AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7541 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke den så helt positiv ut. Men kontrollstreken var også litt rar. Jeg hadde sikkert tatt en ny med en gang om det var meg. men siden den neste var mye svakere, så har du kanskje kort LH-topp? tok du dem på ulike dager og til samme tid? Anonymkode: 37d84...5d3 Tok dem på ulik dag og samme tid ja. Den nr to fra bunn tok jeg nok bilde av litt tidlig. Jeg utredes for pcos, så er ikke sikkert eggløsningstester vil være helt 100% for meg har jeg forstått… men vi prøver jo og frem til utredning er over må jeg jo bare håpe det vil klaffe😅 Anonymkode: 824ca...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7542 Del Skrevet 4. september 2024 Rare spørsmål fra fersk prøver: 1. når man merker endringer i utfloden, har man da hatt eggløsning, har man eggløsning akkurat den dagen eller kommer den snart? 2. har hatt utflod jeg trodde var i sammenheng med utflod, tok eggløsningstest og denne var helt tydelig negativ. Hvor fort blir testene negativ etter eggløsning? Anonymkode: 90ac4...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S_ofie Skrevet 11. september 2024 #7543 Del Skrevet 11. september 2024 Tok testen i dag tidlig da jeg har hatt symptomer i går. Enda mer kramper i eggstokkene i dag og merker noe er på gang. Har ikke mulighet for samleie før i morgen, er det for sent da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7544 Del Skrevet 11. september 2024 Nei, det er vel meningen å ha samleie 24-48 timer etter positiv test. Anonymkode: ebdf0...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7545 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er vel meningen å ha samleie 24-48 timer etter positiv test. Anonymkode: ebdf0...c80 Nei. Det er fint å ha sex samme sag som test og dagen etter. Har du sex 48t etter positiv test er det ofte for sent. Anonymkode: 2e5c5...abb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 11. september 2024 #7546 Del Skrevet 11. september 2024 Det kan være for sent, ingen eksakt vitenskap nøyaktig hvor lang tid egget bruker pågå bryte løs, masse lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S_ofie Skrevet 11. september 2024 #7547 Del Skrevet 11. september 2024 Misanthropis skrev (7 minutter siden): Det kan være for sent, ingen eksakt vitenskap nøyaktig hvor lang tid egget bruker pågå bryte løs, masse lykke til Jeg hadde en nesten positiv test i går og en negativ dagen før, hva tenker du da? Føles ut som eggløsning i dag. Så da er i morgen for sent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7548 Del Skrevet 11. september 2024 En eggløsningstest, positiv eller ei sier ingenting om når du faktisk får eggløsning. Normalt sett for kvinner med vanlig, regelmessig syklus skjer eggløsning mellom 24-36t etter positiv test. Det kan også skje etter 12t eller 48t.. Alt avhengiger av hvordan din LH topp er. Noen har kort, andre har lang. Fra egget slipper så er det befrultningsdyktig i 24t. Så dersom du har eggløsning i dag, så er egget ubrukelig 24t etter det ble sluppet. Anonymkode: bea4d...60d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7549 Del Skrevet 11. september 2024 S_ofie skrev (5 timer siden): Jeg hadde en nesten positiv test i går og en negativ dagen før, hva tenker du da? Føles ut som eggløsning i dag. Så da er i morgen for sent? Det er kjempevariabelt når egget slipper fra kvinne til kvinne. Så det blir ren gjetting å si eksakt når DU får eggløsning ut i fra LH-stigning. Det sies dog at fra LH-peak (altså når testen er på sitt aller sterkeste) så er det som regel 8-20 timer til eggløsning. Jeg fikk alltid stigning i LH på formiddagen en dag, og så positiv på kvelden. Morgenen etterpå peaket testen, og jeg hadde da eggløsning mellom kl 16-18 den kvelden. Dette vet jeg fordi jeg fikk tydelig EL-smerte i det egget slapp pga letrozol. Så det betyr at hos meg var det ca 28 timer fra LH begynte å stige til jeg fikk eggløsning, og ca 9-12 timer fra peak. Anonymkode: bed0a...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7550 Del Skrevet 11. september 2024 Altså... Har brukt babyplan eggløsningstester til nå, men bruker egentlig easy@home denne mnd. På dette bildet er begge tatt på samme urin og innen gyldig tidsrom. Er det ikke ganske spesielt at easy@home gir meg en score på 0.69 mens babyplan gir 0.26? Easy@home tilsier jo at noe absolutt er på gang, mens babyplan er ikke utenom det vanlige og tilsier ikke at EL er rett rundt hjørnet? 🤨 Finner ikke noe særlig om sensitivitet på de forskjellige merkene når jeg googler 😶 Anonymkode: 42956...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7551 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså... Har brukt babyplan eggløsningstester til nå, men bruker egentlig easy@home denne mnd. På dette bildet er begge tatt på samme urin og innen gyldig tidsrom. Er det ikke ganske spesielt at easy@home gir meg en score på 0.69 mens babyplan gir 0.26? Easy@home tilsier jo at noe absolutt er på gang, mens babyplan er ikke utenom det vanlige og tilsier ikke at EL er rett rundt hjørnet? 🤨 Finner ikke noe særlig om sensitivitet på de forskjellige merkene når jeg googler 😶 Anonymkode: 42956...029 Jeg som er AB over, nå fant jeg selvsagt sensitivitet og begge skal være på 25mIU/ml. Blir ikke klok 🤷🏼♀️ Anonymkode: 42956...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7552 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er kjempevariabelt når egget slipper fra kvinne til kvinne. Så det blir ren gjetting å si eksakt når DU får eggløsning ut i fra LH-stigning. Det sies dog at fra LH-peak (altså når testen er på sitt aller sterkeste) så er det som regel 8-20 timer til eggløsning. Jeg fikk alltid stigning i LH på formiddagen en dag, og så positiv på kvelden. Morgenen etterpå peaket testen, og jeg hadde da eggløsning mellom kl 16-18 den kvelden. Dette vet jeg fordi jeg fikk tydelig EL-smerte i det egget slapp pga letrozol. Så det betyr at hos meg var det ca 28 timer fra LH begynte å stige til jeg fikk eggløsning, og ca 9-12 timer fra peak. Anonymkode: bed0a...536 Jeg fikk negativ test nå i kveld. Har masse murringer. Positiv test i dag tidlig som jeg tok rundt kl 09, og ikke tisset siden kl 03 i natt. Er det for sent i morgen med samleie da? Anonymkode: b3a32...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7553 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg fikk negativ test nå i kveld. Har masse murringer. Positiv test i dag tidlig som jeg tok rundt kl 09, og ikke tisset siden kl 03 i natt. Er det for sent i morgen med samleie da? Anonymkode: b3a32...5ec Det kan ingen her si noe om med sikkerhet. Bare å prøve det. Egget har nok da sluppet mellom 09 og den negative testen en eller annen gang - umulig å vite når. Anonymkode: bea4d...60d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #7554 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 22.41): Tok dem på ulik dag og samme tid ja. Den nr to fra bunn tok jeg nok bilde av litt tidlig. Jeg utredes for pcos, så er ikke sikkert eggløsningstester vil være helt 100% for meg har jeg forstått… men vi prøver jo og frem til utredning er over må jeg jo bare håpe det vil klaffe😅 Anonymkode: 824ca...829 Jeg har pcos, el-tester er bortkastede penger 😅 Jeg temper da, har i det minste kontroll på om el faktisk har vært i det heletatt. Og man kan se mønster danne seg med tiden, selv med pcos. På de 18 mnd jeg har loggført temp så har jeg hatt el hver syklus, men på alt fra cd 13 til cd 20. Lutealfasen mim varierer fra 10 - 14 dager. Anonymkode: 706b1...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #7555 Del Skrevet 22. september 2024 Hva tenker vi? Synes fortsatt at streken er litt svak🤔 Anonymkode: 59562...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lb Skrevet 30. september 2024 #7556 Del Skrevet 30. september 2024 Jeg har nylig begynt å legge inn testene i premom for å tolke eggløsningstester, men så er jeg likevel usikker. I følge premom var toppen hos meg i går tidlig (30.09), men synes det var rimelig likt på testen den 29.09? Vil det være for sent å ligge i dag? Temper også, og i følge den så har stigningen allerede vart noen dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xUxBenny Skrevet 10. oktober 2024 #7557 Del Skrevet 10. oktober 2024 Hei noen som vet. Fra fredagen ble eggløsningstestene sterkere og sterkere. Søndag begynte jeg og teste morgen og kveld. Hadde typiske eggløsning smerter søndag kveld. Selv om testen var kjempesterk var den ikke mørkere enn kontrollstreken. Samme på mandag, veldig sterk men ikke hel som kontrollstreken. I løpet av dagen forsvant eggløsningsmertene og testen ble kjempesvak. Noen som har hatt eggløsning selv om testen ikke ble helt lik eller sterke enn kontrollstreken. Brukt strimmel fra babyplan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7558 Del Skrevet 11. oktober 2024 Hvilken app bruker dere til å logge eggløsningstestene deres? 😊 ser ut som at dere har så fin oversikt/liste med utviklingen på testene deres. Anonymkode: 8229c...402 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7559 Del Skrevet 11. oktober 2024 xUxBenny skrev (På 10.10.2024 den 10.19): Hei noen som vet. Fra fredagen ble eggløsningstestene sterkere og sterkere. Søndag begynte jeg og teste morgen og kveld. Hadde typiske eggløsning smerter søndag kveld. Selv om testen var kjempesterk var den ikke mørkere enn kontrollstreken. Samme på mandag, veldig sterk men ikke hel som kontrollstreken. I løpet av dagen forsvant eggløsningsmertene og testen ble kjempesvak. Noen som har hatt eggløsning selv om testen ikke ble helt lik eller sterke enn kontrollstreken. Brukt strimmel fra babyplan Jeg får aldri helt sterk strek som kontrollstreken, men har likevel blitt gravid hver gang. Så ja, jeg tror nok det er sånn hos noen. Når strekene blir ganske sterke tolker jeg derfor testen som positiv. Tok en digital test en gang, og da den var positiv fikk jeg ikke positiv strimmel-test. Men sterk da.. og da hadde jeg eggløsning:) Anonymkode: 34e39...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amra2023 Skrevet 12. oktober 2024 #7560 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 16.50): Det er kjempevariabelt når egget slipper fra kvinne til kvinne. Så det blir ren gjetting å si eksakt når DU får eggløsning ut i fra LH-stigning. Det sies dog at fra LH-peak (altså når testen er på sitt aller sterkeste) så er det som regel 8-20 timer til eggløsning. Jeg fikk alltid stigning i LH på formiddagen en dag, og så positiv på kvelden. Morgenen etterpå peaket testen, og jeg hadde da eggløsning mellom kl 16-18 den kvelden. Dette vet jeg fordi jeg fikk tydelig EL-smerte i det egget slapp pga letrozol. Så det betyr at hos meg var det ca 28 timer fra LH begynte å stige til jeg fikk eggløsning, og ca 9-12 timer fra peak. Anonymkode: bed0a...536 Hei! Jeg har pcos og går på letrozol og gonal. Jeg er cd 11 i dag. Jeg litt elsmerter på venstre side akkurat nå. Hvordan kan jeg komme frem til når jeg har el? Hvor ofte ila dagen bør jeg teste? Pleier å ta test med morgenurin men ikke til fast tid. Burde jeg teste flere ganger om dagen? Sist hadde jeg positiv test i 4 dager. Men pgs pcos blir jeg veldig usikker om de stemmer eller ikke. Har ikke temper før heller? Vil tempe men kan så lite om det. Jeg pleier å dra på ul cd 12, da er egget som regel mellom 18-20mm. Men gyn er ikke tilgjengelig denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå