Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Testen var tydelig positiv igår kveld, med teststreken sterkere enn kontrollstreken.

idag er den blitt litt svakere, men fortsatt sterk. Når ca kan jeg tenke at eggløsning er? 

IMG_0940.png

Anonymkode: fcea0...d8b

Med så mange dager ca positiv har du ganske lang lh topp og da ville jeg testet til de ble tydelig negative igjen. Sannsynligvis er el da siste dag med positiv eller første med negativ igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laura80 skrev (2 minutter siden):

Med så mange dager ca positiv har du ganske lang lh topp og da ville jeg testet til de ble tydelig negative igjen. Sannsynligvis er el da siste dag med positiv eller første med negativ igjen.

Ah okei! Takk for hjelpen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (3 timer siden):

Tok en ny test nå som er veldig positiv igjen. Aldri opplevd så sterke og positive tester i så lang tid. Tidligere er det kanskje to dager før den er tydelig negativ. Får ikke kroppen til å slippe? Eller hva skjer denne gangen 😳

IMG_0945.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tok en ny test nå som er veldig positiv igjen. Aldri opplevd så sterke og positive tester i så lang tid. Tidligere er det kanskje to dager før den er tydelig negativ. Får ikke kroppen til å slippe? Eller hva skjer denne gangen 😳

IMG_0945.jpeg

Har du tatt graviditetstest også?

Anonymkode: 4951d...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du tatt graviditetstest også?

Nei, hadde mensen og negativ test for tre uker siden. Så tidspunkt for eggløsning stemmer nå, noen dager senere enn vanlig bare.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, hadde mensen og negativ test for tre uker siden. Så tidspunkt for eggløsning stemmer nå, noen dager senere enn vanlig bare.. 

Jeg hadde også eggløsning seeent forrige syklus. Ble gravid da, men mistet rett før menstruasjonen skulle komme, skal sies at jeg har for lavt progesteronnivå å må begynne på progesterontilskudd og at dette var nok grunnen. men den syklusen jeg hadde sen eggløsning ble jeg gravid🥰 vi hadde samleie annenhver dag, men hele syklusen da :) 

Anonymkode: f0387...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde også eggløsning seeent forrige syklus. Ble gravid da, men mistet rett før menstruasjonen skulle komme, skal sies at jeg har for lavt progesteronnivå å må begynne på progesterontilskudd og at dette var nok grunnen. men den syklusen jeg hadde sen eggløsning ble jeg gravid🥰 vi hadde samleie annenhver dag, men hele syklusen da :) 

Hadde også positive tester i 2 dager da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

IMG_0945.jpeg

Hm ja ikke helt etter boka. Når det skjer kan det være fordi noe er hormonelt i ulage eller at kroppen sliter med å slippe egg. Ville bare fortsatt å teste og sett hva som skjer videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (9 timer siden):

Hm ja ikke helt etter boka. Når det skjer kan det være fordi noe er hormonelt i ulage eller at kroppen sliter med å slippe egg. Ville bare fortsatt å teste og sett hva som skjer videre. 

Nå har jeg fulgt nøye med på testene idag. Tydelig positiv på morgenen, og endelig nå på kvelden er den negativ! 

kan jeg forvente eggløsning i natt? 

IMG_0958.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå har jeg fulgt nøye med på testene idag. Tydelig positiv på morgenen, og endelig nå på kvelden er den negativ! 

IMG_0958.jpeg

Den kan også være negativ på kvelden fordi urinen ikke er like konsentrert lenger. Men det er jo uansett første stigningen man ser på, så eggløsning kan komme i natt eller i løpet av de neste to dagene 😊 bare å kose seg, hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Den kan også være negativ på kvelden fordi urinen ikke er like konsentrert lenger. Men det er jo uansett første stigningen man ser på, så eggløsning kan komme i natt eller i løpet av de neste to dagene 😊 bare å kose seg, hehe 

Har holdt meg like lenge og hatt like konsentrert urin på hver eneste test, så det er ikke problemet 😊 Den er enda svakere idag, så da håper jeg eggløsning er ferdig! Har ikke mulighet til å ligge flere dager pga ferie osv nå.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

IMG_0958.jpeg

Ja i utgangspunktet vil jeg si ja, men ville tett en på morgenurin morgenen etter for å være sikker på at urinen ikke er ut annet. Dersom den og er tydelig negativ tenker jeg du har el/ akkurat hatt el ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus dag 14 og 15 fikk jeg positive EL tester på strimmel, men ikke utslag i det hele på digital.. Blir så usikker på om kroppen faktisk har hatt eggløsning eller ikke siden digital var negativ..  Strimmel testene er helt negative igjen i dag ( dag17) Er på ferie og glemte termometeret så har ikke fått tempet denne mnd 🙈

Hva tror dere? Kan jeg ha hatt eggløsning selv om digital ikke slår ut? (De har alltid slått ut tidligere mnd) 

20230721_115413.jpg

Anonymkode: cb351...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (7 minutter siden):

Ja i utgangspunktet vil jeg si ja, men ville tett en på morgenurin morgenen etter for å være sikker på at urinen ikke er ut annet. Dersom den og er tydelig negativ tenker jeg du har el/ akkurat hatt el ja :) 

Dette er dagens test! Da håper jeg at jeg nå kan slappe av og bare vente. 

IMG_0960.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syklus dag 14 og 15 fikk jeg positive EL tester på strimmel, men ikke utslag i det hele på digital.. Blir så usikker på om kroppen faktisk har hatt eggløsning eller ikke siden digital var negativ..  Strimmel testene er helt negative igjen i dag ( dag17) Er på ferie og glemte termometeret så har ikke fått tempet denne mnd 🙈

Hva tror dere? Kan jeg ha hatt eggløsning selv om digital ikke slår ut? (De har alltid slått ut tidligere mnd) 

20230721_115413.jpg

Anonymkode: cb351...6cd

Vi får tro det ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv eggløsningstest i dag. Fast smiley på clearblue sin digitale. 

Jeg kan stole på den?

Skal ha fryseforsøk neste uke, og fikk beskjed om at hvis testen ikke slår ut i dag, skulle jeg ta ovitrelle, slik at vi vet at eggløsning har skjedd og det blir innsett fredag. 

Nå fikk jeg jo fast smiley i dag, lørdag, så egentlig trenger jeg vel ikke å ta ovitrelle da... så lenge denne testen er til å stole på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Positive? Tatt på samme urin - to forskjellige merker :)

IMG_20230722_171909.jpg

Anonymkode: 83886...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Positive? Tatt på samme urin - to forskjellige merker :)

IMG_20230722_171909.jpg

Anonymkode: 83886...ac9

Ja positiv

Anonymkode: 7809d...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt hjelp av noen kloke hoder 😅 

Jeg har hatt to topper denne syklusen, men pga bbt-økningen ved den første toppen så har jeg tenkt at det var da jeg hadde eggløsning. Men hadde el-symptomer rundt begge topp-dager.. Den siste hadde jeg sterke smerter helt nederst i magen på venstre side og rygg som jeg aldri har hatt før rundt el så jeg tenkte et lite håpefult øyeblikk på festesmerter, men det hadde da bare vært 6dpo. 

Nå har bbt sunket i 3 dager og jeg skulle hatt mensen i går om jeg hadde eggløsning ved første topp, så jeg føler det meste av håp er ute denne syklusen.. 

Den siste delen av meg håper og lurer på om det er sannsynlig at jeg kunne hatt el på den siste lh-toppen selvom bbt ikke indikerer det? Hva tror dere andre? 

Er veldig takknemlig for alle svar. 

Screenshot_20230724_120728_Eveline.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 23.41):

IMG_0958.jpeg

Godt å se vi er flere med lang LH-topp/stigning 🤪 Forrige gang vi ble gravide trengte jeg progesteron pga defekt lutealfase. Denne gangen har lutealfasen økt med noen dager, men fortsatt under 10 dager - så kan tenkes jeg trenger progesteron denne gangen og 😅

Men tilbake til eggløsningstestene, kan en da forvente eggløsning i løpet av de neste 24 timene på bakgrunn av testene? Er det noen som vet grunnen til at noen har lange LH-topper og andre veldig korte? 😊

7655D049-4084-4B40-8641-CB329C3EBFFE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...