Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Laura80 skrev (1 time siden):

Åjoda ingen fasit på det :) og spesielt hvis man har litt varierende sykluser med litt svingende hormoner. Mine eltester har aldri steget jevnt og trutt og ofte svingt opp og ned for så forsøke igjen. Jeg har måttet bruke mange eltester ila en syklus og har i mitt liv hatt eggløsninger alt fra ca 15 til 30. Har barn fra eggløsning på cd 30. denne graviditeten hadde jeg derimot el cd 16. :) 

Ahaaa.. Takk for svar! Ja da er det bare å fortsette å teste da! 😅 

Men jeg har begynt på Synarela pga IVF nå, så håper at jeg får eggløsning snart. Man skal jo egentlig begynne på Synarela en uke før forventet mens, men så fremskyndet vi det fordi jeg har ujevn syklus og man må ta utgangspunkt i den korteste syklusen og da regnet sykehuset seg frem til at jeg skal få mensen om to uker. 😬 Hjelp, hvordan skal dette gå...

Anonymkode: 8a2c3...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laura80 skrev (11 timer siden):

Åjoda ingen fasit på det :) og spesielt hvis man har litt varierende sykluser med litt svingende hormoner. Mine eltester har aldri steget jevnt og trutt og ofte svingt opp og ned for så forsøke igjen. Jeg har måttet bruke mange eltester ila en syklus og har i mitt liv hatt eggløsninger alt fra ca 15 til 30. Har barn fra eggløsning på cd 30. denne graviditeten hadde jeg derimot el cd 16. :) 

Hva skal man si. 😳

Du hadde rett hvertfall, hvis vi tar utgangspunkt i testene.

(Jeg har gått på Synarela et døgn, aner ikke om det påvirker LH.)

16815395144567450318520089917876.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva skal man si. 😳

Du hadde rett hvertfall, hvis vi tar utgangspunkt i testene.

(Jeg har gått på Synarela et døgn, aner ikke om det påvirker LH.)

16815395144567450318520089917876.jpg

Ja se der ja. :) Kjenner ikke til Synerala men prøvde Google og virker som flere har fått el på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med erfaring av de digitale eggeløsningstestene til clearblue som viser de 4 mest fertile dagene? Jeg har fått blinkende smiley i 9 dager i rad nå... fikk en fast smiley i går, men jeg tror det var noe feil på den fordi smileyen forsvant ikke. Man kan fortsatt se en smiley nå i kveld, over 24 timer etter. 

Har disse testene vanskelig å skille mellom faktisk eggeløsning og nære eggeløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ny på dette. Skimter en strek på denne, kan det bety at eggløsning nærmer seg eller har vært? Har forlenget syklus denne mnd. Skulle egentlig hatt menstruasjon for 10 dager siden. Alle graviditetstester er negative og har ingen symptomer på graviditet. 

BD46EE23-A4DE-4960-99CE-1FA4B770B6F7.jpeg

Anonymkode: dfd92...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt ny på dette. Skimter en strek på denne, kan det bety at eggløsning nærmer seg eller har vært? Har forlenget syklus denne mnd. Skulle egentlig hatt menstruasjon for 10 dager siden. Alle graviditetstester er negative og har ingen symptomer på graviditet. 

BD46EE23-A4DE-4960-99CE-1FA4B770B6F7.jpeg

Anonymkode: dfd92...7cf

Umulig å si når du bare tar den sånn plutselig sent i syklus. Anbefaler å vente med eltester til neste syklus og starte ca cd 12 og teste hver morgen til de evt begynner se sterke ut, da kanskje teste morgen og kveld for å finne positiv test og el. Hvis du skulle hatt mens for ti dager siden har du ikke hatt eggløsning når du trodde. Den kan ha skjedd mye senere eller den kan utebli helt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er denne defekt eller skal den være sånn?

4F957B58-91A5-477A-8DAE-5E1951EF1308.jpeg

Anonymkode: ec3c0...65e

Ser bare veldig positiv ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med testene denne gangen. La inn CB sin test også, liker å ha screenshot av testene sånn at jeg kan bla tilbake for å se hvordan syklusene har vært, så da er det greit å ha alt på et bilde.

Screenshot_2023-04-18-09-03-11-26_c8e416565e877b957a795dcee25568b0.jpg

Anonymkode: 8d3b9...509

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv? Synes strekene så og si er like mørke, men teststreken ser på en måte litt uklar ut i forhold.

D2BFECEC-0015-4AE3-855A-7F6D32EAFC28.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saras skrev (Akkurat nå):

Er denne positiv? Synes strekene så og si er like mørke, men teststreken ser på en måte litt uklar ut i forhold.

D2BFECEC-0015-4AE3-855A-7F6D32EAFC28.jpeg

Nei syns ikke den ser positiv ut enda. Men kanskje  snart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (Akkurat nå):

Nei syns ikke den ser positiv ut enda. Men kanskje  snart ?

Ja, tipper det er rett rundt hjørnet da 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste fra igår. 
midten fra idag på dagen. 
nederste fra kvelden. 
 Er på CD 11 idag, så CD 10 var positiv.  kan eggløsning ha skjedd nå?

har ikke mulighet å legge inn aksjer ikveld. 
fikk lagt inn igår og på Søndag.🙏

3F865D61-1899-4CF1-B0A2-65C50004D3B1.jpeg

Anonymkode: f0387...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Øverste fra igår. 
midten fra idag på dagen. 
nederste fra kvelden. 
 Er på CD 11 idag, så CD 10 var positiv.  kan eggløsning ha skjedd nå?

har ikke mulighet å legge inn aksjer ikveld. 
fikk lagt inn igår og på Søndag.🙏

3F865D61-1899-4CF1-B0A2-65C50004D3B1.jpeg

Jeg som har lagt ut disse. Er CD 12 ikke 11. så testene er tatt CD 11 og 12 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg igjen. Tok en til i kveld og det virker så nært, men den er vel kanskje fortsatt ikke helt positiv? Er redd at jeg skal gå glipp av LH toppen. Har også litt eggløsningsslim i går og i dag, men ikke sånn kjempemye.

C017AC1D-3EA2-417F-A121-959676D0275E.jpeg

Endret av saras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saras skrev (10 timer siden):

Det er meg igjen. Tok en til i kveld og det virker så nært, men den er vel kanskje fortsatt ikke helt positiv? Er redd at jeg skal gå glipp av LH toppen. Har også litt eggløsningsslim i går og i dag, men ikke sånn kjempemye.

C017AC1D-3EA2-417F-A121-959676D0275E.jpeg

Kjenner ikke til de el testene så vet ikke hvor tydelige de pleier bli? Ser jo ca positiv ut men. Pleier ikke være vanskelig å få med toppen hvis man tester morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Laura80 skrev (5 minutter siden):

Kjenner ikke til de el testene så vet ikke hvor tydelige de pleier bli? Ser jo ca positiv ut men. Pleier ikke være vanskelig å få med toppen hvis man tester morgen og kveld.

Nei det aner jeg dessverre heller ikke, har kun brukt disse én syklus tidligere. Da ble den cirka like positiv som denne på CD18, men er ikke helt sikker på om jeg hadde eggløsning den syklusen eller ikke, så det er ikke så godt å vite dessverre.

I dag på morgenen var testen negativ igjen. Testen jeg tok i går kveld var på utvannet urin da (jeg hadde ikke ventet i 4 timer). Pleier det å ha mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saras skrev (2 timer siden):

Nei det aner jeg dessverre heller ikke, har kun brukt disse én syklus tidligere. Da ble den cirka like positiv som denne på CD18, men er ikke helt sikker på om jeg hadde eggløsning den syklusen eller ikke, så det er ikke så godt å vite dessverre.

I dag på morgenen var testen negativ igjen. Testen jeg tok i går kveld var på utvannet urin da (jeg hadde ikke ventet i 4 timer). Pleier det å ha mye å si?

Hvordan ser testen tatt på morgenurin ut i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (13 minutter siden):

Hvordan ser testen tatt på morgenurin ut i dag? 

Tok dessverre ikke bilde. Ganske sterk, men ikke positiv, så mindre sterk enn både den jeg tok på morgenurin i går og kveldsurin i går. 

Tempen er også litt rar, den har vært veldig lav i fire dager nå (mellom 36,11-36,12). Det er lavere enn det har vært resten av syklusen.

8DCF3227-5A51-4158-85B6-7B9DD9A380AA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saras skrev (10 timer siden):

Tok dessverre ikke bilde. Ganske sterk, men ikke positiv, så mindre sterk enn både den jeg tok på morgenurin i går og kveldsurin i går. 

Tempen er også litt rar, den har vært veldig lav i fire dager nå (mellom 36,11-36,12). Det er lavere enn det har vært resten av syklusen.

8DCF3227-5A51-4158-85B6-7B9DD9A380AA.jpeg

Hm ja tempen indikerer ingen overstått el enda hvertfall. Hvor lange pleier syklusene dine være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...