Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

t0nje skrev (11 minutter siden):

Enig med den over meg her. Tenker at du kan ha hatt kort topp eller så har kroppen forsøkt å få til EL og har ikke fått det helt til slik at den CB digitale tolket det som en økning eller falsk positiv om du vil. Test videre så får du forhåpentligvis svaret. Når forventer du EL og IKM forresten?

Har ingen forventninger om EL og IKM, da mine sykluser er svært uregelmessige (35-55). Dette er min tredje syklus med Letrozol. Jeg har dessverre erfaring med falske positive ELtester fra tidligere, og er så redd for at det skal skje selv om jeg har tatt medisiner også, da jeg er så veldig lei av skuffelsene det medfører. Jeg blir så lei meg hvis ikke medisinene kan hjelpe meg heller… 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokoladekosmos skrev (9 minutter siden):

Har ingen forventninger om EL og IKM, da mine sykluser er svært uregelmessige (35-55). Dette er min tredje syklus med Letrozol. Jeg har dessverre erfaring med falske positive ELtester fra tidligere, og er så redd for at det skal skje selv om jeg har tatt medisiner også, da jeg er så veldig lei av skuffelsene det medfører. Jeg blir så lei meg hvis ikke medisinene kan hjelpe meg heller… 😢

Skjønner godt frustrasjonen din, det blir som å lete etter nålen i høystakken og det er alt annet enn enkelt. Håper kroppen din spiller på lag asap :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (22 timer siden):

Jeg tester to ganger om dagen (men tre i dag pga. underlig resultat). Så jeg har testet med strimler fra babyplan som har vært supersvake i går og i dag tidlig, og sterkere i dag, men fortsatt negativ… 

I tillegg testet med clearblue advanced digital, som hadde tom sirkel i går og kveld, men med fast smily tidligere på dagen (tok ny test fra ny pakke siden jeg ikke kan bruke den som ble positiv på to døgn). Jeg er litt redd den digitale rett og slett er falsk positiv… Det er jo mulig det er kort topp også, men da er det snakk om suuuuperkort!

Man får vel alltid tom sirkel første dag man tester med digital EL-test uansett da det er økningen den måler. Så når du tar en ny test fra ny pakke får du tomt smilefjes uansett.

Anonymkode: e1534...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra man får smiley på clearblue eggløsningstest, når kan jeg regne med å ha eggløsning?

Anonymkode: 7809d...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fra man får smiley på clearblue eggløsningstest, når kan jeg regne med å ha eggløsning?

Anonymkode: 7809d...a66

For monitor er det smilefjes når en anses som mest fertil, tipper det er det samme for eggløsningstest ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg forventer eggløsning 7.juni, om to dager. Tatt eggløsningstester nå, den øverste er fra i går og den nederste er fra i dag. Vil dere si jeg har hatt en økning?

IMG_8101.jpeg

IMG_8126.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misko skrev (1 time siden):

Hei, jeg forventer eggløsning 7.juni, om to dager. Tatt eggløsningstester nå, den øverste er fra i går og den nederste er fra i dag. Vil dere si jeg har hatt en økning?

IMG_8101.jpeg

IMG_8126.jpeg

Foreslår at du legger dem inn i appen Premom hvor du kan legge dem inn under fanen "Others" hvor score over eller lik 1.0 = positiv, så får du en rask oversikt over eventuell økning. Husk å ta bildene i ca. samme lys (øverste bilde veldig hvitt lys/ nederste veldig gult lys) og at testene kan variere veldig fra dag til dag, altså de kan ikke leses slik som en gjør med graviditetstester. Det ser ut som en økning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

t0nje skrev (30 minutter siden):

Foreslår at du legger dem inn i appen Premom hvor du kan legge dem inn under fanen "Others" hvor score over eller lik 1.0 = positiv, så får du en rask oversikt over eventuell økning. Husk å ta bildene i ca. samme lys (øverste bilde veldig hvitt lys/ nederste veldig gult lys) og at testene kan variere veldig fra dag til dag, altså de kan ikke leses slik som en gjør med graviditetstester. Det ser ut som en økning.

Okei, takk for svar😃 bruker vanligvis premom, men ante ikke hvordan jeg skulle få disse fra metode inn😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misko skrev (18 minutter siden):

Hva tror vi om denne da?🤞🏼🤞🏼

tatt i vinduet, dagslys.

IMG_8127.jpeg

Hva sier Premom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misko skrev (1 time siden):

0,33

Da kan det være det nærmer seg. Om du vil ha et eksempel å sammenligne med så er dette min nåværende syklus. EL antatt på CD14 2/6 med IKM 16/6, 27-dagers syklus.

IMG_0369.jpeg

IMG_0368.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende 😀 usikker på hvordan syklusen min er, men skal ha eggløsning 07.06 og mensen 22.06. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misko skrev (Akkurat nå):

Spennende 😀 usikker på hvordan syklusen min er, men skal ha eggløsning 07.06 og mensen 22.06. 

Hvis du har EL-testet i en tidligere syklus, vet du sånn ca. på hvilken CD du kan forvente å få positiv strimmel? Jeg pleier f.eks. å få to dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t0nje skrev (5 minutter siden):

Hvis du har EL-testet i en tidligere syklus, vet du sånn ca. på hvilken CD du kan forvente å få positiv strimmel? Jeg pleier f.eks. å få to dager før.

Dette er første mensen etter barn nr.3. Mini er 11 mnd nå, så tok sin tid før mensen kom😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misko skrev (10 timer siden):

IMG_8101.jpeg

IMG_8126.jpeg

Veldig negativ enda men kan jo snu brått så fortsett å test :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misko skrev (7 timer siden):

Hva tror vi om denne da?🤞🏼🤞🏼

tatt i vinduet, dagslys.

IMG_8127.jpeg

Negativ men kan strax bli positiv :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misko skrev (8 minutter siden):

Hva tror dere om disse?IMG_8146.thumb.jpeg.90a5af0ab1c7042dfe51c50a22db758e.jpegIMG_8147.thumb.png.3b1199030eff9b2d6eea54a256e8a606.png

De er negative, men det kan godt hende det nærmer seg 😁 mine blir ca så sterke samme dag eller dagen før jeg får peak 🤞🏻

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...