AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #761 Del Skrevet 5. juni 2017 Den øverste går mårest midten igår kveld nederste idag tidlig den idag er jo svakere enn kontrollstreken, og igår kveld var den like sterk som kontrollstreken.. Vil det si at eggløsning er idag tidlig og at den igår kveld var positiv? Huff.. Hadde forventet sterkere enn kontrollstreken idag tidlig... Anonymkode: 1c9ec...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. juni 2017 #762 Del Skrevet 5. juni 2017 Kan godt være at toppen var i natt, at lhtoppen din er kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #763 Del Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, Silfen skrev: Kan godt være at toppen var i natt, at lhtoppen din er kort. Må vel ha vært inatt ja.. Vil det si at eggløsning skjedde idag tidlig en gang? Vet du om det er normalt at hvor lenge lh toppen er kan variere fra syklus til syklus? For noen sykluser er eggløsningstestene positive i 2-3 dager, Altså sterkere enn kontrollstreken.. Og andre ganger har jeg fått negativ morgen, men smiley på clearblue på ettermiddag og negativ morgen etter igjen.. At den er positiv på ettermiddag og negativ dagen etter.. Er det normalt at det kan variere? Anonymkode: 1c9ec...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. juni 2017 #764 Del Skrevet 5. juni 2017 Variasjon er jeg ikke sikker på. Har du forsøkt å tempe for å være sikker på at du faktisk har el? Kan være kroppen sliter med å slippe egget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #765 Del Skrevet 5. juni 2017 På 4.6.2017 den 1.23, Teardrop skrev: Positiv? Usikker, mine så ca like ut. Noen som vet? Anonymkode: e72fb...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #766 Del Skrevet 9. juni 2017 På 4.6.2017 den 22.54, AnonymBruker skrev: helt umulig å si ut i fra en test. Den er veldig svak, enten fordi El har vært eller ikke har vært. Hvis du er regelmessig, kan du bruke forventet ny menstrausjondato og trekke fra 14 dager forventet luthealfase. Frem mot det er det verdt å teste, men ikke i Luthealfasen. Anonymkode: bc053...6a9 Syklusen er regelmessig laaang (42 dager), så 14 dager før her vil vel være lite sannsynlig? Har testet hver dag i noen dager nå, og i dag var det liten eller ingen tegn til to streker, noe det har vært tidligere. Har EL vært, da? Forventet mens er om 14 dager i dag. Anonymkode: 2682b...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #767 Del Skrevet 9. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syklusen er regelmessig laaang (42 dager), så 14 dager før her vil vel være lite sannsynlig? Har testet hver dag i noen dager nå, og i dag var det liten eller ingen tegn til to streker, noe det har vært tidligere. Har EL vært, da? Forventet mens er om 14 dager i dag. Anonymkode: 2682b...782 Ikke nødvendigvis. Normal luthealfase er 10-16 dager, der 14 er det mest vanlige. Den luthealfasen kan du også ha selv med dine lange sykluser. Hvis forventet mens er om 14 dager ville jeg ikke testet mer denne syklusen, men testet neste syklus fra rundt dag 20-28. Men det er litt rart at testene dine er så inmari svake som de er fordi man har LH-hormon i kroppen hele tiden, streken pleier derfor være veldig tydelig egentlig hele syklusen til den blir sterkere og sterkere frem mot eggløsning der den er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken litt i forkant av eggløsning, og så får et brått fall og blir gjerne svakere enn ellers i syklus. Så om du tester noen mnder fremover nå og ikke finner eggløsning og bare har svake streker sånn som på den testen du la ut, ville jeg faktisk vurdert å gå til legen å spørre om de kan undersøke om du har eggløsning. Det kan de gjøre ved å ta en blodprøve 6-8 dager før du forventer ny menstruasjon. Da kan man se på hormonnivået om det er forlignelig med eggløsning. Anonymkode: bc053...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #768 Del Skrevet 9. juni 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Normal luthealfase er 10-16 dager, der 14 er det mest vanlige. Den luthealfasen kan du også ha selv med dine lange sykluser. Hvis forventet mens er om 14 dager ville jeg ikke testet mer denne syklusen, men testet neste syklus fra rundt dag 20-28. Men det er litt rart at testene dine er så inmari svake som de er fordi man har LH-hormon i kroppen hele tiden, streken pleier derfor være veldig tydelig egentlig hele syklusen til den blir sterkere og sterkere frem mot eggløsning der den er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken litt i forkant av eggløsning, og så får et brått fall og blir gjerne svakere enn ellers i syklus. Så om du tester noen mnder fremover nå og ikke finner eggløsning og bare har svake streker sånn som på den testen du la ut, ville jeg faktisk vurdert å gå til legen å spørre om de kan undersøke om du har eggløsning. Det kan de gjøre ved å ta en blodprøve 6-8 dager før du forventer ny menstruasjon. Da kan man se på hormonnivået om det er forlignelig med eggløsning. Anonymkode: bc053...6a9 Da venter jeg til neste syklus. Jeg er jo så urutinert på denne testingen (foreløpig) så jeg glemte å skrive dag på hver enkelt test, men den øverste er fra i dag, og den er vel mindre tydelig enn noen av de andre..? Haha, huff, føler meg passe dum, men med forrige barn så bare skjedde det. Denne gangen vil vi planlegge🙈 Anonymkode: 2682b...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litago2 Skrevet 9. juni 2017 #769 Del Skrevet 9. juni 2017 Jeg har testet meg en del men får blendahvite EL tester, bare kontrollstrek. Er ikke det merkelig? Virker som alle får en tynn strek hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #770 Del Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, litago2 skrev: Jeg har testet meg en del men får blendahvite EL tester, bare kontrollstrek. Er ikke det merkelig? Virker som alle får en tynn strek hvertfall.. Tester du til ulike tider på døgnet? Noen har en veldig kort stigning. Anonymkode: ae9c7...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannen_2017 Skrevet 9. juni 2017 #771 Del Skrevet 9. juni 2017 Hei Jeg er helt ny i dette forumet, og jeg håper det er noen klokke kvinner eller menn som kan bistå meg med et spørsmål jeg har vedrørende vår Clearblue Advanced Fertility Monitor. Da vi tok i bruk den første gang for en ukes tid siden, før samboeren min fikk mensen, så virket alt helt OK. Vi fikk tatt første testmåling, også virket monitoren fornøyd. Hver dag siden, når vi skrur den på, sier den bare "Se instruksjonsmanual" uten å referere til noe spesielt. Jeg har selvsagt saumfart instruksjonene, og det står ingenting om denne beskjeden på skjermen. Jeg har prøvd å ta ut batteriene, vente litt og sette inn igjen, og det ser ut til å fungere første gang jeg skrur den på. Den husker våre målinger, og sier da at det er X dager igjen til testperioden begynner. Det jeg lurer på, er det noe vi gjør galt? Er det noe vi ikke har skjønt? Og hva i alle dager er det monitoren refererer til? Mvh Fortvilt og oppgitt mann som egentlig er meget datakyndig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #772 Del Skrevet 10. juni 2017 20 timer siden, mannen_2017 skrev: Hei Jeg er helt ny i dette forumet, og jeg håper det er noen klokke kvinner eller menn som kan bistå meg med et spørsmål jeg har vedrørende vår Clearblue Advanced Fertility Monitor. Da vi tok i bruk den første gang for en ukes tid siden, før samboeren min fikk mensen, så virket alt helt OK. Vi fikk tatt første testmåling, også virket monitoren fornøyd. Hver dag siden, når vi skrur den på, sier den bare "Se instruksjonsmanual" uten å referere til noe spesielt. Jeg har selvsagt saumfart instruksjonene, og det står ingenting om denne beskjeden på skjermen. Jeg har prøvd å ta ut batteriene, vente litt og sette inn igjen, og det ser ut til å fungere første gang jeg skrur den på. Den husker våre målinger, og sier da at det er X dager igjen til testperioden begynner. Det jeg lurer på, er det noe vi gjør galt? Er det noe vi ikke har skjønt? Og hva i alle dager er det monitoren refererer til? Mvh Fortvilt og oppgitt mann som egentlig er meget datakyndig. Dere må ha gjort feil i utgangspunktet. Det eksisterer ikke noe testmåling før man tar den i bruk. Man slår den på, gjør kalibreringen av skjermen etc, så venter en og registerer inn 1 syklusdag en valgfri dag mellom dag 1 og 4 når en får mensen, deretter gir monitoren selv beskjed på dag 6 om at det er 1.testdag ved å blinke når den er lukket og når du åpner den står det testdag og skjermen er i gult. Det fortsetter den med hver dag til evt eggløsning. Alle tester kan kun taes innenfor testperioden en har valgt når en registrerte syklus (6 timers testperiode per dag og kun én test per dag, utover om en tar graviditetstest i tillegg). Anonymkode: bc053...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #773 Del Skrevet 11. juni 2017 På 4.6.2017 den 21.49, Silfen skrev: Trodde du kanskje hadde bommet på denne og graviditetstråden. Fikk mens 12 dager før antatt i går, nær bør jeg begynne å teste? Hver dag etter endt menstruasjon? Hadde sikkert hatt EL da jeg begynte å teste, siden testene bare ble mindre og mindre tydelige.. Anonymkode: 2682b...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #774 Del Skrevet 11. juni 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk mens 12 dager før antatt i går, nær bør jeg begynne å teste? Hver dag etter endt menstruasjon? Hadde sikkert hatt EL da jeg begynte å teste, siden testene bare ble mindre og mindre tydelige.. Anonymkode: 2682b...782 Så bra! Da er du jo nede på en helt normal syklus på 30 dager da. Ville da gått ut fra 30 dagers syklus, og startet å teste dag 13, men fortsatt til dag 28 om du ikke finner el før dag 20, siden du pleier ha 42 dagers syklus. Forhåpentligvis finner du el alt mellom dag 13 og 16. Anonymkode: bc053...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #775 Del Skrevet 11. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Da er du jo nede på en helt normal syklus på 30 dager da. Ville da gått ut fra 30 dagers syklus, og startet å teste dag 13, men fortsatt til dag 28 om du ikke finner el før dag 20, siden du pleier ha 42 dagers syklus. Forhåpentligvis finner du el alt mellom dag 13 og 16. Anonymkode: bc053...6a9 Én test per døgn, eller morgen og kveld? Hva er best?☺️ Anonymkode: 2682b...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #776 Del Skrevet 13. juni 2017 Anonymkode: 8f7c0...a04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 13. juni 2017 #777 Del Skrevet 13. juni 2017 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1989 Skrevet 13. juni 2017 #778 Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Positiv? Endret 13. juni 2017 av malla1989 Fikk ikke lastet opp bilde første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #779 Del Skrevet 13. juni 2017 11 minutter siden, malla1989 skrev: Positiv? Positiv😊 Anonymkode: ae9c7...958 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #780 Del Skrevet 13. juni 2017 Hei, trenger hjelpt til å tolke eggløsningstester, dei 2 øverste er fra i går kveld og idag tidlig, den nederste er fra i kveld. Er dei 2 første positive ? Den eg tok i kveld, negativ? Har eg hatt eggløsning nå da? ( ikke merket til noe slim ) for seint å legge inn aksjer i kveld ? :O Anonymkode: c6922...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå