AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #6941 Del Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er ikke så dreven med eggløsningstester, har bare tatt noen i ny og ne, og egentlig aldri fått noen helt positive. Denne syklusen har jeg testet et par dager, og de har vært betydelig svakere enn denne. Jeg antar denne også er negativ, siden strekene ikke er helt like sterke, men kan dette indikere at eggløsning nærmer seg? I følge syklusen som er på 30-33 dager skal jeg ha eggløsning i disse dager. Anonymkode: 7b98c...31e Ville forsøkt et annet merke, tror dette er er dårlig merke som er umulig å tyde. Eller kjøp digitale, de er enklest å tyde. (Slipper tyde) Anonymkode: bee08...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6942 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 17.49): Ville forsøkt et annet merke, tror dette er er dårlig merke som er umulig å tyde. Eller kjøp digitale, de er enklest å tyde. (Slipper tyde) Anonymkode: bee08...0b8 Skjønner ikke helt disse testene…. venter EL på onsdag. klarer dere å tolke disse? øverste tatt i dag morges, nederste i går kl 18.00… dette er clearblue digitaltest- i følge det digitale vinduet var begge negative. men de har pleid å bli sterkere mot eggløsning, men følte den i morges var svakere?? Anonymkode: 2c181...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 29. mai 2023 #6943 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke helt disse testene…. venter EL på onsdag. klarer dere å tolke disse? øverste tatt i dag morges, nederste i går kl 18.00… dette er clearblue digitaltest- i følge det digitale vinduet var begge negative. men de har pleid å bli sterkere mot eggløsning, men følte den i morges var svakere?? Anonymkode: 2c181...a8f Er ikke disse til monitor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6944 Del Skrevet 29. mai 2023 t0nje skrev (45 minutter siden): Er ikke disse til monitor? Jo, digital clearblue. Men ligner på strimmeltest-som blir sterkere mot eggløsning Anonymkode: 2c181...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 29. mai 2023 #6945 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo, digital clearblue. Men ligner på strimmeltest-som blir sterkere mot eggløsning Anonymkode: 2c181...a8f Er det ikke da følgende som gjelder? (Arrester meg gjerne om det er feil) «Resultatet kan kun leses av på monitoren, og kan ikke bli forstått ved å se på eventuelle linjer på testen» Uavhengig så kan det være forskjeller fra syklus til syklus, noen ganger er det jevn stigning, andre ganger ikke med plutselig stigning og plutselig senkning. Plutselig ser du stigning på testene dine ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 29. mai 2023 #6946 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner ikke helt disse testene…. venter EL på onsdag. klarer dere å tolke disse? øverste tatt i dag morges, nederste i går kl 18.00… dette er clearblue digitaltest- i følge det digitale vinduet var begge negative. men de har pleid å bli sterkere mot eggløsning, men følte den i morges var svakere?? Anonymkode: 2c181...a8f De skal ikke tolkes så umulig å tolke eller forutse el på de sånn, men tydelig negativ da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6947 Del Skrevet 31. mai 2023 Laura80 skrev (På 29.5.2023 den 20.15): De skal ikke tolkes så umulig å tolke eller forutse el på de sånn, men tydelig negativ da. Negativ når andre linjen nesten er like sterk som testlinjen på den nederste? Anonymkode: 8d729...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 31. mai 2023 #6948 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Negativ når andre linjen nesten er like sterk som testlinjen på den nederste? Anonymkode: 8d729...ca3 Når det er monitortester skal en ikke se på strekene uavhengig av hvor sterke/svake disse er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6949 Del Skrevet 31. mai 2023 t0nje skrev (1 minutt siden): Når det er monitortester skal en ikke se på strekene uavhengig av hvor sterke/svake disse er Jeg bruker slik digital clearblue selv, men ikke monitor, altså ikke en slik firkantet boks. Men hvorfor er det da 2 streker liksom hvis man ikke kan tyde det og? Altså ikke bare smiletegn. Ja beklager jeg er blond hehe Anonymkode: 8d729...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 31. mai 2023 #6950 Del Skrevet 31. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bruker slik digital clearblue selv, men ikke monitor, altså ikke en slik firkantet boks. Men hvorfor er det da 2 streker liksom hvis man ikke kan tyde det og? Altså ikke bare smiletegn. Ja beklager jeg er blond hehe Anonymkode: 8d729...ca3 Fordi monitor måler både østrogen og LH, mens EL-strimmel kun måler LH. Det er ulike hormoner. Monitorstrekene har ikke kontrollstrek; den ene linjen måler østrogen den andre linjen måler hormonet LH. På EL-strimmel så er teststreken linjen som måler hormonet LH mens kontrollinjen er kun en kontrollinje for sammenligning nettopp fordi en skal se på linjene og sammenligne dem. Her er mine fra i dag, to veldig forskjellige tester men samme urin. Den ene måler kun LH, den andre måler LH og østrogen. EL-strimmelen er positiv og monitoren viste peak, så begge er positive. Endret 31. mai 2023 av t0nje 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6951 Del Skrevet 31. mai 2023 t0nje skrev (15 minutter siden): Fordi monitor måler både østrogen og LH, mens EL-strimmel kun måler LH. Det er ulike hormoner. Monitorstrekene har ikke kontrollstrek; den ene linjen måler østrogen den andre linjen måler hormonet LH. På EL-strimmel så er teststreken linjen som måler hormonet LH mens kontrollinjen er kun en kontrollinje for sammenligning nettopp fordi en skal se på linjene og sammenligne dem. Her er mine fra i dag, to veldig forskjellige tester men samme urin. Den ene måler kun LH, den andre måler LH og østrogen. EL-strimmelen er positiv og monitoren viste peak, så begge er positive. Ah sånn ja, jeg bruker de rosa, håpet at man på en måte kunne tyde strekene og da jeg er på syklusdag 16 i forbindelse med fryseforsøk og ser ut som det kan bli avbrudd pga for liten eggpose:( Anonymkode: 8d729...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 31. mai 2023 #6952 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ah sånn ja, jeg bruker de rosa, håpet at man på en måte kunne tyde strekene og da jeg er på syklusdag 16 i forbindelse med fryseforsøk og ser ut som det kan bli avbrudd pga for liten eggpose:( Anonymkode: 8d729...ca3 Hvis det står i pakningsvedlegget at dine type tester kan avleses ved å se på strekene, så kan du jo naturligvis det men det er generelt oftest slik at en ikke skal se på strekene og det står spesifikt i pakningsvedlegget, selv om det er vanskelig å la være for det er jo det en gjør på nesten alle andre tester. Håper at det går veien for deg 🤍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6953 Del Skrevet 31. mai 2023 Et spørsmål til disse digitale (clearblue advanced, ikke monitor). Er det slik at denne husker resultatet fra dagen før, og avgir svar basert på både dagen før og verdiene i dag? Eller er hver test uavhengig av hverandre? Jeg har både babyplan strimmel og clearblue advanced, men siden sistnevnte er mye dyrere har jeg tenkt at jeg kun kunne bruke disse annenhver dag siste dagene før eggløsning, samtidig som jeg bruker strimmel daglig. Strimmeltestene de siste dagene har vært negative (jeg tar dem på ettermiddagene), og så tok jeg clearblue i dag morrest som også var helt negativ. Så tok jeg dagens strimmeltest nå nettopp (ettermiddag), og den var knallpositiv. Hadde clearblue blitt positiv om jeg hadde brukt den over flere dager? Jeg er egentlig 3 dager før forventet eggløsning, så det er derfor jeg ikke hadde tatt clearblue tidligere.. Jeg har gjort det på denne måten en gang før, med clearblue annenhver dag, og den den gangen ble første negativ, andre delvis positiv og tredje (tatt dagen etter delvis positiv) helt positiv. Anonymkode: ef13d...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 31. mai 2023 #6954 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Negativ når andre linjen nesten er like sterk som testlinjen på den nederste? Anonymkode: 8d729...ca3 Syns ikke de er i nærheten av å være like sterke jeg da? men skal uansett ikke tolkes så blir bare gjetning, ikke før den viser positiv kan el nærme seg og min erfaring er at de digitale slår tidligere ut enn andre tester, el kom sjelden før tidligst 2 dager etter positiv digital hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 31. mai 2023 #6955 Del Skrevet 31. mai 2023 (endret) Hei hei! Kan noen tolke mine digitale tester? Disse er tatt med fire timers mellomrom (begge på konsentrert urin). Den første ga smilefjes den andre tom sirkel… strimmeltest er negativ, men sterk i fargen, kommer EL eller ikke?? På morgenen var strimmeltesten tydelig negativ og veldig svak, men mye sterkere i kveld. Digital test var først positiv, deretter negativ… Endret 31. mai 2023 av Sjokoladekosmos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 31. mai 2023 #6956 Del Skrevet 31. mai 2023 Sjokoladekosmos skrev (7 minutter siden): Hei hei! Kan noen tolke mine digitale tester? Disse er tatt med fire timers mellomrom (begge på konsentrert urin). Den første ga smilefjes den andre tom sirkel… strimmeltest er negativ, men sterk i fargen, kommer EL eller ikke?? På morgenen var strimmeltesten tydelig negativ og veldig svak, men mye sterkere i kveld. Digital test var først positiv, deretter negativ… Hvilke tester er de du har fra CB og testet du i går? Kan jo være toppen var kort og mellom dagens og gårsdagens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 31. mai 2023 #6957 Del Skrevet 31. mai 2023 t0nje skrev (6 minutter siden): Hvilke tester er de du har fra CB og testet du i går? Kan jo være toppen var kort og mellom dagens og gårsdagens? Jeg tester to ganger om dagen (men tre i dag pga. underlig resultat). Så jeg har testet med strimler fra babyplan som har vært supersvake i går og i dag tidlig, og sterkere i dag, men fortsatt negativ… I tillegg testet med clearblue advanced digital, som hadde tom sirkel i går og kveld, men med fast smily tidligere på dagen (tok ny test fra ny pakke siden jeg ikke kan bruke den som ble positiv på to døgn). Jeg er litt redd den digitale rett og slett er falsk positiv… Det er jo mulig det er kort topp også, men da er det snakk om suuuuperkort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6958 Del Skrevet 31. mai 2023 Sjokoladekosmos skrev (4 minutter siden): Jeg tester to ganger om dagen (men tre i dag pga. underlig resultat). Så jeg har testet med strimler fra babyplan som har vært supersvake i går og i dag tidlig, og sterkere i dag, men fortsatt negativ… I tillegg testet med clearblue advanced digital, som hadde tom sirkel i går og kveld, men med fast smily tidligere på dagen (tok ny test fra ny pakke siden jeg ikke kan bruke den som ble positiv på to døgn). Jeg er litt redd den digitale rett og slett er falsk positiv… Det er jo mulig det er kort topp også, men da er det snakk om suuuuperkort! Noen PP’er har jeg hatt veldig kort peak, typ 2 timer før den gikk ned. Og at den gikk fra set du har til positiv på 2-3 timer. Så ville testet igjen ikveld og imorgen tidlig. Anonymkode: 7a2db...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 31. mai 2023 #6959 Del Skrevet 31. mai 2023 Sjokoladekosmos skrev (11 minutter siden): Jeg tester to ganger om dagen (men tre i dag pga. underlig resultat). Så jeg har testet med strimler fra babyplan som har vært supersvake i går og i dag tidlig, og sterkere i dag, men fortsatt negativ… I tillegg testet med clearblue advanced digital, som hadde tom sirkel i går og kveld, men med fast smily tidligere på dagen (tok ny test fra ny pakke siden jeg ikke kan bruke den som ble positiv på to døgn). Jeg er litt redd den digitale rett og slett er falsk positiv… Det er jo mulig det er kort topp også, men da er det snakk om suuuuperkort! Enig med den over meg her. Tenker at du kan ha hatt kort topp eller så har kroppen forsøkt å få til EL og har ikke fått det helt til slik at den CB digitale tolket det som en økning eller falsk positiv om du vil. Test videre så får du forhåpentligvis svaret. Når forventer du EL og IKM forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 31. mai 2023 #6960 Del Skrevet 31. mai 2023 Sjokoladekosmos skrev (41 minutter siden): Hei hei! Kan noen tolke mine digitale tester? Disse er tatt med fire timers mellomrom (begge på konsentrert urin). Den første ga smilefjes den andre tom sirkel… strimmeltest er negativ, men sterk i fargen, kommer EL eller ikke?? På morgenen var strimmeltesten tydelig negativ og veldig svak, men mye sterkere i kveld. Digital test var først positiv, deretter negativ… Litt i grenseland med lh enda, tenker el skjer om to dager ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå