Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tok denne i dag og ble litt overrasket..  jeg er på CD 11 og beregnet eggløsning er ikke før om 4 dager. Synes den ser positiv ut, men kanskje streken til venstre er litt blassere? Prøvde ta i to forskjellige lysIMG_1785.thumb.jpeg.63b8a10f90fb13d73e904d856ddb2bc1.jpegIMG_1786.thumb.jpeg.cdbf46ff8e2ad7977f42cc288d4abd6e.jpeg

Anonymkode: 4951d...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tok denne i dag og ble litt overrasket..  jeg er på CD 11 og beregnet eggløsning er ikke før om 4 dager. Synes den ser positiv ut, men kanskje streken til venstre er litt blassere? Prøvde ta i to forskjellige lysIMG_1785.thumb.jpeg.63b8a10f90fb13d73e904d856ddb2bc1.jpegIMG_1786.thumb.jpeg.cdbf46ff8e2ad7977f42cc288d4abd6e.jpeg

Positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (40 minutter siden):

Men er det ikke litt rart så tidlig?😱 når jeg tenker over det så var mens-perioden min kortere denne syklusen, kanskje det er en forklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men er det ikke litt rart så tidlig?😱 når jeg tenker over det så var mens-perioden min kortere denne syklusen, kanskje det er en forklaring. 

Nei, det er innenfor normalen vil jeg si. Positiv cd 11 så slippes det tidligst cd 12, kanskje cd 13 så det er jo fint :) det vil si syklus på 26-27 dager så det er nesten som gjennomsnitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

hva tenker dere her? Positiv cd15 eller bare nesten? Fikk et kraftig stikk i siden istad. Pleier å få tydelig positiv, denne er jeg usikker på? Bør jeg fortsette å teste tilfelle denne ikke var ordentlig positiv? 

IMG_0890.jpeg

Anonymkode: fcea0...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei!

hva tenker dere her? Positiv cd15 eller bare nesten? Fikk et kraftig stikk i siden istad. Pleier å få tydelig positiv, denne er jeg usikker på? Bør jeg fortsette å teste tilfelle denne ikke var ordentlig positiv? 

IMG_0890.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme 2 dager på rad. Er det litt rart?🙈 synes dette er vanskelig å forstå seg på jeg! Når tror man selve eggløsningen er da? IMG_1812.thumb.jpeg.a03705e78a58e8dbe6ac67eda5855238.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2023 den 13.25):

Samme 2 dager på rad. Er det litt rart?🙈 synes dette er vanskelig å forstå seg på jeg! Når tror man selve eggløsningen er da? IMG_1812.thumb.jpeg.a03705e78a58e8dbe6ac67eda5855238.jpeg

Tja, her er kanskje noe som det ikke skal være, unormalt at alle viser så sterke.

kan du være gravid allerede? Og at forrige mens ikke var en mens?

har du nylig mistet i spontanabort og at du enda har hcg-rester som henger igjen og dermed gjør testene falsk positive ?

har du pco? Hvor lange pleier syklusene dine være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 time siden):

Tja, her er kanskje noe som det ikke skal være, unormalt at alle viser så sterke.

kan du være gravid allerede? Og at forrige mens ikke var en mens?

har du nylig mistet i spontanabort og at du enda har hcg-rester som henger igjen og dermed gjør testene falsk positive ?

har du pco? Hvor lange pleier syklusene dine være?

Wææ 😱

Nei, sist jeg tok graviditetstest var den negativ. Jeg har aldri vært gravid (sluttet akkurat på prevensjon, første gang vi noen gang prøver). 

Heller ikke noe kjent pcos. Jeg tok ikke bilde av CD10, men den var mye svakere, så var kraftig økning fra 10 til 11. De to siste dagene har sunket igjen, så da ser det kanskje mer normalt ut? 

Det jeg likevel er forvirret over er at kalenderen min viser at jeg skal få eggløsning i morgen, men jeg antar nå at jeg allerede har hatt det. 

Beklager, men er helt ny på dette🙈

IMG_1903.thumb.jpeg.46388c967eae0f5dc9bf10aaf138a415.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over her igjen! Glemte legge til: 

Jeg antar at jeg kanskje bør stole mer på eggløsningtestene enn hva kalenderen «forutser»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meg over her igjen! Glemte legge til: 

Jeg antar at jeg kanskje bør stole mer på eggløsningtestene enn hva kalenderen «forutser»?

Ja!

Anonymkode: 7f0f4...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er positiv eller? Har selvsakt kasta eska, og vet ikke hvilket merke det er.

IMG_5669.jpeg

Anonymkode: a797f...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Wææ 😱

Nei, sist jeg tok graviditetstest var den negativ. Jeg har aldri vært gravid (sluttet akkurat på prevensjon, første gang vi noen gang prøver). 

Heller ikke noe kjent pcos. Jeg tok ikke bilde av CD10, men den var mye svakere, så var kraftig økning fra 10 til 11. De to siste dagene har sunket igjen, så da ser det kanskje mer normalt ut? 

Det jeg likevel er forvirret over er at kalenderen min viser at jeg skal få eggløsning i morgen, men jeg antar nå at jeg allerede har hatt det. 

Beklager, men er helt ny på dette🙈

IMG_1903.thumb.jpeg.46388c967eae0f5dc9bf10aaf138a415.jpeg

Ja ok nå ser det normalt ut ja :) tipper du hadde el i går eller i dag, dvs cd 13 eller cd 14. :) rett i normal syklus da, heldig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Denne er positiv eller? Har selvsakt kasta eska, og vet ikke hvilket merke det er.

IMG_5669.jpeg

Anonymkode: a797f...a41

Veldig positiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) 

Noen som vet om denne eggløsningstesten er positiv eller negativ? 

IMG_3163.jpeg

Anonymkode: 6c783...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brukte siste test idag! Vil dere regne denne som positiv? Når vil dere isåfall anta eggløsning er ca? 

IMG_0921.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Brukte siste test idag! Vil dere regne denne som positiv? Når vil dere isåfall anta eggløsning er ca? 

IMG_0921.jpeg

Ja. Dersom de andre har vært tydelig negative gir en positiv eltest som regel el etter 12-48 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv el-test i dag og hadde sex. Bør jeg fortsette testing de påfølgende dagene? Når er eggløsning når positiv el-test er i dag? Lurer på om vi bør ha sex i morgen også? 😅🤷‍♀️

Anonymkode: fa007...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen var tydelig positiv igår kveld, med teststreken sterkere enn kontrollstreken.

idag er den blitt litt svakere, men fortsatt sterk. Når ca kan jeg tenke at eggløsning er? 

IMG_0940.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...