Kaiaermeg Skrevet 6. august 2017 #881 Del Skrevet 6. august 2017 20 minutter siden, Silfen skrev: To siste er positive. Ok, takk! her er fra nettopp, den ser negativ ut i mine øyne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 6. august 2017 #882 Del Skrevet 6. august 2017 Ser sånn ut ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 7. august 2017 #883 Del Skrevet 7. august 2017 Hei. Jeg prøver meg på et innlegg her i håp om innspill fra dere som kan dette med tester. Dette er nok ikke tråden for mye tekst i innlegg, men kort fortalt: ble ferdig med renselsen i forgårs etter å ha mistet for 3 uker siden (senabort). Vi ønsker å prøve igjen så fort som overhodet mulig for å fylle et tomrom, ikke for å erstatte noen. Såvidt jeg har skjønt, så er det lettere å bli gravid mens en fortsatt har hcg i kroppen. Man kan derfor ha EL selv om man fortsatt har hcg i blodet. Samtidig er det vel slik at hcg vil gi utslag på EL-test? Det kjennes ut som om noe er på gang, enten EL eller mensen. Her er bilde fra EL- og g-test tatt nettopp. Den som ligger for seg selv, er en g-test tatt på morgenurin i går. Noen som kan si noe om dette, eller hva jeg skal følge med på videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #884 Del Skrevet 7. august 2017 30 minutter siden, Daisy_B skrev: Hei. Jeg prøver meg på et innlegg her i håp om innspill fra dere som kan dette med tester. Dette er nok ikke tråden for mye tekst i innlegg, men kort fortalt: ble ferdig med renselsen i forgårs etter å ha mistet for 3 uker siden (senabort). Vi ønsker å prøve igjen så fort som overhodet mulig for å fylle et tomrom, ikke for å erstatte noen. Såvidt jeg har skjønt, så er det lettere å bli gravid mens en fortsatt har hcg i kroppen. Man kan derfor ha EL selv om man fortsatt har hcg i blodet. Samtidig er det vel slik at hcg vil gi utslag på EL-test? Det kjennes ut som om noe er på gang, enten EL eller mensen. Her er bilde fra EL- og g-test tatt nettopp. Den som ligger for seg selv, er en g-test tatt på morgenurin i går. Noen som kan si noe om dette, eller hva jeg skal følge med på videre? Du må nesten bare ha sex faktisk om du tror du kan ha eggløsning. Fordi eggløsningstester klarer ikke skille LH fra hcg. Dvs: så lenge du stadig har hcg i blodet, vill eggløsningstest være misvisende. Du må vente til hcg er ute av kroppen før eggløsningstestene virker som de skal. Anonymkode: bc053...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. august 2017 #885 Del Skrevet 7. august 2017 Du blir ikke gravid med hcg i kroppen, men kan bli lettere gravid rett etter svangerskap. Hcg gir utslag på eltester. Når du er ferdig med renselsen så må du vente på el. Jeg har fortsatt i normal syklus etter renselsen. Så kan være at du får el om ca to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #886 Del Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, Silfen skrev: Du blir ikke gravid med hcg i kroppen, men kan bli lettere gravid rett etter svangerskap. Hcg gir utslag på eltester. Når du er ferdig med renselsen så må du vente på el. Jeg har fortsatt i normal syklus etter renselsen. Så kan være at du får el om ca to uker. @Silfenvet du noe om hvorfor det er sånn? Det med at man blir lettere gravid etter svangerskap/abort, altså fysiologisk forklaring? Anonymkode: bc053...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. august 2017 #887 Del Skrevet 7. august 2017 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 7. august 2017 #888 Del Skrevet 7. august 2017 Takk for svar. Man kan faktisk bli gravid med hcg i kroppen, noen gynekologer mener faktisk at det til og med er lettere da. Selvsagt ikke med høye verdier, men verdier på 20-tallet er dokumentert. Til deg som spurte hvorfor det er lettere å bli gravid etter spontanabort: Man vet ikke sikkert, men en teori går ut på at høyere progesteronnivå (som man får av graviditet) hjelper på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #889 Del Skrevet 8. august 2017 Tok denne nå, og den vil trolig bli negativ i løpet av natten! Har kort LH topp! Vi er i pp 14 nå og håper så at det snart skal klaffe! Men det eg lurer på, bør vi ha sex i kveld eller i morgen? Vi hadde i går kveld! Bør samboer spare seg til i morgen? Eller bør vi ha i kveld og i morgen? Hva er best? Har tidligere hatt før, på og etter positiv test men ingen graviditet..... Anonymkode: 9d43f...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #890 Del Skrevet 8. august 2017 På 13.7.2017 den 9.53, Silfen skrev: Seff er det unntak. Normalt er det å ha lutealfase mellom 10 og 17 dager. Selv om snittet viser folk nærmere 14 så ligger jo mange mot kantene også. På 13.7.2017 den 23.36, AnonymBruker skrev: Litt større spenn som Silfen sier er innenfor normalen, men de fleste har ca 14+-1 dag egentlig ved typisk normale sykluser på 26-32 dager. Ville holdt en knapp på testene som var sterkere 15-16 som info til neste syklus og gått ut i fra at du vil få ny ca 30 dagers syklus neste mnd og testet 2 ganger for dagen fra kanskje 13-17(samt prøvd de dagene uansett) Anonymkode: bc053...6a9 TR kom i dag, så da blir vel denne syklusen 29 dager. Skal jeg gjøre som forrige måned, teste fra dag 13-17? Anonymkode: 2682b...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #891 Del Skrevet 8. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TR kom i dag, så da blir vel denne syklusen 29 dager. Skal jeg gjøre som forrige måned, teste fra dag 13-17? Anonymkode: 2682b...782 Ok, synd du ikke ble gravid, men det virker som du stabiliserer deg og testene gir mer mening nå. Ville kanskje testet alt fra 12 nå (det er testing fra 12 som anbefales for eggløsningstester for 29 dager syklus). 14-15-16 er nok de mest aktuelle dagene ut i fra testresultater og sykluslengde hos deg siste mndene. Men ville testet fra 12-16/17 så du vil se når du stiger. Ville kanskje kjøpt en pakke med digitale i tillegg denne mnd hvis jeg hadde vært deg. Så du kan teste med strips, men kanskje gå inn med digital test om du får resultat som dag 15 kveld f.eks. Jeg tror uansett at du har klart å finne sånn ca eggløsningområde i din syklus allerede og ser ut til å stabilisere deg, noe som er superpositivt, selv om du ikke har truffet helt på positiv test enda eller blitt gravid. Så sex f.eks 12-16 er ikke en dum idé uansett hva som skjer nå Masse lykke til, håpe det bli barn nå! Anonymkode: bc053...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #892 Del Skrevet 9. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, synd du ikke ble gravid, men det virker som du stabiliserer deg og testene gir mer mening nå. Ville kanskje testet alt fra 12 nå (det er testing fra 12 som anbefales for eggløsningstester for 29 dager syklus). 14-15-16 er nok de mest aktuelle dagene ut i fra testresultater og sykluslengde hos deg siste mndene. Men ville testet fra 12-16/17 så du vil se når du stiger. Ville kanskje kjøpt en pakke med digitale i tillegg denne mnd hvis jeg hadde vært deg. Så du kan teste med strips, men kanskje gå inn med digital test om du får resultat som dag 15 kveld f.eks. Jeg tror uansett at du har klart å finne sånn ca eggløsningområde i din syklus allerede og ser ut til å stabilisere deg, noe som er superpositivt, selv om du ikke har truffet helt på positiv test enda eller blitt gravid. Så sex f.eks 12-16 er ikke en dum idé uansett hva som skjer nå Masse lykke til, håpe det bli barn nå! Anonymkode: bc053...6a9 Så bra! Håper den sitter denne gangen🤞🏻 Sex hver dag i den fruktbare perioden, eller annen hver?☺️ Anonymkode: 2682b...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #893 Del Skrevet 9. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Håper den sitter denne gangen🤞🏻 Sex hver dag i den fruktbare perioden, eller annen hver?☺️ Anonymkode: 2682b...782 Det dere orker av de to alternativene? Begge duger Anonymkode: bc053...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #894 Del Skrevet 9. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det dere orker av de to alternativene? Begge duger Anonymkode: bc053...6a9 Haha, godt å vite!🙈 Anonymkode: 2682b...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #895 Del Skrevet 10. august 2017 Har sterke EL smerter i dag, men ikke slim.. Bør vi legge inn aksjer i kveld? Eller kan denne testen like så godt se slik ut i en uke? Anonymkode: 65179...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Somre Skrevet 10. august 2017 #896 Del Skrevet 10. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sterke EL smerter i dag, men ikke slim.. Bør vi legge inn aksjer i kveld? Eller kan denne testen like så godt se slik ut i en uke? Anonymkode: 65179...f49 Hvis du har kort lh-topp kan testen bli positiv i kveld og negativ til i morgen tidlig. Hvis du har eggløsningssmerter ville jeg lagt inn noen aksjer i dag👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #897 Del Skrevet 10. august 2017 13 minutter siden, Somre skrev: Hvis du har kort lh-topp kan testen bli positiv i kveld og negativ til i morgen tidlig. Hvis du har eggløsningssmerter ville jeg lagt inn noen aksjer i dag👍🏼 Hvordan vet jeg om jeg har det? Har ikke fler el tester igjen.. kan det være noe negativt ved å ha sex hver dag? Har allerede hatt for 2 & 3 dager siden... redd for å gjøre det for mye/for lite Anonymkode: 65179...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Somre Skrevet 10. august 2017 #898 Del Skrevet 10. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet jeg om jeg har det? Har ikke fler el tester igjen.. kan det være noe negativt ved å ha sex hver dag? Har allerede hatt for 2 & 3 dager siden... redd for å gjøre det for mye/for lite Anonymkode: 65179...f49 Må bare teste flere ganger når el testene begynner å bli sterkere. Noen har positiv over flere dager mens andre har kun en kveld og negativ dagen etter. Vil tro at el smertene gir en god indikasjon (de gjør det hos meg) og at du mest sannsynlig har el i morgen. Ikke noe negativt med å ha sex hver dag😊 Jo oftere du har sex jo mindre trenger du å tenke på når el er😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imk86 Skrevet 10. august 2017 #899 Del Skrevet 10. august 2017 Jeg har et spørsmål om eggløsningstesting. Har testet og fått positive tester i går og i dag. Har aldri hatt positiv test i mer enn en dag. Jeg lurer da på om jeg kan ta en test imorgen tidlig og stole på det resultatet? Jeg har testet på ettermiddag/kveld da jeg har hørt at det er lurest i på eggløsningstester. Er det mulig å få negativ test imorgen tidlig og at den blir positiv på ettermiddagen når jeg har hatt positiv siste to dager? Vanskelig forklaring dette, men håper dere skjønner hva jeg mener. Har ikke mulighet til å teste imorgen ettermiddag så derfor jeg tenkte å teste imorgen tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #900 Del Skrevet 12. august 2017 På 10.8.2017 den 22.50, Imk86 skrev: Jeg har et spørsmål om eggløsningstesting. Har testet og fått positive tester i går og i dag. Har aldri hatt positiv test i mer enn en dag. Jeg lurer da på om jeg kan ta en test imorgen tidlig og stole på det resultatet? Jeg har testet på ettermiddag/kveld da jeg har hørt at det er lurest i på eggløsningstester. Er det mulig å få negativ test imorgen tidlig og at den blir positiv på ettermiddagen når jeg har hatt positiv siste to dager? Vanskelig forklaring dette, men håper dere skjønner hva jeg mener. Har ikke mulighet til å teste imorgen ettermiddag så derfor jeg tenkte å teste imorgen tidlig. Tvilsomt og spiller uansett ikke noen rolle da en egentlig ikke trenger fortsette å teste etter første positive, siden en regner at eggløsning er 12-36 timer etter første positive test. Anonymkode: bc053...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå