Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja sant 😅😂

Anonymkode: 3bf12...ed6

Ble maksimal på monitoren i dag😉

Anonymkode: b8a38...428

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en gjennomsnittlig syklus på 26 dager. Når kan jeg forvente å få en sterk strek på eggløsningstesten? 

IMG_8648.thumb.jpeg.00c4644bae57b9109187be5c886146c0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Summer00 skrev (1 time siden):

Har en gjennomsnittlig syklus på 26 dager. Når kan jeg forvente å få en sterk strek på eggløsningstesten? 

IMG_8648.thumb.jpeg.00c4644bae57b9109187be5c886146c0.jpeg

Hvis man tar utgangspunkt i at lutealfasen din er på 14 dager, vil jeg tro at den blir sterkere på tirsdag. Men jeg vet ikke 100% at det stemmer da.

Anonymkode: b8a38...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mensen sist 19.april og min gjennomsnittlige syklus er på rundt 26 dager. 
Begynte å teste med eggløsningstest 8 dager etter første dag i siste menstruasjon. 
Hva syns dere om disse testene? Ser dere at streken begynner så smått å bli sterkere? Betyr det at eggløsning nærmer seg? 

IMG_8689.thumb.jpeg.27bdea5203c93cf1621746d9824c1ef3.jpeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si nei...og det er vanskelig å si. Noen for bare positivt test 1 dag . Om du har syklus på 26 dager vil da kanskje få Eggløsning på dag 11-12 .så fortsett og test 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg kan ikke se den stigningen jeg er vant til å se selv. Disse ser ganske så negative ut alle sammen. :)

Som regel kommer stigningen skikkelig brått på. Da trenger man ikke studere nyanseforskjeller, man bare vet det når man ser det! Selv har jeg stigning og peak samme dag. Så hvis jeg ikke tester 2 ganger i døgnet rundt EL datoen så kan jeg misse positiv test.

Hvis du googler LH hormon og ser på bilder så kan du se at dette hormonet ikke har en gradvis stigning, det skyter fart helt plutselig.

Anonymkode: afd8c...90b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste menstruasjon startet 19.april. Har de siste mnd en gjennomsnittlig sykluslengde på 26 dager. 

Ser dere noe stigning på testene her? 
Øverste eggløsningstest ble tatt 27.april (8 dager etter første dag i siste mens).
Testen nederst er tatt nå i kveld (11 dager etter mensen). 
IMG_8711.jpeg.6b11aaecbe69313dbdb4d657384750a2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summer00 skrev (6 minutter siden):

Siste menstruasjon startet 19.april. Har de siste mnd en gjennomsnittlig sykluslengde på 26 dager. 

Ser dere noe stigning på testene her? 
Øverste eggløsningstest ble tatt 27.april (8 dager etter første dag i siste mens).
Testen nederst er tatt nå i kveld (11 dager etter mensen). 
IMG_8711.jpeg.6b11aaecbe69313dbdb4d657384750a2.jpeg

Ser ikke noe særlig økning nei, men det pleier jeg ikke å ha selv heller, før dagen før positiv test kanskje. 

Anonymkode: 3bf12...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål vedr erfaringer. Jeg har tatt eggløsningsstrimmel i ca 1 uke nå og idag ble den tydelig sterkere, tok derfor en ny nå i ettermiddag og den var igjen enda sterkere. Dessverre var jeg nå tom for disse testene, så jeg dro på apoteket for å kjøpe nye og ble anbefalt claire blue advanced. Tok en ny test med denne ca 1 time etter den forrige og den var negativ (rund sirkel), men strekene inne i testen var sterke (?). Det står i bruksanvisningen at man skal begynne å teste på en gitt dag, og jeg begynte jo på den dagen, men med en annen type test. Er det slik at denne testen må brukes hele syklusen for å fungere? At den ikke måler høye og lave verdier av LH, men sammenligner LH med dagen før? 🙂 Håper noen har et godt svar her.

Anonymkode: 3666a...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mensen sist 19 april, så i dag er det 13 dager siden første dag i siste menstruasjon.

2 bilder av de samme testene: 

Test nr 1 (øverst) i bildet: Tatt i dag morges kl 7.

Test nr 2 (nederst) i bildet: Tatt i dag kl 13:30. 

Ser den nederste positiv ut? 🥹

IMG_8732.thumb.jpeg.47f23c70266ea3f46bf91317da6c4d25.jpeg

IMG_8733.jpeg

Endret av Summer00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste test tatt i dag morges kl 7.

Nederste test tatt i dag kl 13:30.

Ser den nederste eggløsningstesten positiv ut?🥹🥹

IMG_8733.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nok vente litt til da begge testene slår positiv ut så lenge det er hcg igjen. Tok ni uker hos meg…

Anonymkode: 8f175...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summer00 skrev (17 timer siden):

IMG_8733.jpeg

Ja

Anonymkode: bee08...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summer00 skrev (19 timer siden):

IMG_8733.jpeg

Nei, ikke helt, men du testet kanskje enda en gang på kvelden som ble positivt? Eller i dag?

Anonymkode: 7bebf...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...