Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Klokkeblomst90

Jeg tok el-test I dag, men den ble negativ. Skal ha forventet el onsdag eller fredag så får se da.. 

20180122_232228.jpg

Endret av Klokkeblomst90
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Aryamili skrev:

@lille_myyytakk! Vet du hva din venninne fikk for å kicke i gang EL og mens? Vurderer å gå til privat gyn for å finne ut hva som foregår, men hadde vært fint å vite hva jeg skal spørre om :sjenert:

Nei, vet ikke hvilken type hun gikk på. Men kan tenke meg det var Provera eller Letrozol eller noe sånt, for å få eggløsning.

Men jeg vil anta at gyn har mye mer oversikt over dette enn meg ;) Så de vet nok hva som er lurt eller ikke. Dessuten er det jo ikke sikkert at det er det du har heller 😊 Sikkert lurt å dra privat hvis man har økonomi til det 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klokkeblomst90

Haha, skjønner at man kan bli gal av dette. Satser på å teste i ettermiddag/kveld igjen. Er ganske sikker på at jeg har eggløsning idag da jeg har typiske symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Silfen skrev:

Har du el i dag så ville du fått positiv test for 1 til 2 dager siden.

Må bare spørre siden du virker som du har så god oversikt 😊

Er det ikke slik at når man har El-slim så nærmer det seg eggløsning? Er på 3 dagen med det nå, men helt negative El-tester!! 

Har stikking/menssmerter i dag, så føles jo som eggløsning nærmer seg. Blir jo bare mer forvirrende med testing 😬😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, lille_myyy skrev:

Må bare spørre siden du virker som du har så god oversikt 😊

Er det ikke slik at når man har El-slim så nærmer det seg eggløsning? Er på 3 dagen med det nå, men helt negative El-tester!! 

Har stikking/menssmerter i dag, så føles jo som eggløsning nærmer seg. Blir jo bare mer forvirrende med testing 😬😔

Det er det som er slik,man kan ikke bruke symptomer for å anta noe. Selv en eltest er ikke helt sikkert for å vise el. Helt garantert el må man se med ul eller bruker temping for eksempel.

Så slim og stikninger er irrelevant. Eneste det viser er at noe foregår. Men ikke hva. Så er det vanlig med elslim for noen, men ikke for andre osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker. Den kan være positiv eller bare nesten. Alltid lurt å ha digital test liggende for å dobbeltsjekke om en strips er positiv. Men uansett om den bare er nesten positiv så er det kanskje bare om å gjøre at det er et par timers forskjell på om den er helt positiv, så sånn sett ville jeg antatt positiv eltest i går uavhengig av akkurat den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den øverste testen er tatt i går på ettermiddagen og den nederste er tatt i dag på morgenen. Vil du si at den nederste er sterkere enn den øverste? Og er den nederste positiv? Eller er eggløsningen på vei? Er helt ny med eggløsningstester, så har null idé.

F9BB3962-520F-4F81-AC20-46CB41150E69.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har ingenting å si. Det er helt vanlig å variere med ulike svake tester gjennom syklusen, for så tat det først blir enda sterkere rett før positiv test. Du må nesten bare finne ut av hva som er normalen for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg er usikker. Den kan være positiv eller bare nesten. Alltid lurt å ha digital test liggende for å dobbeltsjekke om en strips er positiv. Men uansett om den bare er nesten positiv så er det kanskje bare om å gjøre at det er et par timers forskjell på om den er helt positiv, så sånn sett ville jeg antatt positiv eltest i går uavhengig av akkurat den. 

Tusen takk for svar! Skal kjøpe inn digitale til neste PP og dobbeltsjekke slik som du sier. Lurt tips 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, hotfudge skrev:

Den øverste testen er tatt i går på ettermiddagen og den nederste er tatt i dag på morgenen. Vil du si at den nederste er sterkere enn den øverste? Og er den nederste positiv? Eller er eggløsningen på vei? Er helt ny med eggløsningstester, så har null idé.

F9BB3962-520F-4F81-AC20-46CB41150E69.jpeg

Hei, begge er negative. Streken skal være sterkere (eller i det minste like sterk) som teststreken til høyre. Det er normalt at de varierer litt i styrke fra dag til dag uten at det betyr at de er positive.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Denne testen er positiv, sant? Tatt de siste 3 dagene, tok to6FD1D955-A530-4C9E-978F-FBBC5311B455.thumb.jpeg.fe2c2fa1f815ff3ca5e7299c2e3af170.jpeg i går. Ligger i rekkefølge :-) 

Samboer reiser bort i morgentidlig, og blir borte til onsdag. Er det sjans for å evt treffe El hvis vi har samleie i dag? Typisk at han reiser bort nå :( 

ECB6CB82-3669-4E16-8101-33E01A43A31E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...