AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:23 #7901 Skrevet søndag kl. 07:23 Karmelia skrev (3 timer siden): Ja jeg ville gjettet at den er på vei ned igjen da. Men vanskelig å si. Jeg hadde nok testet 2-3 ganger daglig i den perioden med stigning for å se om en fanger toppen. Hvis 3 ganger, f.eks kl 10, 15 og 20. Vi er jo alle forskjellige, jeg tok ut hormonspiral tidligere i år og opplevde at eggløsningene oppførte seg annerledes enn før i 3 mnd ca. Men mistenker at jeg er ekstra vár på hormoner. Var samme med ammeslutt i sommer, da kom det plutselig masse symptomer ved eggløsning jeg ikke hadde hatt siden før jeg fikk første barn 😅. En del opplever at kroppen må omstille seg litt etter uttak av hormonspiral, med mindre du er en av de heldige der det sitter på første forsøk 😁. Finnes jo en god del som bare går rett over i vanlige sykluser også! Krysser fingrene ❤️ Tusen takk❤️ Jeg har ingen tro på det klaffer så fort å er innstilt at det kan gå tid pga alderen min nå etc. Har tidligere blitt raskt gravid + veldig stabil syklus. Jeg er på dagen if til hvordan syklusen var før. Småblødde litt dagene før jeg fjernet spiralen som nok var mensen. Symtomene har vært veldig tydelige men så kjenner man jo ekstra godt etter når man prøver også😅 Jeg hadde veldig sterke eggløsningsmerter frem til på dagen i går å nå er de borte. Brystene er bittelitt ømme igjen eller ingen symtomer så satser på egget slapp ila gårsdagen/natten🤷🏼♀️☺️ Anonymkode: 80066...143 1
Karmelia Skrevet søndag kl. 07:29 #7902 Skrevet søndag kl. 07:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk❤️ Jeg har ingen tro på det klaffer så fort å er innstilt at det kan gå tid pga alderen min nå etc. Har tidligere blitt raskt gravid + veldig stabil syklus. Jeg er på dagen if til hvordan syklusen var før. Småblødde litt dagene før jeg fjernet spiralen som nok var mensen. Symtomene har vært veldig tydelige men så kjenner man jo ekstra godt etter når man prøver også😅 Jeg hadde veldig sterke eggløsningsmerter frem til på dagen i går å nå er de borte. Brystene er bittelitt ømme igjen eller ingen symtomer så satser på egget slapp ila gårsdagen/natten🤷🏼♀️☺️ Anonymkode: 80066...143 Høres veldig sånn ut! Krysser fingrene ❤️. Vi prøver vi også, jeg er 39 så er innforstått med at det kan gå ganske lang tid. Hadde eggløsning fredag ish, så er i dpo land nå 😊 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:07 #7903 Skrevet søndag kl. 09:07 Karmelia skrev (1 time siden): Høres veldig sånn ut! Krysser fingrene ❤️. Vi prøver vi også, jeg er 39 så er innforstått med at det kan gå ganske lang tid. Hadde eggløsning fredag ish, så er i dpo land nå 😊 Ikke gi opp håpet💕 Har dere vudert ivf etter hvert dersom det ikke klaffer? Jeh fødte sist når jeg var 39. Nå er jeg et par år eldre og har ny kjæreste som ikke har barn. Vi vuderer kun 1 forsøk med ivf eventuelt med senes oppstart jan. Jeg tenker dersom det er meningen skjer det. Skulle ønske vi hadde bedre tid.. Du har nå flere gode år igjen💕 Anonymkode: 80066...143 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:08 #7904 Skrevet søndag kl. 09:08 Karmelia skrev (1 time siden): Høres veldig sånn ut! Krysser fingrene ❤️. Vi prøver vi også, jeg er 39 så er innforstått med at det kan gå ganske lang tid. Hadde eggløsning fredag ish, så er i dpo land nå 😊 Vi er omtrent likt i syklusen vi da nå☺️ Anonymkode: 80066...143 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:41 #7905 Skrevet søndag kl. 09:41 Tok denne nå for å bare begynne å tracke, men ser den ikke veldig positiv ut? Ble litt overrasket for et på dag 9 i syklusen bare. Estimert eggløsning om 5 dager egentlig Anonymkode: 4951d...1d3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:50 #7906 Skrevet søndag kl. 10:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tok denne nå for å bare begynne å tracke, men ser den ikke veldig positiv ut? Ble litt overrasket for et på dag 9 i syklusen bare. Estimert eggløsning om 5 dager egentlig Anonymkode: 4951d...1d3 Jo, jeg ville kalt denne positiv. Men ta en til i ettermiddag og se om den er sterkere eller svakere. Anonymkode: 9c621...2ca 2
Karmelia Skrevet søndag kl. 13:46 #7907 Skrevet søndag kl. 13:46 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tok denne nå for å bare begynne å tracke, men ser den ikke veldig positiv ut? Ble litt overrasket for et på dag 9 i syklusen bare. Estimert eggløsning om 5 dager egentlig Anonymkode: 4951d...1d3 Jeg og synes denne ser positiv ut! 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:27 #7908 Skrevet mandag kl. 06:27 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tok denne nå for å bare begynne å tracke, men ser den ikke veldig positiv ut? Ble litt overrasket for et på dag 9 i syklusen bare. Estimert eggløsning om 5 dager egentlig Anonymkode: 4951d...1d3 Tok en ny test nå i dag og da så den sånn ut. I dag er dag 10 i syklusen så nå er jeg enda mer forvirret😅 Betydelig svakere enn i går altså, så litt usikker på hvordan jeg skal tolke det Anonymkode: 4951d...1d3
Karmelia Skrevet mandag kl. 14:19 #7909 Skrevet mandag kl. 14:19 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tok en ny test nå i dag og da så den sånn ut. I dag er dag 10 i syklusen så nå er jeg enda mer forvirret😅 Betydelig svakere enn i går altså, så litt usikker på hvordan jeg skal tolke det Anonymkode: 4951d...1d3 Da har eggløsning mest sannsynlig allerede vært. Resultatene blir svakere fort generelt sett etter eggløsning. Eggløsning kan komme tidligere enkelte måneder, og senere evt. Endret mandag kl. 14:20 av Karmelia
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:16 #7910 Skrevet onsdag kl. 20:16 Hei! Dere kan alt ❤️ jeg er helt ny med eggløsningstester og har et par spørsmål jeg ikke har klart å få svar på via google. Har kjøpt clear blue digital. 1. Hvor mange må man ta? Det står i Bruksanvisningen at man burde teste ca. samme tidspunkt. Hvis man får positiv en dag, trengs det å testes neste dag? 2. Det står jeg skal ha eggløsning onsdag om 1 uke (ifølge babyverden sin kalkulator). Burde jeg teste tirsdag eller onsdag? Eller begge? Torsdag også? Med tanke på om eggløsningen er for tidlig eller for sen. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 8357e...8bb
Karmelia Skrevet 21 timer siden #7911 Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Dere kan alt ❤️ jeg er helt ny med eggløsningstester og har et par spørsmål jeg ikke har klart å få svar på via google. Har kjøpt clear blue digital. 1. Hvor mange må man ta? Det står i Bruksanvisningen at man burde teste ca. samme tidspunkt. Hvis man får positiv en dag, trengs det å testes neste dag? 2. Det står jeg skal ha eggløsning onsdag om 1 uke (ifølge babyverden sin kalkulator). Burde jeg teste tirsdag eller onsdag? Eller begge? Torsdag også? Med tanke på om eggløsningen er for tidlig eller for sen. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 8357e...8bb 1. Hvis du er usikker på når du har eggløsning er det lurt å teste ihvertfall to ganger daglig. For eksempel kl 11 og kl 18. Grunnen til det er at noen opplever kort topp. Altså at hormonene stiger raskt til topp og så synker igjen etterfulgt av eggløsning. Noen har lengre topp der hormonene øker mer langsomt. Begge deler er like normalt 😊. Eggløsning skjer 12-36 timer etter toppen. Jeg ville begynt å teste ihvertfall 2 dager før antatt eggløsning. Grunnen til det er at den kan variere noe. Ikke alle har den dag 14 😊. Noen får så tidlig som dag 10 (de har gjerne kort syklus), og andre så sent som dag 20. Gjennomsnittet ligger på ca dag 14. Så jeg ville begynt dag 12. 2. Hvor lang syklus har du? Altså antall dager fra start på menstruasjonen til start på neste menstruasjon? Mensen kommer gjennomsnittlig 12-16 dager etter eggløsning. Endret 21 timer siden av Karmelia
Karmelia Skrevet 21 timer siden #7912 Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 11.07): Ikke gi opp håpet💕 Har dere vudert ivf etter hvert dersom det ikke klaffer? Jeh fødte sist når jeg var 39. Nå er jeg et par år eldre og har ny kjæreste som ikke har barn. Vi vuderer kun 1 forsøk med ivf eventuelt med senes oppstart jan. Jeg tenker dersom det er meningen skjer det. Skulle ønske vi hadde bedre tid.. Du har nå flere gode år igjen💕 Anonymkode: 80066...143 Vi prøver ihvertfall ut året. Så tenkte jeg å ta amh test hos legen. Går evt over på ivf om vi ikke klarer det selv 😊. Brukte 5 mnd med første, så er innforstått med at det kan ta litt tid. Hadde ammeslutt i juli. Så jeg anser prøvestarten derfra siden jeg etter det opplevde mye mer symptomer ved eggløsning og lutealfasen økte med 2 dager 😅❤️. Er tydeligvis sensitiv på hormoner. Har ingen symptomer på perimenopause og mange i nær familie har fått barn godt ut i 40årene, så har troen 🥹❤️. Endret 21 timer siden av Karmelia
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7913 Skrevet 19 timer siden Karmelia skrev (2 timer siden): 1. Hvis du er usikker på når du har eggløsning er det lurt å teste ihvertfall to ganger daglig. For eksempel kl 11 og kl 18. Grunnen til det er at noen opplever kort topp. Altså at hormonene stiger raskt til topp og så synker igjen etterfulgt av eggløsning. Noen har lengre topp der hormonene øker mer langsomt. Begge deler er like normalt 😊. Eggløsning skjer 12-36 timer etter toppen. Jeg ville begynt å teste ihvertfall 2 dager før antatt eggløsning. Grunnen til det er at den kan variere noe. Ikke alle har den dag 14 😊. Noen får så tidlig som dag 10 (de har gjerne kort syklus), og andre så sent som dag 20. Gjennomsnittet ligger på ca dag 14. Så jeg ville begynt dag 12. 2. Hvor lang syklus har du? Altså antall dager fra start på menstruasjonen til start på neste menstruasjon? Mensen kommer gjennomsnittlig 12-16 dager etter eggløsning. Takk for svar 😄 Da begynner jeg litt før som du skriver ja. Når jeg teller i kalenderen er syklusen min. Bruker FLO appen og den er ganske korrekt ift når mensen kommer. Men når jeg teller nå varierer syklusen mellom 30 og 32 dager. Anonymkode: 8357e...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7914 Skrevet 19 timer siden Karmelia skrev (2 timer siden): Vi prøver ihvertfall ut året. Så tenkte jeg å ta amh test hos legen. Går evt over på ivf om vi ikke klarer det selv 😊. Brukte 5 mnd med første, så er innforstått med at det kan ta litt tid. Hadde ammeslutt i juli. Så jeg anser prøvestarten derfra siden jeg etter det opplevde mye mer symptomer ved eggløsning og lutealfasen økte med 2 dager 😅❤️. Er tydeligvis sensitiv på hormoner. Har ingen symptomer på perimenopause og mange i nær familie har fått barn godt ut i 40årene, så har troen 🥹❤️. Greit å få en sjekk. Jeg trodde kanskje jeg var i starten av overgangsalderen, men har amh på 6 og de andre hormonene er fine/normale og jeg er i starten av 40 årene☺️ Vet jo at eggkvaliteten går ned med alderen men plutselig er det et gullegg men jeg føler ikke at jeg har mer enn maks 6 mnd på meg… Jeg hadde veldig med symtomer på eggløsning nå etter utakk av hormonspiral men nå i starten av luftefasen er jeg rolig å merker fint lite så tar det som et positiv tegn at hormone gjør jobben sin. Du er 39? Har du hatt noen symtomer de siste dagene? Vi er jo omtrent likt i lutefasen vi. Når fikk du barn sist? Som sagt fødte jeg som 39 åring og den satt omtrent på første forsøk som 38 åring. Jeg tenker dennne gangen kan det gå lang tid, så er spent på om det i hele tatt går ila 6 mnd ca☺️ Anonymkode: 80066...143 1
Karmelia Skrevet 18 timer siden #7915 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Greit å få en sjekk. Jeg trodde kanskje jeg var i starten av overgangsalderen, men har amh på 6 og de andre hormonene er fine/normale og jeg er i starten av 40 årene☺️ Vet jo at eggkvaliteten går ned med alderen men plutselig er det et gullegg men jeg føler ikke at jeg har mer enn maks 6 mnd på meg… Jeg hadde veldig med symtomer på eggløsning nå etter utakk av hormonspiral men nå i starten av luftefasen er jeg rolig å merker fint lite så tar det som et positiv tegn at hormone gjør jobben sin. Du er 39? Har du hatt noen symtomer de siste dagene? Vi er jo omtrent likt i lutefasen vi. Når fikk du barn sist? Som sagt fødte jeg som 39 åring og den satt omtrent på første forsøk som 38 åring. Jeg tenker dennne gangen kan det gå lang tid, så er spent på om det i hele tatt går ila 6 mnd ca☺️ Anonymkode: 80066...143 Jeg ble nettopp 39 😊. Ble gravid da jeg var 35 og fikk vesla da jeg var 36. Jeg har de typiske symptomene for meg ved at jeg er oppblåst, mer fysen på ting 😅, stikninger og noe murringer I livmoren (skjer hver syklus) og føler meg merkverdig rolig denne gangen. Prøver å slappe av og ikke tenke for mye på det. Med vesla satt det måneden etter jeg var hos gynekolog for å få litt sjekk. Vi var på ferie da hun ble til ❤️. Jeg er en type person som lett stresser og overtenker, så prøver å være litt bevisst på det og å slappe mest mulig av denne syklusen 😊. Har du noen symptomer? 😊
lotte123 Skrevet 9 timer siden #7916 Skrevet 9 timer siden Eggløsning? Ikke hatt mensen eller EL siden fødsel i fjor. 🤞🤞🤞
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå