Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.7.2017 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Mens kom for to minutter siden, så klart.. 

Hvilke testdager er mest i nærheten av å være positive? Er det aldri unntak at EL kommer 12-14 dager før mens?

Anonymkode: 2682b...782

Seff er det unntak. Normalt er det å ha lutealfase mellom 10 og 17 dager. Selv om snittet viser folk nærmere 14 så ligger jo mange mot kantene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 11.7.2017 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Mens kom for to minutter siden, så klart.. 

Hvilke testdager er mest i nærheten av å være positive? Er det aldri unntak at EL kommer 12-14 dager før mens?

Litt større spenn som Silfen sier er innenfor normalen, men de fleste har ca 14+-1 dag egentlig ved typisk normale sykluser på 26-32 dager. Ville holdt en knapp på testene som var sterkere 15-16 som info til neste syklus og gått ut i fra at du vil få ny ca 30 dagers syklus neste mnd og testet 2 ganger for dagen fra kanskje 13-17(samt prøvd de dagene uansett)

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er litt ny på dette området med EL test, tlf appen min sier jeg har EL i dag.. kan denne testen si noe om det nærmer seg noe? Ser selv at den ikke er positiv.. tok en i går som var litt svakere.

IMG_0669.JPG

Anonymkode: 65179...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er litt ny på dette området med EL test, tlf appen min sier jeg har EL i dag.. kan denne testen si noe om det nærmer seg noe? Ser selv at den ikke er positiv.. tok en i går som var litt svakere.

IMG_0669.JPG

For min egen del blir testene sterkere og sterkere jo nærmere EL jeg kommer, så det kan nok ofte være sånn 😊 Ville tippe at den er rett rundt hjørnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at mine er negativ. 

Fredag, lørdag, søndag og mandag nederst. Skal ta en ny ikveld. 

Litt murring tidligere idag, så håper det nærmer seg el 😊 er på dag 15 av en syklus på 30 ( reknet ut av de to siste mndene). 

Noen som har fått EL senere enn midt i mnden? helt ny på dette 😊

IMG_5741.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lene25 skrev:

Er klar over at mine er negativ. 

Fredag, lørdag, søndag og mandag nederst. Skal ta en ny ikveld. 

Litt murring tidligere idag, så håper det nærmer seg el 😊 er på dag 15 av en syklus på 30 ( reknet ut av de to siste mndene). 

Noen som har fått EL senere enn midt i mnden? helt ny på dette 😊

IMG_5741.JPG

Jeg har el stort sett dag 11/12, lutealfase på 16/17 dager. Andre har det senere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det stor sannsynlighet for at jeg har hatt EL mellom 16 og 17 siden testen først ble noe sterkere og deretter svakere i dag? 

Har hatt EL slim den 13 og EL smerter den 15...  er det i såfall for sent nå å prøve? Har lagt aksjer 13, 14, og 16 ihvertfall!

IMG_0674.thumb.JPG.a1e06a109bfd58bd5616272bbe7d5088.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det stor sannsynlighet for at jeg har hatt EL mellom 16 og 17 siden testen først ble noe sterkere og deretter svakere i dag? 

Har hatt EL slim den 13 og EL smerter den 15...  er det i såfall for sent nå å prøve? Har lagt aksjer 13, 14, og 16 ihvertfall!

IMG_0674.thumb.JPG.a1e06a109bfd58bd5616272bbe7d5088.JPG

Meg over her. Mener dato nå i juli ikke CD.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.7.2017 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Litt større spenn som Silfen sier er innenfor normalen, men de fleste har ca 14+-1 dag egentlig ved typisk normale sykluser på 26-32 dager. Ville holdt en knapp på testene som var sterkere 15-16 som info til neste syklus og gått ut i fra at du vil få ny ca 30 dagers syklus neste mnd og testet 2 ganger for dagen fra kanskje 13-17(samt prøvd de dagene uansett)

Blir denne positiv i natt eller i morgen?😁

IMG_4717.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IMG_4717.JPG

Ja. Det vil jeg tro 💪🏼😏 bare å hoppe i høyet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IMG_4717.JPG

Dette ser veldig bra ut! Og er mye tydeligere enn forrige mnd:)  Testen skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for å regnes som positiv, så den er negativ men tett på og du har tydelig kurve opp bare i løpet av dagen som absolutt tyder på at denne snart blir positiv. Ville regnet med at den blir positiv i løpet av natten, muligens i morgen. Kjør i gang prøvingen nå i kveld og ta gjerne en test senere for å se om den da er enda sterkere og en i morgen for å se hvordan det utvikler seg. Typisk å få helt svake tester etter LH-toppen har vært. Ville lagt inn aksjer både i dag og i morgen uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, mortilen skrev:

Ja. Det vil jeg tro 💪🏼😏 bare å hoppe i høyet 😉

Jippi!👌🏼🙈👍🏼

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ser veldig bra ut! Og er mye tydeligere enn forrige mnd:)  Testen skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for å regnes som positiv, så den er negativ men tett på og du har tydelig kurve opp bare i løpet av dagen som absolutt tyder på at denne snart blir positiv. Ville regnet med at den blir positiv i løpet av natten, muligens i morgen. Kjør i gang prøvingen nå i kveld og ta gjerne en test senere for å se om den da er enda sterkere og en i morgen for å se hvordan det utvikler seg. Typisk å få helt svake tester etter LH-toppen har vært. Ville lagt inn aksjer både i dag og i morgen uansett!

Så bra! Da virker det i alle fall som om kroppen begynner å komme tilbake til en "normal" syklus etter fødsel👏🏼😁 Får bare prøve i kveld. Er det noen vits å prøve i morgen tidlig også? Eller vente til kvelden igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ble denne positiv på så få timer? Eller skal jeg fortsette å teste?

IMG_4720.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble denne positiv på så få timer? Eller skal jeg fortsette å teste?

IMG_4720.JPG 

Det er veldig individuelt, toppen er alt fra noen få timer til et døgn avhengig av person: men utfra at du har typisk kurve rett opp og så rett ned på ca samme sted som de sterkeste testene sist mnd ville jeg gått ut fra LH-topp i går kveld (og antagelig reell eggløsning i dag). Du kan godt legge inn prøving i dag og:) Jeg hadde ikke testet mer denne syklusen fordi det passer veldig godt med forrige syklus, bare gått ut i fra at det var toppen, og sett om du klokker inn på 30 dagers syklus igjen om du ikke blir gravid. Gjør du det, var nok dette toppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig individuelt, toppen er alt fra noen få timer til et døgn avhengig av person: men utfra at du har typisk kurve rett opp og så rett ned på ca samme sted som de sterkeste testene sist mnd ville jeg gått ut fra LH-topp i går kveld (og antagelig reell eggløsning i dag). Du kan godt legge inn prøving i dag og:) Jeg hadde ikke testet mer denne syklusen fordi det passer veldig godt med forrige syklus, bare gått ut i fra at det var toppen, og sett om du klokker inn på 30 dagers syklus igjen om du ikke blir gravid. Gjør du det, var nok dette toppen. 

Takk for svar!👏🏼☺️ Da avslutter jeg testingen for denne perioden, så får vi bare krysse fingrene for (helst en graviditet...) en 30 dagers syklus igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er svak.. måtte teste litt til🙈 

Syns nesten den ser sterkere ut i dag enn i går kveld?🙄 Skjønner ikke noe, jeg😅

IMG_4729.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne er vel positiv sant? :)

Fikk fast smil på CB dobbel i dag tidlig, men har hørt så mye rart om disse testene, pluss at jeg gikk rett fra negativ til fast smil, ingen blinking, så måtte ta en vanlig nå i kveld. 

IMG_8860.JPG

Anonymkode: aa986...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri skjønt dette med eggløsningstester helt så vil gjerne at noen tar seg tid til å forklare eller finner en fin link med god info. Har søkt, men får ikke ut noe av det jeg faktisk lurer på.

Er det for å teste at man faktisk har eggløsning? Hva måler den egentlig? Jeg har fått med meg at man har mye av et hormon før eggløsningen og så synker dette etter eggløsningen har skjedd og et annet hormon øker frem til menstruasjon. Er det akkurat denne skiftningen man ønsker å finne? Altså når test-streken er like sterk (eller sterkere) enn kontroll-streken så er det skiftning og eggløsning skjer? Eller har den funnet sted allerede? 

Får man en positiv eggløsningstest så vet man at akkurat den dagen hadde du eggløsning? Er det en garanti for dette?

Jeg har 28 dagers syklus og rundt 16 dager etter første dag i siste mens sier appen min at jeg har eggløsning. Jeg har slim og smerter i enten høyre eller venstre eggstokk rundt den tiden så har tatt dette for god fiks. Kan det likevel hende at jeg ikke har eggløsning? Hører mange ikke har det. Er positiv eggløsningstest en garanti for at man har eggløsning eller er det mer for å finne den "skiftningen" av hormoner jeg nevnte lengre oppe. Beklager om jeg er helt på bærtur.

Hvor mange trenger man å kjøpe om man vil finne ut av dette? Jeg har veldig stabil syklus på 28 dager om det har noe å si.

Når skal man teste og hvor ofte frem til man får positiv? 

Puh! Beklager for det lasset med spørsmål altså, men dette er helt nytt for meg. 

Anonymkode: 498a7...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...