Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
HeleneHS skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner ikke til premom godt nok for å kunne svare på hva tallene og Kommentarene betyr, håper noen andre kan svare på den delen (jeg tror tallet er basert på hvor sterk de to streken er i forhold til hverandre).

For meg ser det ut som kveldstesten dag 25 og ettermiddagsten dag 26 er positive. Ville forventet at den er negativ i dag (cd 27) hvis det faktisk var en LH topp. 

Egget slipper mellom 12 og 36 timer etter positiv test. De fleste produsenter anbefaler å ta tester etter kl 10, mens fertilitetsklinikkene gjerne er fornøyd/anbefaler morgenurin. 

Det er veldig vanlig og forventet at LH dropper raskt etter EL - da vet du at det har skjedd. 

Siden du har ganske lang eller uregelmessig syklus - vit at EL tester er ikke pålitelig når du har pco/s. Mange måler temperaturen i tillegg til å ta EL tester for å bekrefte (i etterkant) at de hadde en EL. 

Okei, den droppet ganske greit ned i dag. Hadde negativ test med 0,54 i dag tidlig. 
jeg har ikke pcos ☺️ var hos hun for en måned siden og sjekket at alt var okei og alt var bra ☺️

Anonymkode: 34624...57b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere sakt om denne?

IMG_4093.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

IMG_4093.jpeg

Ville tolket den som positiv, men fortsatt å teste videre for å se at det var toppen, eller om jeg hadde fått sterkere strek senere.

AnonymBruker
Skrevet

IMG_4132.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

IMG_4143.png

IMG_4142.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Er dette en positiv eggløsningstest? Første syklus jeg har hatt slike tester. Den er tatt mandag kveld. Hadde sex lørdag kveld, søndag kveld, mandag kveld og tirsdag kveld🤞Prøvd å bli gravid i 6 mnd.

Dagene fram til testing/evt mensen føles lange. Tross 2 barn fra før. 

Noen andre i samme situasjon?

IMG_4268.jpeg

Anonymkode: 1e41d...851

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, den er positiv 

• 2 uker senere...
Skrevet

Tydelig positiv i dag ❤️ så begynner ventetiden straks 🙈

20251009_090040.thumb.jpg.121d3f909f6fc7b39bd1e254c0a96f30.jpg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet denne ikke er positiv men dere som er dreven med testingen har noen hatt omtrent samme farge som på denne like før den blir positiv? Jeg har testet i flere dager og streken er mørkere nå. Har hatt eggløsningsmerter de siste dagene og tynnflytende utflod så er spent når jeg kan få en positiv test. Jeg er på dag 12-13 dpo i dag sånn ca.

IMG_3674.jpeg

Anonymkode: 80066...143

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet denne ikke er positiv men dere som er dreven med testingen har noen hatt omtrent samme farge som på denne like før den blir positiv? Jeg har testet i flere dager og streken er mørkere nå. Har hatt eggløsningsmerter de siste dagene og tynnflytende utflod så er spent når jeg kan få en positiv test. Jeg er på dag 12-13 dpo i dag sånn ca.

IMG_3674.jpeg

Det spørs om du er en som har kort eller lang topp. Ved kort topp kan testen gå fra svak til veldig positiv samme dag. Lang topp har mer gradvis utvikling. Jeg har kort topp og tester 2-3 ganger daglig.

Endret av Karmelia
AnonymBruker
Skrevet
Karmelia skrev (2 timer siden):

Det spørs om du er en som har kort eller lang topp. Ved kort topp kan testen gå fra svak til veldig positiv samme dag. Lang topp har mer gradvis utvikling. Jeg har kort topp og tester 2-3 ganger daglig.

Fikk denne i kveld så kan visst ikke stole på normal testen😜😅

IMG_3684.jpeg

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fikk denne i kveld så kan visst ikke stole på normal testen😜😅

IMG_3684.jpeg

Så bra!! Da vet du ihvertfall at det var bra tid å legge inn aksjer 😁

Jeg er ganske fan av make sure sine eggløsningstester. De selger de ganske rimelig på coop extra 😊. Ikke opplevd kluss med dem.

Endret av Karmelia
Skrevet
Karmelia skrev (5 timer siden):

Så bra!! Da vet du ihvertfall at det var bra tid å legge inn aksjer 😁

Jeg er ganske fan av make sure sine eggløsningstester. De selger de ganske rimelig på coop extra 😊. Ikke opplevd kluss med dem.

Takk for tips. Da kan jeg teste de. Regner ikke med spiren sitter på første forsøk. Jeg fjernet hormonspiral for 11 dager siden😅  Vi hadde sex torsdag kveld, fredags morning og i går kveld. Bør vi ha i kveld også å kanskje i morgen? Jeg tenkte teste å se når testen blir negativ, men når hadde du tatt test igjen?☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips. Da kan jeg teste de. Regner ikke med spiren sitter på første forsøk. Jeg fjernet hormonspiral for 11 dager siden😅  Vi hadde sex torsdag kveld, fredags morning og i går kveld. Bør vi ha i kveld også å kanskje i morgen? Jeg tenkte teste å se når testen blir negativ, men når hadde du tatt test igjen?☺️

Jeg ville hatt sex i kveld også for sikkerhets skyld 😊.,og i morgen om dere har lyst 😊. Ja kan teste om du ønsker! Men har du fått positiv så vet du ca når eggløsning er. Med clearblue sin (smil) viser den jo ikke grad av positiv da, så med.den hadde jeg kanskje tatt en i ettermiddag/kveld for nysgjerrighetens skyld. 

Skrevet
Karmelia skrev (1 time siden):

Jeg ville hatt sex i kveld også for sikkerhets skyld 😊.,og i morgen om dere har lyst 😊. Ja kan teste om du ønsker! Men har du fått positiv så vet du ca når eggløsning er. Med clearblue sin (smil) viser den jo ikke grad av positiv da, så med.den hadde jeg kanskje tatt en i ettermiddag/kveld for nysgjerrighetens skyld. 

Jeg er litt redd det kan bli for mye av det «gode» siden mannen min ligger på nedre grensen med tanke på antall sædceller etter sædprøve men samtidig sa de på klinikken at vi ikke skulle tenke på☺️ Det viser fortsatt smilefjes på testen etter i går og symbolet sitter fast? Jeg tok heller en test fra normal og den ser ganske positiv ut nå?IMG_3702.thumb.jpeg.fdcc3bfaab69719bf6f4be5f873d703b.jpeg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er litt redd det kan bli for mye av det «gode» siden mannen min ligger på nedre grensen med tanke på antall sædceller etter sædprøve men samtidig sa de på klinikken at vi ikke skulle tenke på☺️ Det viser fortsatt smilefjes på testen etter i går og symbolet sitter fast? Jeg tok heller en test fra normal og den ser ganske positiv ut nå?IMG_3702.thumb.jpeg.fdcc3bfaab69719bf6f4be5f873d703b.jpeg

Min erfaring er at clearblue sin viser positiv før eggløsning ved merkbar stigning og inntil det har begynt å synke etter topp. Jeg synes det er litt forvirrende 😅 så jeg foretrekker vanlig test 😊. Positiv test er når teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Har et eksempel her under20251009_090040.thumb.jpg.c0e356620b315e8a3eca023b6f421624.jpg, men den må ikke være fullt så sterk for å være positiv. 

Endret av Karmelia
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Men ja ser nesten positiv ut. Evt nettopp vært positiv. 

Skrevet
Karmelia skrev (14 minutter siden):

Men ja ser nesten positiv ut. Evt nettopp vært positiv. 

Kan jo hende den er på vei til å bli negativ alt? Det er den sterkeste jeg har fått med disse testene. Strekene er iallefall like sterke. Får teste en til i morgen for å dobbelsjekke. Jeg testet ikke med clearblue før i går kveld etter svak strek på normal testen så ikke godt å si når clearblue hadde slått inn første gang☺️

IMG_3703.jpeg

Skrevet

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan jo hende den er på vei til å bli negativ alt? Det er den sterkeste jeg har fått med disse testene. Strekene er iallefall like sterke. Får teste en til i morgen for å dobbelsjekke. Jeg testet ikke med clearblue før i går kveld etter svak strek på normal testen så ikke godt å si når clearblue hadde slått inn første gang☺️

IMG_3703.jpeg

Ja jeg ville gjettet at den er på vei ned igjen da. Men vanskelig å si. Jeg hadde nok testet 2-3 ganger daglig i den perioden med stigning for å se om en fanger toppen. Hvis 3 ganger,  f.eks kl 10, 15 og 20. 

Vi er jo alle forskjellige,  jeg tok ut hormonspiral tidligere i år og opplevde at eggløsningene oppførte seg annerledes enn før i 3 mnd ca.  Men mistenker at jeg er ekstra vár på hormoner. Var samme med ammeslutt i sommer, da kom det plutselig masse symptomer ved eggløsning jeg ikke hadde hatt siden før jeg fikk første barn 😅. En del opplever at kroppen må omstille seg litt etter uttak av hormonspiral, med mindre du er en av de heldige der det sitter på første forsøk 😁. Finnes jo en god del som bare går rett over i vanlige sykluser også! Krysser fingrene ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...