Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har PCOS, men det siste året har jeg hatt mensen hver måned og tilsynelatende eggløsning hver måned – men ofte litt sen. Bruker både Flo, Natural Cycles og Clearblue fertilitetsmonitor. Føler at monitoren har vært veldig hjelpsom, og jeg har alltid funnet mine to maksimale dager hver syklus.

Nå er jeg på syklusdag 28 og kan ikke teste mer med monitoren. Har hatt “høy” hele tiden, men i dag – på siste mulige testdag – fikk jeg “lav”. Ifølge Natural Cycles skulle jeg hatt eggløsning forrige helg, men monitoren slo aldri ut på det. Og på kroppen følte jeg ikke at jeg hadde eggeløsning… 

Kan jo være jeg hadde eggløsning i tidsrommet jeg ikke rakk å teste, men samtidig synes jeg eggløsningstestene jeg tok i går og i dag tidlig er for sterke til at eggløsning allerede skulle vært over?

Noen som kjenner seg igjen? Blir litt gal av å ikke ha kontroll på dette…

47EBFCFC-27AE-4365-9BD6-FC17E88F2A37.jpeg

Anonymkode: 8ec3c...e54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei damer ☺️

Jeg hadde spontanabort og måtte inn til revisio for 3 uker siden. I formiddag tok jeg en EL-test for «gøy» og til min store glede var den positiv. Testet igjen i kveld og opplever den sterkere enn i formiddag. Ikke testet tidligere dager. Ikke hatt samleie heller, før nå i kveld (første gang etter aborten).

men så kom jeg plutselig til å tenke på at jeg tidligere har hørt at denne kan slå positivt ut ved svangerskap. Så spørsmålet mitt er vel egentlig: er denne da til å stole på? Eller må man være helt fri for hcg i kroppen før denne kan benyttes?

tok graviditetstest for 4 dager siden som enda var svak positiv, ikke testet i kveld for det, men burde jo kanskje gjort det i samme slengen 😅

Jeg bare håper at jeg klarer bli gravid igjen snart og at dette ikke drar ut i det vide og brede før det klaffer på ny. Brukte 5 pp på forrige, så kan jo ta sin tid dette 🥲

IMG_3204.jpeg

Anonymkode: e58a3...228

AnonymBruker
Skrevet

Har du hcg igjen i kroppen slår den ut på det ja. Jeg har aldri fått så sterk eggløsningstest som da jeg var gravid, den var mye sterkere enn graviditetstesten. Håper du får eggløsning og en på ekte positiv graviditetstest snart ❤️

Anonymkode: fe89a...b8e

AnonymBruker
Skrevet

Åh, spent på om vi treffer!

Neg el-test idag (denne typen slo også positivt ut igår), svaaaak pos g-test. Men har det som kan minne om EL-slim! Jeg krysser alt som krysses kan og håper dette går min vei 🤞🏻

men takk for svar 🫶🏻

Ts

IMG_3209.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Hm, hvis det var hcg som slo ut, så burde jo ikke el-testen variere så mye i styrke. Så det høres jo lovende ut! Husker jeg hadde mye el-slim og tydeligere symptomer enn vanlig etter sa. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å trigge noen som helst. Men jeg ville kjørt på. Etter abort/fødsel sies det ( myte sikkert ), at det er lettest å bli gravid. Som sagt, mulig myte. Men det skjedde faktisk oss, etter dødfødsel. 8 uker etter vips gravid igjen. Så bare kjør på, du ❤️❤️.. 

Anonymkode: 45d6e...55e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde positiv eggløsning test mange mange uker etter abort, pga hcg. Så ville tatt en gravid test for å se at den er negativ😊 Hadde selv eggløsning med rester flere mnd. 

Anonymkode: 6a2a3...5b7

AnonymBruker
Skrevet

Mensen idag, så da var det vel bare hcg’en som spilte meg et puss 😞

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mensen idag, så da var det vel bare hcg’en som spilte meg et puss 😞

Jeg merket ikke første eggløsning (før første mens), men hadde tydelige symptomer på de neste. Håper det blir likt for deg. Og nå har syklusen din kommet i gang raskt. Så det lover godt, håper det klaffer snart ❤️

Skrevet

Positiv eggløsningstest? 🤞

IMG_6879.jpeg

Skrevet
Summer00 skrev (10 timer siden):

Positiv eggløsningstest? 🤞

IMG_6879.jpeg

Nei. Den må være like sterk, eller stekere, enn kontrollstreken for at den skal være positiv

AnonymBruker
Skrevet

Er denne positiv? 🫢

IMG_2780.jpeg

Anonymkode: ad3ee...9db

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er denne positiv? 🫢

IMG_2780.jpeg

Anonymkode: ad3ee...9db

Jupp🥳 Kjør på!

Endret av Anonym006
AnonymBruker
Skrevet

Den er ikke helt positiv enda, enig?

IMG_20250424_061841.jpg

Anonymkode: 7bebf...e4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den er ikke helt positiv enda, enig?

IMG_20250424_061841.jpg

Anonymkode: 7bebf...e4e

Syns den ser positiv ut! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hadde abort (utskraping) for 5 uker siden og fikk beskjed om å ta en graviditetstest 5 uker etter. Hadde mensen forrige uke og tok en g-test fra RFSU (test ofte). Dette er den øverste testen- den røde. Synes denne ser positiv ut? 

tok også en EL-test (make sure) som også ser positiv ut? Det er den nederste.

kan dere hjelpe meg å tyde disse? Og hva tenker man?

image.jpg

Anonymkode: 40cf8...e04

AnonymBruker
Skrevet

Begge ser positive ut

Anonymkode: 3a755...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt var du på vei når du hadde aborten?

Og hvilken dag i forrige hadde du første dag i mens?

Anonymkode: 6845b...955

AnonymBruker
Skrevet

Positiv graviditetstest gir ofte positiv eggløsningstest.

Anonymkode: 824db...d4f

Skrevet

Begge er positive. Men jeg mistenker at den øverste er positiv fordi du fortsatt har rester av hcg i kroppen etter aborten. Hvis du nylig har hatt mensen, er det antageligvis for tidlig til at du skal ha blitt gravid på nytt igjen.

Den nederste kan være positiv fordi eggløsning er rett rundt hjørnet, men noen ganger kan hcg også gi en positiv lh test også. Det har jeg selv aldri opplevd, men jeg har hørt andre oppleve det.

På hvilken syklusdag er du på nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...