Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Per definisjon er vel denne negativ. Men betyr det likevel at EL er like rundt hjørnet? Eller er alle varianter av negativ like negativ? Hvis noen forstod det 🤔 har mester i en uke nå, og alle har hatt veldig svake streker. 

CF11EF2E-7AF0-47BF-AA5E-58D24E490950.jpeg

Anonymkode: 0b8ea...9e3

Jeg hadde sånne tester i over en uke før jeg testet positivt. Skikkelig kjedelig å vente på. Kan jo bety at EL nærmer seg, eller at du må vente enda lenger... Du må nok bare fortsette å teste dessverre. 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten?

284C6D82-2836-473C-B9F7-726FD02A1D9F.jpeg

Anonymkode: 81dac...cc8

Nesten :) når beregner du EL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Nesten :) når beregner du EL? 

Aner ikke😭 Har en 11 mnd gammel baby som jeg ammer nå og da, så har ikke fått mensen tilbake enda... Har testet etter EL i noen uker, men først nå testene har nærmet seg postitive. Krysser fingrene for EL uten at jeg trenger å slutt helt med ammingen. 

Anonymkode: 81dac...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mistenksom skrev:

Hva tenker dere? 😊 nybegynner her 🙈

A62337ED-D71A-4F75-9519-8E524A64654B.jpeg

Negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, Mistenksom skrev:

Ja, men nærmer det seg kanskje? 🙈

Ville ikke gjettet det, syns den er veldig svak. 

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Mistenksom skrev:

Ja, men nærmer det seg kanskje? 🙈

Ser ikke sånn ut. Men vanskelig å si. Testen er ikke positiv før teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lorieen skrev:

Negativ.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke gjettet det, syns den er veldig svak. 

1 time siden, Lorieen skrev:

Ser ikke sånn ut. Men vanskelig å si. Testen er ikke positiv før teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. 

Kan være litt mer hjelpsom mot en nybegynner ;)

@Mistenksom Som lorileen sier i sitt siste innlegg, din svake strek skal være like sterk som, eller sterkere enn din sterkeste strek. Når kroppen nærmer seg eggløsning produserer den hormonet LH, som testen reagerer på. Når LH-hormonet er på topp, slippes egget 12-36 timer senere. Den svake streken vil da være like sterk som kontrollstreken :)

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Kan være litt mer hjelpsom mot en nybegynner ;)

@Mistenksom Som lorileen sier i sitt siste innlegg, din svake strek skal være like sterk som, eller sterkere enn din sterkeste strek. Når kroppen nærmer seg eggløsning produserer den hormonet LH, som testen reagerer på. Når LH-hormonet er på topp, slippes egget 12-36 timer senere. Den svake streken vil da være like sterk som kontrollstreken :)

Tusen takk for svar 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybegynneren igjen 😉 Teit spørsmål kanskje, men er det ikke greit å holde testen på urinstrålen? 🙈 må den dyppes i et rent glass med urin? Fått tre defekte tester... veldig rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
50 minutter siden, Mistenksom skrev:

Nybegynneren igjen 😉 Teit spørsmål kanskje, men er det ikke greit å holde testen på urinstrålen? 🙈 må den dyppes i et rent glass med urin? Fått tre defekte tester... veldig rart. 

Jeg dyppet testen i et rent glass🤗 synes at det var enklere, spesielt hvis jeg ønsket å prøve ulike tester på samme urin. Hvilke tester bruker du? Lykke til🤗 

edit: det finnes ingen dumme spørsmål, vi må alle starte et sted og vi lærer av hverandre🤗

Endret av Sibirstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Denne var bittelitt sterkere i går kveld enn dagen før. Har det noe å si?

3E357E0D-3FEA-4F19-BEE8-208AB703EE98.jpeg

Anonymkode: 1d459...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Jeg dyppet testen i et rent glass🤗 synes at det var enklere, spesielt hvis jeg ønsket å prøve ulike tester på samme urin. Hvilke tester bruker du? Lykke til🤗 

edit: det finnes ingen dumme spørsmål, vi må alle starte et sted og vi lærer av hverandre🤗

Ja jeg fant ut det idag jeg også 😉 ble resultat da. Bruker babyplan sine tester. Tok en test idag i 10-tiden. Strek nr to var ikke så sterk som kontrollstreken. Tok ny test nå og da er strek nummer to svakere enn i sta. Hva betyr dette? Har eggløsning vært? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om disse testene? Noe håp for at en test blir sterkere før EL på fredag? 🤞 Startet å teste mandag da jeg har syklus på ca. 35 dager og mensen startet 1.mars.

Mandag, tirsdag og onsdag er testene tatt kl. 10.30, og tok en til i kveld kl. 19.40.

1553110330869.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
13 minutter siden, J1994 skrev:

Hva tenker dere om disse testene? Noe håp for at en test blir sterkere før EL på fredag? 🤞 Startet å teste mandag da jeg har syklus på ca. 35 dager og mensen startet 1.mars.

Mandag, tirsdag og onsdag er testene tatt kl. 10.30, og tok en til i kveld kl. 19.40.

1553110330869.jpg

Umulig å si. Fortsett å teste, helst på ettermiddagsurin. For noen er det nødvendig å teste både morgen og kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, J1994 skrev:

1553110330869.jpg

negative alle fire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å si. Fortsett å teste, helst på ettermiddagsurin. For noen er det nødvendig å teste både morgen og kveld. 

Slik skal de se ut for å være positiv og så lav er marginen mellom en negativ og en positiv hjelp :):) Til de som synes det er interessant ;) (gamle bilder, men stadig like gjeldende :) )

negativ eggløsninstest.jpg

positiv eggløsningstest.jpg

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Mistenksom skrev:

Ja jeg fant ut det idag jeg også 😉 ble resultat da. Bruker babyplan sine tester. Tok en test idag i 10-tiden. Strek nr to var ikke så sterk som kontrollstreken. Tok ny test nå og da er strek nummer to svakere enn i sta. Hva betyr dette? Har eggløsning vært? 

eggløsningstestene varierer i styrke gjennom hele syklus. men de er negative alt utenom den ene gangen de er positiv og da inntreffer eggløsning i 12-42timer etter at den positive testen igjen går over til negativ (se mine rosa bilder for veiledning).

Endret av kvinne35+
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...