AnonymBruker Skrevet 27. juli #7801 Skrevet 27. juli Tok en test klokken 5 i dag, veldig negativ og én til halv 9 nå ikveld altså mellomrom på 3,5 time! Er det vanlig med så sterk svingning eller kan det være eggløsning som melder adkomst? Anonymkode: 3a9cf...023
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7802 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tok en test klokken 5 i dag, veldig negativ og én til halv 9 nå ikveld altså mellomrom på 3,5 time! Er det vanlig med så sterk svingning eller kan det være eggløsning som melder adkomst? Anonymkode: 3a9cf...023 Enig i at det er et stort hopp på noen få timer, så jeg tipper det er eggløsning som er rundt hjørnet. Anonymkode: d123e...b52
lb Skrevet 28. juli #7803 Skrevet 28. juli Kan jeg tolke min topp i premom på 0,84 som positiv test? Jeg temper også, så får jo svaret etter hvert, men vil gjerne vite om det er vits å teste videre..
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7804 Skrevet 28. juli lb skrev (4 timer siden): Kan jeg tolke min topp i premom på 0,84 som positiv test? Jeg temper også, så får jo svaret etter hvert, men vil gjerne vite om det er vits å teste videre.. I følge bruksanvisningen så skal streken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for å telle som positiv. Så selv om den er veldig sterk, så synes jeg noe skurrer med måten strekene oppfører seg. Hvis det var mine tester, hadde jeg kanskje fortsatt testingen litt til, avhengig av hvilken syklusdag jeg var på. Har derimot aldri prøvd dette merket, så kan jo hende det bare er sånn de er. 🤷♀️ Har du merket noe til eggløsningsslim? Eller om livmortappen er myk eller hard? Anonymkode: d123e...b52
lb Skrevet 28. juli #7805 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): I følge bruksanvisningen så skal streken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for å telle som positiv. Så selv om den er veldig sterk, så synes jeg noe skurrer med måten strekene oppfører seg. Hvis det var mine tester, hadde jeg kanskje fortsatt testingen litt til, avhengig av hvilken syklusdag jeg var på. Har derimot aldri prøvd dette merket, så kan jo hende det bare er sånn de er. 🤷♀️ Har du merket noe til eggløsningsslim? Eller om livmortappen er myk eller hard? Anonymkode: d123e...b52 Ja, det er litt håpløse tester denne syklusen. Hadde en senabort i starten av juli, så sikkert litt derfor. Får teste litt til! Har hatt noe helt vannete utflod og litt mer kremete, synes det er litt vanskelig å kjenne igjen den eggehvite-konsistensen folk beskriver. Ikke kjent på livmortappen, litt usikker på hvordan det gjøres for å være ærlig😅
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7806 Skrevet 29. juli Har 26-29 dagers syklus. Syklusdag 12 i dag tirsdag. Dag 13 onsdag. Syns det er rart at eggløsningstestene er så svak. Forje periode brukte jeg clear blue digital og da fikk jeg aldri smiley. Begynner nesten å lure på om noe er galt. Andre som har vært borte i lignende? Anonymkode: d1c7c...063
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7807 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har 26-29 dagers syklus. Syklusdag 12 i dag tirsdag. Dag 13 onsdag. Syns det er rart at eggløsningstestene er så svak. Forje periode brukte jeg clear blue digital og da fikk jeg aldri smiley. Begynner nesten å lure på om noe er galt. Andre som har vært borte i lignende? Anonymkode: d1c7c...063 Har du andre symptomer på eggløsning da? Kan du huske sist du hadde eggløsning? Anonymkode: 3a9cf...023
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7808 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har du andre symptomer på eggløsning da? Kan du huske sist du hadde eggløsning? Anonymkode: 3a9cf...023 Hatt symptomer på ubehag fra nedre mage/rygg/underliv siden søndag (dag 10). utfloden er nå gjennomsiktig. Var hvit for noen dager siden. Men lite utflod foreløpig. Og ikke klissete. Har før hatt tydelig endring i utfloden og kjent stikk i underliv. Da har jeg vært veldig våt i noen dager og utfloden har vært mer klissete. Kjenner på mensenlignende smerter rundt midt i måneden, men noen ganger også i tiden rett etter mens og på slutten av syklusen før mensen. Har ikke testet før. Kun nå og forje syklus. Tok ny test nå og Premom sier den er på 0.09, så ingen antydning til stigning. Anonymkode: d1c7c...063
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7809 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hatt symptomer på ubehag fra nedre mage/rygg/underliv siden søndag (dag 10). utfloden er nå gjennomsiktig. Var hvit for noen dager siden. Men lite utflod foreløpig. Og ikke klissete. Har før hatt tydelig endring i utfloden og kjent stikk i underliv. Da har jeg vært veldig våt i noen dager og utfloden har vært mer klissete. Kjenner på mensenlignende smerter rundt midt i måneden, men noen ganger også i tiden rett etter mens og på slutten av syklusen før mensen. Har ikke testet før. Kun nå og forje syklus. Tok ny test nå og Premom sier den er på 0.09, så ingen antydning til stigning. Anonymkode: d1c7c...063 Noen opplever å få skikkelig svake tester før det braker løs! Test 2 ganger om dagen framover Anonymkode: 3a9cf...023
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7810 Skrevet 30. juli Denne er vel så positiv man kan få den??😍 Nesten 3 uker etter prevensjonsslutt Anonymkode: 3a9cf...023
HeleneHS Skrevet 30. juli #7811 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Denne er vel så positiv man kan få den??😍 Nesten 3 uker etter prevensjonsslutt Anonymkode: 3a9cf...023 Positiv, ja!
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7812 Skrevet 30. juli Mensen er over i dag. Skal jeg begynne å teste fra i morgen? Anonymkode: c86a7...6a7
HeleneHS Skrevet 31. juli #7813 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mensen er over i dag. Skal jeg begynne å teste fra i morgen? Anonymkode: c86a7...6a7 Hvor lang syklus har du? Og hvor mange dager blør du mensen? Hvis du har regelmessig syklus, så kan du sjekke hva produsenten anbefaler, eller sjekke en random tabell på nett (Babyverden tror jeg har og babyplan også). For min del hadde dagen etter mens slutt vært alt for tidlig, mens for andre kan det allerede være for sent.
Hjertefisk Skrevet 31. juli #7814 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mensen er over i dag. Skal jeg begynne å teste fra i morgen? Anonymkode: c86a7...6a7 Jeg tenker som HeleneHS sier, at det kommer ann på syklusen din. Hvis du er ny, og vil bli kjent med syklusen din, så er det bare fint å teste tidlig. En vanlig luthealfase pleier å ligge på 12-16 dager. LH kan begynne å stige ca 2-4 dager før eggløsning kommer. Så hvis du har en regelmessig syklus, ville jeg tatt antall syklusdager minus (16 + 4) = 20 dager og begynt å teste fra den dagen. Så hvis syklusen din er på 28 dager så kan du begynne å teste fra dag 8 DPO for å være helt sikker på at du får med LH peaken. Min syklus er på rundt 28 dager, og jeg får nesten alltid eggløsning på dag 13-15. Jeg begynner å teste fra syklusdag nr 11. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7816 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Positiv? Anonymkode: 13e4c...9c7 Veldig nære i allefall!! Anonymkode: 3a9cf...023
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7817 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Positiv? Anonymkode: 13e4c...9c7 Ikke 100% positiv, men så nær at jeg antageligvis hadde telt den som positiv selv. Tipper toppen er rett rundt hjørnet. Anonymkode: d123e...b52
AnonymBruker Skrevet 1. august #7818 Skrevet 1. august Jeg som la ut forrige bilde også. Tok denne i dag tidlig klokka 06:30. Den er enda mer positiv eller? Hadde samleie i går, hvor viktig er samleie i dag? Anonymkode: 13e4c...9c7
HeleneHS Skrevet 1. august #7819 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Positiv? Anonymkode: 13e4c...9c7 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg som la ut forrige bilde også. Tok denne i dag tidlig klokka 06:30. Den er enda mer positiv eller? Hadde samleie i går, hvor viktig er samleie i dag? Anonymkode: 13e4c...9c7 Begge to ser nesten positive ut for meg, men siden det er rfsu ville jeg med min erfaring tolket de som positivt (tror jeg aldri fikk så tydelige streker på mine, brukte babyplan, som fungerer bedre for meg). Vanligvis vil testene blir negative ganske raskt etter EL, så du kan fortsette å teste for å se hva som skjer. Hvis du prøver å bli gravid (antar det) - så er det best å ha samleie regelmessig (annenhver dag eller hver dag, alt hva som passer inn i forholdet), dagene før positiv test er mer "verdifulle" enn etter, men du kan blir gravid uansett med regelmessig sex. Husk at det er veldig få som blir gravide ila første PP, det er ganske vanlig at det tar 3-4måneder for helt friske par.
AnonymBruker Skrevet 1. august #7820 Skrevet 1. august HeleneHS skrev (9 timer siden): Begge to ser nesten positive ut for meg, men siden det er rfsu ville jeg med min erfaring tolket de som positivt (tror jeg aldri fikk så tydelige streker på mine, brukte babyplan, som fungerer bedre for meg). Vanligvis vil testene blir negative ganske raskt etter EL, så du kan fortsette å teste for å se hva som skjer. Hvis du prøver å bli gravid (antar det) - så er det best å ha samleie regelmessig (annenhver dag eller hver dag, alt hva som passer inn i forholdet), dagene før positiv test er mer "verdifulle" enn etter, men du kan blir gravid uansett med regelmessig sex. Husk at det er veldig få som blir gravide ila første PP, det er ganske vanlig at det tar 3-4måneder for helt friske par. Tusen takk for svar! Tok en ny test nå i kveld og den er bittelitt svakere. Vi hadde samleie tirsdag, torsdag og i dag (fredag). Er i PP 4 nå, så krysser fingrene Anonymkode: 13e4c...9c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå