Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare startet nå, for å være sikker på at det ikke blir for sent samtidig som du fortsetter å teste for å se om du får enda rødere eller går ned igjen. Hvor lang syklus har du og hvor i syklus er du?

Anonymkode: bc053...6a9

Jeg har 26 dagers syklus. Er på dag 11 i syklusen nå. Skal sjekke i morgen tidlig igjen, og på kvelden.

Anonymkode: a3956...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 26 dagers syklus. Er på dag 11 i syklusen nå. Skal sjekke i morgen tidlig igjen, og på kvelden.

åh..da henger jeg med. Da ville jeg i alle fall bare kjørt på og det er godt mulig du er på topp vil falle fremfor å gå mer opp. Det er usannsynlig at LH-topp ligger mye senere en i morgen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Thursday, April 06, 2017 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Den skal bli like sterk, helst sterkere enn kontrollstreken. Den er negativ foreløpig, men det ser ut som stigning mot eggløsning alt er i gang. Tipper du positiv innen max 4 dager.

Det fikk 3 dager, du hadde helt rett !:) takker for veiledning og hjelp. Setter stor pris på det. De to øverste er tatt i går den 8 april, (den nederste er tatt kl 3 med natt urin, glemte gå på do før jeg la meg å tenkte pytt pytt jeg får ta en nå midt på natta).

20170410_031029.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det fikk 3 dager, du hadde helt rett !:) takker for veiledning og hjelp. Setter stor pris på det. De to øverste er tatt i går den 8 april, (den nederste er tatt kl 3 med natt urin, glemte gå på do før jeg la meg å tenkte pytt pytt jeg får ta en nå midt på natta).

20170410_031029.jpg

Nederste deginitivt positiv 😊 Mn sjekk ut om den bli positiv i mer en en gang (dag)

Anonymkode: 1c9ec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

20170410_031029.jpg

:) Nederste er positiv ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Monday, April 10, 2017 den 10.17, AnonymBruker skrev:

Nederste deginitivt positiv 😊 Mn sjekk ut om den bli positiv i mer en en gang (dag)

Sjekket om den var positiv i dag den 11 april men den hadde begynt å synke litt, streken var veldig sterk den 10 april fra klokken 03.00 på natten og et døgn frem. Så da vet jeg med sikkerhet at jeg hadde positiv Eggeløsning test på dag 11 (nesten 12) i syklusen.

Har man Eggeløsning på samme dag som testen er positiv? Eller er det slik at Eggeløsning kommer 1-2 dager etter positiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket om den var positiv i dag den 11 april men den hadde begynt å synke litt, streken var veldig sterk den 10 april fra klokken 03.00 på natten og et døgn frem. Så da vet jeg med sikkerhet at jeg hadde positiv Eggeløsning test på dag 11 (nesten 12) i syklusen.

Har man Eggeløsning på samme dag som testen er positiv? Eller er det slik at Eggeløsning kommer 1-2 dager etter positiv test?

El har da skjedd mellom den tiden ifra siste positiv test til den første negative :) mn egget lever jo opptil 24 timer. Tipper el skjedde tidlig morgen hos deg. Fra 4-8 en gang kanskje.. Og da lever jo egget et døgn 😊 Derfor lurt å ha sex dagen med negativ test også 👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El er 12 til 48 timer etter positiv test. Som oftest 24-36. Så om man regner så kan man tenke at 1 dpo er andre dag etter positiv el sånn ca. Må nesten tempe for å finne den nøyaktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette resultatet er lest av etter 10 minutter, og ikke 5 minutter som er "regelen". Hvordan ville dere ha tolket det?

IMG_2341.JPG

Endret av malla1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Silfen skrev:

Den er straks, eller har nettopp vært, positiv. Sex lønner seg kanskje nå. 

Ja, i dag tidlig ble den positiv 👍

IMG_2343.JPG

Endret av malla1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp begynt med el testing. Noen som vil hjelpe meg å tolke denne testen? Tok den til morgenen i dag. 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Strawberrygirl skrev:

Nettopp begynt med el testing. Noen som vil hjelpe meg å tolke denne testen? Tok den til morgenen i dag. 

image.jpg

Den der er negativ, test igjen de neste dagene, og gjerne test deg morgen og kveld.

Jeg bruker få positiv på kveldsurinen før leggetid når jeg har Eggeløsning (forutsetter at jeg selfølgelig ikke har tisset på 3-4 timer).

Sjekk dette bildet (lånt herifra, litt lenger opp⬆) den nederste her er definitivt positiv.

Screenshot_20170416-120508.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå trenger jeg litt hjelp! Har testet for el morgen og kveld siden søndag. Forventet el var rundt 17-18. Har fortsatt ikke fått klar positiv el- test. Den eneste jeg tenker kanskje er positiv er denne: 

hva tenker dere? 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

Nå trenger jeg litt hjelp! Har testet for el morgen og kveld siden søndag. Forventet el var rundt 17-18. Har fortsatt ikke fått klar positiv el- test. Den eneste jeg tenker kanskje er positiv er denne: 

hva tenker dere? 

image.jpg

Litt vanskelig når du bare viser én test. Jeg tror den kan være positiv. Men lurer og på om det er samme test som den andre du har postet, for den andre ser egentlig mer positiv ut. Er det samme eller? Men det letteste er å se dem samlet og sortert og se etter kurve opp og når fallet kommer eventuelt.

De pleier være svak men kan ha litt ulik styrke i dagene i forkant, så blir de jevnt mørkere og mørkere, til de plutselig blir mye svakere igjen. Hvis du ikke helt treffer kan du da se når toppen må ha vært om du ser dem under ett og ta info til neste syklus. Hvis du legger alle etter hverandre i rekkefølge og poster bilde er det enklere å hjelpe deg å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn alle bildene, blir stort innlegg! De kom ikke i rekkefølge heller! Neste måned skal jeg ta vare på pinnene 🙈

men hva trur dere? Har jeg hatt eggløsning? For slik jeg tenker det, virker det ikke så veldig sannsynlig. Har tatt graviditetstest, men er ikke gravid heller 😝 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

Legger inn alle bildene, blir stort innlegg! De kom ikke i rekkefølge heller! Neste måned skal jeg ta vare på pinnene 🙈

men hva trur dere? Har jeg hatt eggløsning? For slik jeg tenker det, virker det ikke så veldig sannsynlig. Har tatt graviditetstest, men er ikke gravid heller 😝 

Fnis..mente egentlig at du legger alle fysisk ved siden av hverandre fra eldste til nyeste test merket med syklusdagen og M/K f.eks og tar ett nytt bilde samlet sånn at man kan se etter en kurve, menmen zoom ut funker sikkert:)

Negative: dag 12 og 14 kveld og videre til 17. 

Hvis du har hatt eggløsning ser det ut som dag 13 morgen til dag 14 morgen er de sterkeste. Hvis jeg skulle gjettet tror jeg LH-toppen ligger der ett sted. 

Hvor lang syklus har du? Og er du regelmessig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...