Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 10.01):

Fra man får smiley på clearblue eggløsningstest, når kan jeg regne med å ha eggløsning?

Anonymkode: 7809d...a66

Jeg får alltid el to dager etter disse er positive :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laura80 skrev (43 minutter siden):

Negative, fortsett å test :) 

Okei, i følge den appen min skal jeg ha eggløsning i dag😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misko skrev (11 timer siden):

Okei, i følge den appen min skal jeg ha eggløsning i dag😅 

Men en app aner jo heller ikke når man har eggløsning da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (24 minutter siden):

Men en app aner jo heller ikke når man har eggløsning da ;) 

Sant nok🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

kan noen hjelpe meg tolke dette har hatt flere positive EL tester og LH topper på kort tid men forstår ikke hva som skjer? Trodde ikke det var mulig… men alle har sett «positive» og nesten positive ut den siste uken.. noen som vet hvorfor eller hva som evt skjer?

vet ikke hvordan jeg legger inn bilder her?

Anonymkode: 0b9f3...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyldes stort sett hormonelle problemer og kan bety manglende eggløsning.

Anonymkode: b0543...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Manglende eggløsning? Men hvordan blir eggløsningstestene positive da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har lagt de inn i sånn app som heter Premom og da var resultatet:

02.06 Høy 0.87

03.06 Lav 0.74 

04.06 Høy 1.03 

05.06 Lav 0.51

06.06 Lav 0.51

07.06 Høy 1.02

08.06 Høy 0.85

09.06 Lav 0.70 & 0.66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har pcos kan få på nesten positive/ positive hele tiden uten eggløsning. Pluss positive eggløsning tester betyr at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

kan noen hjelpe meg og tolke eggløsningstestene mine den siste uken? Får ikke til/vet ikke hvordan man legger ved bilde så jeg får bare skrive hva som står i appen «premom» har hatt flere «positive» EL tester Ila siste uken og alle de som ikke har vært positive har vært nesten positive…. HJELP forstår ikke hva som skjer.

enda ikke fått mensen etter slutt på P-Pillen mikrogynon 18. April… men har testet etter EL nesten hver dag siden og aldri hatt en eneste positiv test før denne uken…  

02.06 Høy 0.87

03.06 Lav 0.74 

04.06 Høy 1.03 

05.06 Lav 0.51

06.06 Lav 0.51

07.06 Høy 1.02

08.06 Høy 0.85

09.06 Lav 0.70 & 0.66

Anonymkode: 3571d...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (3 minutter siden):

Om du har pcos kan få på nesten positive/ positive hele tiden uten eggløsning. Pluss positive eggløsning tester betyr at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje 

Hei har ikke Pcos… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (4 minutter siden):

Har tatt eggløsningstester hver dag siden 18.april da jeg slutta på p-pilla og aldri fått positiv test før for en uke siden og siden det har jeg fått flere positive…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hei

kan noen hjelpe meg og tolke eggløsningstestene mine den siste uken? Får ikke til/vet ikke hvordan man legger ved bilde så jeg får bare skrive hva som står i appen «premom» har hatt flere «positive» EL tester Ila siste uken og alle de som ikke har vært positive har vært nesten positive…. HJELP forstår ikke hva som skjer.

enda ikke fått mensen etter slutt på P-Pillen mikrogynon 18. April… men har testet etter EL nesten hver dag siden og aldri hatt en eneste positiv test før denne uken…  

02.06 Høy 0.87

03.06 Lav 0.74 

04.06 Høy 1.03 

05.06 Lav 0.51

06.06 Lav 0.51

07.06 Høy 1.02

08.06 Høy 0.85

09.06 Lav 0.70 & 0.66

Anonymkode: 3571d...0a4

Hvis du har lagt dem i 'Premom' under fanen 'Others' så er 1.0 eller høyere lik positiv test og du kan forvente EL innen kort tid. Men i og med at du nettopp har sluttet på p-piller så kan kroppen din være hormonforvirret og ha prøvet seg på EL 4/6 men ikke fått det til. Det virker som at kroppen har gjort et forsøk på EL 4/6 uten at det har vært vellykket og gått inn for et nytt forsøk 7/6. Dersom det har vært vellykket den 7/6 så har du nok akkurat hatt EL, men det er ingen garanti for at det jeg sier stemmer så lenge du ikke har fått mensen tilbake.

Som de andre også nevner over her kroppen din kan ha gjort klar for EL men så har det ikke blitt sluppet egg. For mange kan det ta opptil 6 mnd før kroppen er kvitt kunstige hormoner etter p-pilleslutt.

Endret av t0nje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

t0nje skrev (1 minutt siden):

Hvis du har lagt dem i Premom under fanen Others så er 1.0 eller høyere lik positiv test og du kan forvente EL innen kort tid. Men i og med at du nettopp har sluttet på P-piller så kan kroppen din være hormonforvirret og prøve seg på EL men har ikke fått det til. Det virker som at kroppen har gjort et forsøk på EL 4/6 men ikke fått det til og gått inn for et nytt forsøk 7/6. Dersom det har gått 7/6 så har du nok akkurat hatt EL, men det er ingen garanti for at det jeg sier stemmer så lenge du ikke har fått mensen tilbake.

Okei så det kan være eggløsning har vært? Fordi det skal sies at jeg har hatt mens murringer den siste uken? Har det faktisk i skrivende stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t0nje skrev (3 minutter siden):

Hvis du har lagt dem i Premom under fanen Others så er 1.0 eller høyere lik positiv test og du kan forvente EL innen kort tid. Men i og med at du nettopp har sluttet på P-piller så kan kroppen din være hormonforvirret og prøve seg på EL men har ikke fått det til. Det virker som at kroppen har gjort et forsøk på EL 4/6 men ikke fått det til og gått inn for et nytt forsøk 7/6. Dersom det har gått 7/6 så har du nok akkurat hatt EL, men det er ingen garanti for at det jeg sier stemmer så lenge du ikke har fått mensen tilbake.

Har lagt de under fanen Eggløsningstester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nyskj3rrig skrev (Akkurat nå):

Okei så det kan være eggløsning har vært? Fordi det skal sies at jeg har hatt mens murringer den siste uken? Har det faktisk i skrivende stund

Det kan være, men ingenting er sikkert fordi kroppen din har fått tilført kunstige hormoner over lang tid og trenger å bli kvitt disse for å kunne gå inn i 'naturlig' syklus igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyskj3rrig skrev (1 minutt siden):

Har lagt de under fanen Eggløsningstester

Har du easy@home testene? Hvis ikke skal de legges inn under others

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t0nje skrev (10 minutter siden):

Har du easy@home testene? Hvis ikke skal de legges inn under others

Åja nei har noen andre tester… trodde ikke det hadde noe å si…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyskj3rrig skrev (47 minutter siden):

Åja nei har noen andre tester… trodde ikke det hadde noe å si…

Det gjør det lettere for deg å lese resultatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...