Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Positiv eggløsningtest 🥳.Men har evt kort tid mellom eggløsning og ikm. Sånn 11-12 dager ca. Noen her som har hatt det og blitt gravid? Hadde lengre da jeg var yngre. Er snart 39 nå og har en 2,5 åring 😊.Normal syklus ellers, prøvd under 6 mnd.

20250711_220518.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde smilefjes på clearblue i dag. Ikke i går. Vi hadde sex i går kveld (målte i går ettermiddag). Hvor mange dager på rad nå bør vi ha sex?

Anonymkode: c86a7...6a7

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hadde smilefjes på clearblue i dag. Ikke i går. Vi hadde sex i går kveld (målte i går ettermiddag). Hvor mange dager på rad nå bør vi ha sex?

Ville hatt sex i går og i dag også. Eggløsning skjer vanligvis 24-36 timer etter positiv test. Og egget lever 12-24 timer etter eggløsning.

Endret av Karmelia
Skrevet

Jeg er tilbake på EL-jakt etter en trist kjemisk forrige måned. 

Har pcos i tillegg til at kjemisk sikkert har laget litt kluss i det allerede klussete systemet. 

Kan EL ha skjedd et sted i mellom her eller trolig ikke? 

IMG_5563.jpeg

Skrevet
GBAA skrev (49 minutter siden):

Jeg er tilbake på EL-jakt etter en trist kjemisk forrige måned. 

Har pcos i tillegg til at kjemisk sikkert har laget litt kluss i det allerede klussete systemet. 

Kan EL ha skjedd et sted i mellom her eller trolig ikke? 

IMG_5563.jpeg

Her tror jeg ikke EL har skjedd. LH var høyest på CD 13 og 16, men nivåene er deretter svingende og burde vært tydelig fallende dersom EL hadde funnet sted. Apper kan såklart feilvurdere konsentrasjon av LH, og grad av urinkonsentrasjon vil også gi utslag på hvor sterk teststreken ser ut for det blotte øyet. Her hadde jeg fortsatt å teste med mindre du har hatt helt tydelige EL symptomer som nå er borte. 

Skrevet

Jeg har startet med eggløsningstester etter en senabort for å finne ut av syklusen igjen. Til nå bare tatt en, men kan jeg tolke det som positivt at den er såpass sterk? Vet den ikke er positiv i det hele tatt, men trenger å vite at det er på riktig vei.. 🤞

IMG_6648.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
Karmelia skrev (På 15.7.2025 den 8.26):

Ville hatt sex i går og i dag også. Eggløsning skjer vanligvis 24-36 timer etter positiv test. Og egget lever 12-24 timer etter eggløsning.

Testet flere dager på rad og i dag negativ. 
hatt sex 10 ganger på noen dager så nå er jeg lei😅😅😅

Skrevet
Fizzypo skrev (På 15.7.2025 den 14.49):

Her tror jeg ikke EL har skjedd. LH var høyest på CD 13 og 16, men nivåene er deretter svingende og burde vært tydelig fallende dersom EL hadde funnet sted. Apper kan såklart feilvurdere konsentrasjon av LH, og grad av urinkonsentrasjon vil også gi utslag på hvor sterk teststreken ser ut for det blotte øyet. Her hadde jeg fortsatt å teste med mindre du har hatt helt tydelige EL symptomer som nå er borte. 

Takk for at du tar deg tid til å svare! Jeg er enig i vurderingen din. Fortsatt negative tester og varierende grad av EL symptomer. Får bare fortsette å teste. 

Når på dagen bør man optimalt sett teste?

Skrevet
GBAA skrev (33 minutter siden):

Takk for at du tar deg tid til å svare! Jeg er enig i vurderingen din. Fortsatt negative tester og varierende grad av EL symptomer. Får bare fortsette å teste. 

Når på dagen bør man optimalt sett teste?

Jeg har lest at man kan teste når som helst på dagen, bare ikke før kl. 10 og ikke samle opp urinen i blæra i mange timer før man tester. Selv testet jeg på ettermiddagen rundt kl. 17-18 og opplevde at det holdt med en test om dagen. Har også opplevd at LH steg for deretter å snu. Stress virker veldig inn på syklusen min så kanskje det var det som skjedde med deg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt svake eggløsningstester over lang tid, slutta med prevensjon for 2 uker siden! Tok ny test idag og aldri hatt så mørk strek før, kan dette bety at eggløsning er nært?IMG_2380.thumb.jpeg.20a0a48a829ce2ae4f7c6b0fcabb4b28.jpeg

Anonymkode: 3a9cf...023

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har hatt svake eggløsningstester over lang tid, slutta med prevensjon for 2 uker siden! Tok ny test idag og aldri hatt så mørk strek før, kan dette bety at eggløsning er nært?IMG_2380.thumb.jpeg.20a0a48a829ce2ae4f7c6b0fcabb4b28.jpeg

Det kan det bety. Ville tatt en ny test nå ikveld og eventuelt i morgen tidlig. Noen har kort topp når den øker på den måten, mens for andre kan det ta lenger tid. 

Anonymkode: 9a815...156

AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20250726_113958_Premom.thumb.jpg.30c6c2e87183cae21e6801ad8ff07c5d.jpgkan eggløsning allerede ha skjedd? Aldri fått så sterk strek CD8 før (vet den ikke er positiv). Begynte å teste i går og ble overrasket over hvor sterk streken var, betydelig svakere i dag. Har ganske kort topp så redd jeg kanskje gikk glipp av den i går ettersom jeg testet ganske sent i går kveld. Pleier å ha eggløsning på CD 14-15 så dette er veldig tidlig i tilfelle, opplevde kjemisk graviditet forrige syklus om det kan ha gjort at eggløsning kom tidligere nå?

Anonymkode: 6f57a...caa

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Screenshot_20250726_113958_Premom.thumb.jpg.30c6c2e87183cae21e6801ad8ff07c5d.jpgkan eggløsning allerede ha skjedd? Aldri fått så sterk strek CD8 før (vet den ikke er positiv). Begynte å teste i går og ble overrasket over hvor sterk streken var, betydelig svakere i dag. Har ganske kort topp så redd jeg kanskje gikk glipp av den i går ettersom jeg testet ganske sent i går kveld. Pleier å ha eggløsning på CD 14-15 så dette er veldig tidlig i tilfelle, opplevde kjemisk graviditet forrige syklus om det kan ha gjort at eggløsning kom tidligere nå?

Anonymkode: 6f57a...caa

Hva sier Premom dersom du finjusterer T/C manuelt? Ser ut som om CD 8 da kanskje er på rundt 0.25?

Jeg har også eggløsning rundt dag 14, og ser i historikken min at jeg også innimellom har hatt lignende streker tidlig i syklusen. Med ratio på f.eks 0.20 - 0.45. Men at de har hatt en tendens til å synke, for så å stige når det nærmer seg eggløsning. En gang tracket jeg hele syklusen min, og la merke til at lh svinger litt. Den er ikke helt flat, slik man ser på bilder.

Så jeg tror ikke du har hatt eggløsning enda. Jeg tror det bare er en naturlig svigning. Hcg kan også ligne litt på lh, og hvis du fremdeles har litt hcg i kroppen, så er det en liten sjangse for at det kan gi utslag på lh-testen. :)

Endret av Hjertefisk
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg ha gått glipp av toppen? Den ble ganske sterk en dag, men fikk aldri testa positivt. Men nå er den mer negativ enn noen gang… Utfloden har vært klar og sticky en ukes tid, men aldri fått positiv test…

IMG_2462.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kan jeg ha gått glipp av toppen? Den ble ganske sterk en dag, men fikk aldri testa positivt. Men nå er den mer negativ enn noen gang… Utfloden har vært klar og sticky en ukes tid, men aldri fått positiv test…

IMG_2462.png

Når pleier du å få eggløsning? Jeg synes det ser ut som om den begynte å prøve på dag 10, men ombestemte seg, og at du sikkert får eggløsning snart. :) samme skjedde med meg en syklus.

Anonymkode: d123e...b52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når pleier du å få eggløsning? Jeg synes det ser ut som om den begynte å prøve på dag 10, men ombestemte seg, og at du sikkert får eggløsning snart. :) samme skjedde med meg en syklus.

Fikk du da helt svakt igjen før du fikk positv test? Jeg slutta med prevensjon for 2,5 uke siden, så vet ikke når jeg pleier å ha eggløsning

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fikk du da helt svakt igjen før du fikk positv test? Jeg slutta med prevensjon for 2,5 uke siden, så vet ikke når jeg pleier å ha eggløsning

Aha, da er det sikkert hormonene som ikke har rukket stabilisere seg enda. Ikke så uvanlig at eggløsning kommer treigt på første syklus. :) Det så slik ut hos meg:

Screenshot_20250726_222712_Premom.thumb.jpg.601aadcd107b220c01ec17b56c2bcfd9.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Positiv? 

IMG_3763.jpeg

Anonymkode: 7a2db...ce4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Positiv? 

IMG_3763.jpeg

Ja :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja :)

Tok en ny og da ble teststreken mye sterkere enn kontrollstreken, så deilig å vite at eggløsningen faktisk kommer! 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...