lb Skrevet 22. oktober #7921 Skrevet 22. oktober HeleneHS skrev (7 minutter siden): 😅 Da vet du at du trenger å bruke en annen type test neste gang 👍 (eller, la oss håpe det ikke blir et neste gang, fordi du blir gravid 🤞🤞🤞) Bra du ikke testet for innsett i naturlig syklus 🙈 Ja, pleier egt å bruke makesure og de funker bra for meg 😂 krysser fingrene 🤞 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #7922 Skrevet 26. oktober Har clear blue digital test. I følge Internett og FLO appen skulle jeg hatt eggløsning enten onsdag eller lørdag. Syklus mellom 28-32 dager, kan variere litt. Begynte å teste mandag og har fått negative tester hele uka. Testet riktig nok med morgenurin, men leste at man burde ta på ettermiddag/kveld. Har hatt de typiske symptomene på eggløsning også 🤔 Håper det er det jeg har gjort galt!! Må sjekke ved neste eggløsning, men håper jo jeg ble gravid denne runden da 😅 Anonymkode: 8357e...8bb
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #7923 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har clear blue digital test. I følge Internett og FLO appen skulle jeg hatt eggløsning enten onsdag eller lørdag. Syklus mellom 28-32 dager, kan variere litt. Begynte å teste mandag og har fått negative tester hele uka. Testet riktig nok med morgenurin, men leste at man burde ta på ettermiddag/kveld. Har hatt de typiske symptomene på eggløsning også 🤔 Håper det er det jeg har gjort galt!! Må sjekke ved neste eggløsning, men håper jo jeg ble gravid denne runden da 😅 Anonymkode: 8357e...8bb Har du hatt noe stigning på noen av testene da? Det kan være du er blant de som har kort "peak", da kan det være vanskelig å catche eggløsning hvis man bare tester én gang daglig. Anonymkode: 9c621...2ca
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #7924 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har du hatt noe stigning på noen av testene da? Det kan være du er blant de som har kort "peak", da kan det være vanskelig å catche eggløsning hvis man bare tester én gang daglig. Anonymkode: 9c621...2ca Vet ikke. Den er digital så får bare opp ja eller nei typ 🤷♀️ men ja kanskje det. Kjenner meg ikke igjen i andre årsaker til at eggløsning ikke kommer, i følge Google. Anonymkode: 8357e...8bb
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #7925 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vet ikke. Den er digital så får bare opp ja eller nei typ 🤷♀️ men ja kanskje det. Kjenner meg ikke igjen i andre årsaker til at eggløsning ikke kommer, i følge Google. Anonymkode: 8357e...8bb Da er mitt beste tips å gå over til strimler. Ja/nei digitale tester gjør det utrolig vanskelig! Noen har som sagt korte peaker og da er det kanskje bare snakk om noen timer som den testen vil vise "ja", dermed veldig vanskelig å treffe riktig med sånne tester Anonymkode: 9c621...2ca 1
sinusen Skrevet 28. oktober #7926 Skrevet 28. oktober Dere som kan så mye: jeg har ikke testet for eggløsning før. Begynte på søndag, dag 8 i syklusen (anbefalt i følge pakningsvedlegget og hvor korte sykluser jeg har), da fikk jeg svak strek. I går og i dag har jeg nesten hatt usynlige streker. Flo sier eggløsning skal være cirka i morgen. Burde den ikke bli sterkere? Kan det være variasjoner i væskeinntak som forklarer det?
HeleneHS Skrevet 29. oktober #7927 Skrevet 29. oktober sinusen skrev (19 timer siden): Dere som kan så mye: jeg har ikke testet for eggløsning før. Begynte på søndag, dag 8 i syklusen (anbefalt i følge pakningsvedlegget og hvor korte sykluser jeg har), da fikk jeg svak strek. I går og i dag har jeg nesten hatt usynlige streker. Flo sier eggløsning skal være cirka i morgen. Burde den ikke bli sterkere? Kan det være variasjoner i væskeinntak som forklarer det? For min del så "hopper" strekene fra nesten ikke synlig til positiv test ila under 24timer. Mulig dette også er tilfelle for deg? Testet du en gang eller to ganger daglig og hvilken merke bruker du? Væskeinntak kan selvsagt også ha noe å si. En annen mulighet er at du har veldig kort LH topp, som du har gått glipp av ved å ikke teste flere ganger daglig (jeg må selv teste minst 2 ganger for å oppdage toppen). Det er også mulig at du hadde EL veldig veldig tidlig og at LH nivå allerede var på vei ned da du testet dag 8. Apper er generelt dårlig til å predikere EL, da de fleste kun bruker gjennomsnittlig syklus lengde og gjennomsnittlig lengde på lutealfasen. Det beste er nok hvis du fortsetter å teste i noen sykluser for å bli kjent med akkurat ditt mønster. 1
sinusen Skrevet 29. oktober #7928 Skrevet 29. oktober HeleneHS skrev (6 timer siden): For min del så "hopper" strekene fra nesten ikke synlig til positiv test ila under 24timer. Mulig dette også er tilfelle for deg? Testet du en gang eller to ganger daglig og hvilken merke bruker du? Væskeinntak kan selvsagt også ha noe å si. En annen mulighet er at du har veldig kort LH topp, som du har gått glipp av ved å ikke teste flere ganger daglig (jeg må selv teste minst 2 ganger for å oppdage toppen). Det er også mulig at du hadde EL veldig veldig tidlig og at LH nivå allerede var på vei ned da du testet dag 8. Apper er generelt dårlig til å predikere EL, da de fleste kun bruker gjennomsnittlig syklus lengde og gjennomsnittlig lengde på lutealfasen. Det beste er nok hvis du fortsetter å teste i noen sykluser for å bli kjent med akkurat ditt mønster. Tusen takk for bra svar! Det er vel veldig tidlig i syklusen å ha eggløsning på dag 8? Jeg begynte med å teste en gang om dagen, men kanskje ikke det er bra nok. Får ikke testet mens jeg er på jobb, men morgenurin er kanskje greit? Fikk blank test igjen nå, nærmeste jeg har vært "tydelig" strek var altså på dag 8 og da var den langt fra positiv. Har heller ikke hatt noen fysiske tegn på eggløsning denne gangen.
HeleneHS Skrevet 29. oktober #7929 Skrevet 29. oktober sinusen skrev (19 minutter siden): Tusen takk for bra svar! Det er vel veldig tidlig i syklusen å ha eggløsning på dag 8? Jeg begynte med å teste en gang om dagen, men kanskje ikke det er bra nok. Får ikke testet mens jeg er på jobb, men morgenurin er kanskje greit? Fikk blank test igjen nå, nærmeste jeg har vært "tydelig" strek var altså på dag 8 og da var den langt fra positiv. Har heller ikke hatt noen fysiske tegn på eggløsning denne gangen. Det er vel mer sannsynlig at du enda ikke hadde EL enn at den kom dag 8. Hvor lang syklus pleier du å ha? Jeg pleide å teste med andre urin (under 10) og så første gang jeg måtte tisse etter 16. Tok den første på jobb, men du kan sikkert prøve morgenurin - er det fertilitetsklinikken anbefaler uansett.
sinusen Skrevet 29. oktober #7930 Skrevet 29. oktober Ja, får håpe det (har bomma helt hvis eggløsning var dag 8 eller før). Nå er jeg på dag 11 i en syklus på 24 dager.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #7931 Skrevet 29. oktober Nå skjønner jeg ingenting! Jeg er på syklusdag 20, testa meg siden syklusdag 12. I dag begynte EL slim og jeg tok en makesure eggløsningtest som var mye sterkere enn kontrollstreken. Klar positiv, tok i samme sleng en babyplan som var sterk men ikke like sterk som kontrollstreken så den var negativ å tolke. Ble så usikker så kjøpte en digital som også er negativ. Nå skjønner jeg ingenting?? Har jeg tatt feil av eggløsning hver eneste syklus? Dette er første gang jeg bruker noe annet enn makesure🫢 Er så forvirret, hva kan man stole på? Jeg har jo slim og murringer… Anonymkode: 3a9cf...023
sinusen Skrevet 30. oktober #7932 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nå skjønner jeg ingenting! Jeg er på syklusdag 20, testa meg siden syklusdag 12. I dag begynte EL slim og jeg tok en makesure eggløsningtest som var mye sterkere enn kontrollstreken. Klar positiv, tok i samme sleng en babyplan som var sterk men ikke like sterk som kontrollstreken så den var negativ å tolke. Ble så usikker så kjøpte en digital som også er negativ. Nå skjønner jeg ingenting?? Har jeg tatt feil av eggløsning hver eneste syklus? Dette er første gang jeg bruker noe annet enn makesure🫢 Er så forvirret, hva kan man stole på? Jeg har jo slim og murringer… Anonymkode: 3a9cf...023 Tror jeg ville stolt på make sure og slimet ditt, jeg. Tok du alle tre testene i samme urin? Hvis ikke kan det kanskje ha med væskeinntak å gjøre, eller at du rett og slett hadde veldigveldig kort peak?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #7933 Skrevet 30. oktober sinusen skrev (46 minutter siden): Tror jeg ville stolt på make sure og slimet ditt, jeg. Tok du alle tre testene i samme urin? Hvis ikke kan det kanskje ha med væskeinntak å gjøre, eller at du rett og slett hadde veldigveldig kort peak? Fikk positiv digitaltest og babyplan på morgenen idag. Så makesure er nok veldig sensitiv på LH økning🤗🤗🥳 Anonymkode: 3a9cf...023
sinusen Skrevet fredag kl. 13:35 #7934 Skrevet fredag kl. 13:35 Hvor vanlig er det å ikke få positiv test i det hele tatt? Har testet hver dag fra dag 8-13 i syklusen så langt, noen dager flere ganger om dagen.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:54 #7935 Skrevet fredag kl. 13:54 sinusen skrev (18 minutter siden): Hvor vanlig er det å ikke få positiv test i det hele tatt? Har testet hver dag fra dag 8-13 i syklusen så langt, noen dager flere ganger om dagen. Jeg tar tester fra dag 10 og får som regel ikke positiv test før syklusdag 21. Så sein eggløsning er jo en mulighet Anonymkode: 3a9cf...023
sinusen Skrevet fredag kl. 14:06 #7936 Skrevet fredag kl. 14:06 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tar tester fra dag 10 og får som regel ikke positiv test før syklusdag 21. Så sein eggløsning er jo en mulighet Anonymkode: 3a9cf...023 Woah. Skal sies at jeg har mens-syklus på 24 dager. Jeg tror kanskje jeg missa eggløsning denne gangen.
HeleneHS Skrevet fredag kl. 14:18 #7937 Skrevet fredag kl. 14:18 (endret) sinusen skrev (43 minutter siden): Hvor vanlig er det å ikke få positiv test i det hele tatt? Har testet hver dag fra dag 8-13 i syklusen så langt, noen dager flere ganger om dagen. Jeg fikk aldri noe positive tester med rfsu, selv ikke på samme urin hvor jeg fikk "dye-stealer" med babyplan. Ved å teste 2 ganger daglig med babyplan sine klarte jeg å oppdage EL. Vet ikke hvor sannsynlig det er å aldri få utslag, er du sikker på at du HAR EL, altså fått det bekreftet på andre måter (UL serie, temping, blodprøve for progesteronnivå, etc) ? Endret fredag kl. 14:19 av HeleneHS
sinusen Skrevet lørdag kl. 14:56 #7938 Skrevet lørdag kl. 14:56 HeleneHS skrev (På 31.10.2025 den 15.18): Jeg fikk aldri noe positive tester med rfsu, selv ikke på samme urin hvor jeg fikk "dye-stealer" med babyplan. Ved å teste 2 ganger daglig med babyplan sine klarte jeg å oppdage EL. Vet ikke hvor sannsynlig det er å aldri få utslag, er du sikker på at du HAR EL, altså fått det bekreftet på andre måter (UL serie, temping, blodprøve for progesteronnivå, etc) ? Har ikke bekreftet det på noe vis, men har heller ikke grunn til å tro at jeg IKKE har eggløsning. Men hvem vet
HeleneHS Skrevet lørdag kl. 15:21 #7939 Skrevet lørdag kl. 15:21 sinusen skrev (23 minutter siden): Har ikke bekreftet det på noe vis, men har heller ikke grunn til å tro at jeg IKKE har eggløsning. Men hvem vet I utgangspunktet har jo de aller fleste EL, så du er ikke feil til å anta det frem til det motsatte er bevist 😅 Du kan vurdere å starte med temping, for å bekrefte EL, og fortsette med å bruke LH tester. Kanskje teste flere ganger om dagen. Men det er jo såklart avhengig av hvor mye innsats du gidder å legge i det og hvordan det påvirker deg 🤗
AnonymBruker Skrevet i går, 06:09 #7940 Skrevet i går, 06:09 Hva tenker dere om denne? 😊 Anonymkode: 07ef0...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå