AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6861 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var ferdig med mens i går, og skal egentlig ikke ha EL før om 1 uke, men oppdaget EL slim i dag, så tok test selv om jeg tissa 1,5 timer før. Er den positiv? Anonymkode: e1534...5a3 Tok en digital nå som var negativ, men samtidig var urinen veeldig utvannet så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Synes jo denne ser veldig positiv ut da. Anonymkode: e1534...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6862 Del Skrevet 3. mai 2023 Ikke helt kanskje? Anonymkode: 986f8...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6863 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke helt kanskje? Anonymkode: 986f8...529 Nei. Teststreken skal være minst like sterk, eller sterkere, enn kontrollstreken. Jeg pleier å få «så sterke» på morgenen den dagen jeg får positiv eltest, men får alltid bare positiv test på kvelden. Andre har så sterke streker flere dager i forvegen. Men skal jeg tippe vil du få det mellom 5 timer - 2 døgn, statistisk sett. Anonymkode: 7a2db...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6864 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 16.14): Tok en digital nå som var negativ, men samtidig var urinen veeldig utvannet så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Synes jo denne ser veldig positiv ut da. Anonymkode: e1534...5a3 Denne er neeeeeeesten positiv, men ut fra boken er den ikke. Samtidig er det jo noen få som ikke får 100% positiv også, så vanskelig å si. Men jeg ville tippet du fikk eg mer positiv noen timer senere Anonymkode: 7a2db...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6865 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Teststreken skal være minst like sterk, eller sterkere, enn kontrollstreken. Jeg pleier å få «så sterke» på morgenen den dagen jeg får positiv eltest, men får alltid bare positiv test på kvelden. Andre har så sterke streker flere dager i forvegen. Men skal jeg tippe vil du få det mellom 5 timer - 2 døgn, statistisk sett. Anonymkode: 7a2db...ce4 Sånn?🙂🤞 Anonymkode: 986f8...529 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6866 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn?🙂🤞 Anonymkode: 986f8...529 Ja der så det brått mye bedre ut, lykke til! Anonymkode: 7a2db...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colakake Skrevet 4. mai 2023 #6867 Del Skrevet 4. mai 2023 Positiv? Regner med at den vil bli enda sterkere i morgen, men skal i gang med fryseforsøk og skal si ifra til sykehuset når jeg får positiv el-test. Så usikker må om jeg skal si ifra i dag eller vente til i morgen? Hjelp 🙏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 4. mai 2023 #6868 Del Skrevet 4. mai 2023 colakake skrev (1 time siden): Positiv? Regner med at den vil bli enda sterkere i morgen, men skal i gang med fryseforsøk og skal si ifra til sykehuset når jeg får positiv el-test. Så usikker må om jeg skal si ifra i dag eller vente til i morgen? Hjelp 🙏🏼 I dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 4. mai 2023 #6869 Del Skrevet 4. mai 2023 CD13 (antatt EL 5/5 & IKM 18/5) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6870 Del Skrevet 4. mai 2023 Jeg har tatt 8 EL-strimler nå… dagen(e) etter mens (og uka + noen dager til) var det svak svak strek på de. (Altså negative). Men! Både den igår og i dag er helt blendahvite, ingen svak strek eller antydning til en strek en gang. Hvorfor er det slik? Noen som vet?🥹 Anonymkode: d178c...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6871 Del Skrevet 4. mai 2023 Altså, jeg har tatt MER enn 8 strimler😂🤦🏼♀️ Anonymkode: d178c...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 4. mai 2023 #6872 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har tatt 8 EL-strimler nå… dagen(e) etter mens (og uka + noen dager til) var det svak svak strek på de. (Altså negative). Men! Både den igår og i dag er helt blendahvite, ingen svak strek eller antydning til en strek en gang. Hvorfor er det slik? Noen som vet?🥹 Anonymkode: d178c...e5f AnonymBruker skrev (5 timer siden): Altså, jeg har tatt MER enn 8 strimler😂🤦🏼♀️ Anonymkode: d178c...e5f Jeg har tatt en hver dag siden jeg tok ut hormonspiral 11/4 i og med at jeg ikke aner hvordan syklusen min er og jeg fikk ikke positiv test før 4/5 (CD13) med en sykluslengde på ca. 26 dager. Tok to stk 3/5 og 4/5 og kommer til å ta to stk daglig til de ikke lenger er positive. Totalt har jeg da tatt 26 stk. Første dagene etter mens altså de første dagene i en syklus vil nok ikke slå særlig ut på testene uansett. Jeg ville ha ventet til 9 dager etter første dag i siste mens (CD10) med å teste etter EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6873 Del Skrevet 5. mai 2023 Vi er litt i samme båt da, jeg sluttet på prevensjon den 22.04. Så spent på hvor lang tid det tar og om det går i det hele tatt å bli gravid. Mannen har sterilisert seg for noen uker siden, og vi ble enige om å bare se om vi «rekker» en til😂 Anonymkode: d178c...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 5. mai 2023 #6874 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er litt i samme båt da, jeg sluttet på prevensjon den 22.04. Så spent på hvor lang tid det tar og om det går i det hele tatt å bli gravid. Mannen har sterilisert seg for noen uker siden, og vi ble enige om å bare se om vi «rekker» en til😂 Anonymkode: d178c...e5f Jeg har tilsynelatende hoppet rett inn i gammel syklus så antakeligvis tok jeg ut spiralen rett etter forrige gang jeg skulle hatt EL og noen dager inn i det som skulle vært DPO-land, så nå gjenstår DPO-dagene i nåværende syklus for min del. For all del hvorfor ikke 🤪 du får gi lyd om det klaffer ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6875 Del Skrevet 6. mai 2023 Hei! Kan noen hjelpe meg?🙏🏻 Er litt ny på dette. Er denne el-testen positiv eller negativ? Hvis negativ, betyr det at eggløsningen likevel snart kommer? I går kom kun kontrollstreken. Anonymkode: c6acb...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6876 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei! Kan noen hjelpe meg?🙏🏻 Er litt ny på dette. Er denne el-testen positiv eller negativ? Hvis negativ, betyr det at eggløsningen likevel snart kommer? I går kom kun kontrollstreken. Anonymkode: c6acb...47a Teststreken skal være like sterk, eller sterkere, enn kontrollstreken. Denne er negativ, og det er vanlig å få slikt resultat når som helst i syklusen da LH hormonet ikke er som HCG hormonet ved graviditet som stiger. Eggløsning for deg kan komme om 2 timer, eller om 6 dager, ut fra denne testen - med andre ord er det helt umulig å si når får EL, så fortsett å test:) Anonymkode: 7a2db...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6877 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Teststreken skal være like sterk, eller sterkere, enn kontrollstreken. Denne er negativ, og det er vanlig å få slikt resultat når som helst i syklusen da LH hormonet ikke er som HCG hormonet ved graviditet som stiger. Eggløsning for deg kan komme om 2 timer, eller om 6 dager, ut fra denne testen - med andre ord er det helt umulig å si når får EL, så fortsett å test:) Anonymkode: 7a2db...ce4 Tusen takk for informativt svar! Skal fortsette testingen ☺️ Anonymkode: c6acb...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 6. mai 2023 #6878 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for informativt svar! Skal fortsette testingen ☺️ Anonymkode: c6acb...47a Her er mine tester fra 10/4 til og med 5/5. Testene fra 10/4-21/4 er merket med N/A ettersom jeg ikke visste hvor jeg var i syklusen min fordi jeg tok ut hormonspiral 11/4 og ikke har hatt mensen siden februar 2018. Testene fra 22/4-5/5 er merket med CD etterfulgt av et nummer (hvilken dag jeg er på i syklus fra første dag i siste menstruasjon (22/4)). Jeg har ikke fått mensen «skikkelig» tilbake etter uttak, jeg har kun hatt noe spotting. Som du kan se varierer de noe, men alle testene har til felles at de er negative med unntak av de to testene fra CD13 4/5 som er merket med high og peak. Jeg tok to stk på CD13 fordi den første var positiv og jeg ville se om jeg hadde nådd toppen (peaken) eller ei. Den andre testen fra CD13 er enda sterkere. Jeg merket at det gjerne nærmet seg positiv EL-test på CD12 da denne testen var endel sterkere enn de jeg hadde tatt tidligere. Jeg har dermed hatt EL i nær tid etter dette, trolig 5/5, men det kan en ikke sikkert vite. Jeg var superoppblåst og sprang på do hele dagen så jeg er rimelig sikker på at jeg hadde EL 5/5. Det jeg dog vet er at på CD14 5/5 så var testen negativ så da hadde toppen (peaken) min vært. Husk at EL kommer først etter positiv test. Det å lete etter EL føles ofte som å lete etter nålen i høystakken, men det som hjalp meg var at jeg har loggført hver eneste mens fra 2011-2018 i en app som jeg kunne bruke som data og i tillegg har jeg hatt en kropp som tilsynelatende har spilt på lag. Jeg har ikke noe som skulle tilsi at jeg har endometriose eller lignende og jeg regnet meg fram til EL og fikk den som «bestilt» men det skal nevnes at det ikke er slik for alle. Jeg har kombinert strimmeltesting etter EL sammen med temping med basaltermometer og venter på at temperaturen min skal stige som en ekstra bekreftelse på at jeg faktisk har hatt EL. Sidenote: Anbefaler deg å bruke babyplan eller makesure sine strimler, da disse er billigere enn andre. RFSU sine er visstnok ikke så pålitelige og den du har brukt ligner på den fra Apotek1 og disse er rimelig dyre. Til slutt: masse lykke til ☺️🤍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6879 Del Skrevet 6. mai 2023 t0nje skrev (23 timer siden): Jeg har tilsynelatende hoppet rett inn i gammel syklus så antakeligvis tok jeg ut spiralen rett etter forrige gang jeg skulle hatt EL og noen dager inn i det som skulle vært DPO-land, så nå gjenstår DPO-dagene i nåværende syklus for min del. For all del hvorfor ikke 🤪 du får gi lyd om det klaffer ☺️ Ingen positive EL tester her så langt, så bare antar at vi ikke rekker det:-) synd da. Før han steriliserte seg var jeg HELT HEEEEEELT sikker på at jeg kjente med hele kroppen at jeg var ferdig med baby osv. Nå er jeg jaggu ikke sikker😂 Om det ikke klaffer hos oss håper jeg den sitter med en gang hos dere!! Har du testet idag? Anonymkode: d178c...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 6. mai 2023 #6880 Del Skrevet 6. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ingen positive EL tester her så langt, så bare antar at vi ikke rekker det:-) synd da. Før han steriliserte seg var jeg HELT HEEEEEELT sikker på at jeg kjente med hele kroppen at jeg var ferdig med baby osv. Nå er jeg jaggu ikke sikker😂 Om det ikke klaffer hos oss håper jeg den sitter med en gang hos dere!! Har du testet idag? Anonymkode: d178c...e5f Skjønner deg godt når det kommer til den ‘usikkerheten’, jeg var ikke helt sikker på at jeg ville starte prøvingen enda fordi da rekker jeg ikke en sesong til med idrett i 1. divisjon og det synes jeg suger hardt fordi idrett har vært alt jeg kan de siste 20 årene og er hvor jeg har alt av venner og nettverk. Derfor inngikk jeg et kompromiss med meg selv om at jeg skulle slutte på prevensjon også gå all inn med å kartlegge syklus fordi jeg vet jeg kommer til å angre om ikke og dersom det klaffer med en gang så klaffer det med en gang. Tar det litt tid er det ikke krise men da kan jeg ikke angre på jeg ikke begynte prøvingen tidligere. Idretten og folkene vil alltid være der uansett ☺️ Nå som vi er over i DPO-dager så er jeg glad for at vi har startet prøvingen for jeg ønsker veldig førstemann før jeg fyller 30 på tampen av neste år. Jeg tok siste EL-test 5/5 bare for å bekrefte peaken min. Nå temper jeg bare slik at jeg får tempet én fullstendig syklus uavhengig om det ender i positiv eller negativ test. Eneste humpen i veien er at basaltermometeret mitt blinket error i dag morges og tja ble sykt irritert mtp at det er nå i dag eller i morges jeg kan forvente å se temperaturhopp i kurven. Har bestemt meg for å ikke teste før IKM 18/5 og sånn blir det. Orker ikke å pine meg selv unødvendig gjennom uendelig testing🫠 Kan oppdatere her, om ikke så har jeg en dagbok her en plass for jeg poster i ny og ne ☺️ Endret 6. mai 2023 av t0nje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå