Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, latterbolla skrev:

Kan noen legge ut bilde av bruksanvisningen på de grønne testene i rosa pakning? Lurer på om jeg har lest de feil vei. Og dermed har den vært positiv i dag og i går? Har fått kastet mitt.

Øverste i går/natt og nederste nå. 

20170525_190327.jpg

Begge ser veldig positive ut😊

Anonymkode: ae9c7...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 5/22/2017 den 10.34, AnonymBruker skrev:

Så nedlatende du er. Hvis vi andre, som du åpenbart syns er så utrolig dumme, hadde vært sikre på hva testen viste selv, hadde vi ikke skrevet her. Det er merkelig at du fortsetter å svare her inne, når du blir så oppgitt. 

Takk for hjelpa, uansett. 

Anonymkode: 87caf...3b7

Jeg er enig med deg. Silfen kan være veldig nedlatende... jeg vil gjerne gi det et bedre svar selv om det er forsent denne syklusen.

Den testen du hadde bilde av her var omtrent positiv, jeg fikk forresten en helt lik teststrek som den du hadde på bilde.. på kveldsurinen kl 01.00, dette var en helg jeg testet etter EL.

Da jeg stod opp kl 08.00 dagen etter var teststrek mye sterkere enn kontrollstreken. Så poenget mitt er, når du får en slik test som på bilde, så kan EL bare være timer unna.. lurt å sikre seg samleie fortest mulig da😉 lykke til!

Anonymkode: a3956...942

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bare hatt en mensen siden jeg sluttet på prevensjon. Jeg lastet ned to apper, og la inn en 28 dagers syklus (gjettet). Begge kalklulerte korrekt lengde for menstrasjon. Den ene mente eggløsningen ville være 31/5, den andre 1/6.

Kjøpte strips for å kunne teste og forsøke å finne eggløsningen selv.

Alle symptomer på eggløsning var der, slik jeg forsår det. "Sticky" utflod osv, men eggløsningstestene ble aldri positive. De gikk fra en strek (klar negativ) til en hel strek og en svak strek (fortsatt negativ). Men den svake streken blir aldri sterkere. 

Skulle vel hatt positiv test i går eller i dag?

Anonymkode: f7ae2...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen har så kort el at de er vanskelig å oppdage har jeg skjønt. Kan vist av en eller annen grunn være lettere å finne på ettermiddagen enn morgenen. Men om du tester både morgen og kveld, så kan det være lettere å finne.

Og det er vell ikke alltid at en har eggløsning.

Anonymkode: f5495...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne i dag, den er vel positiv??

Tok i går også og da var den svakere enn kontrollstreken. Vi hadde sex i går, er det en mulighet for at jeg kan bli gravid da? Typen klarer ikke ha det flere dager på rad:P Skal prøve i morgen også for det er vel det beste med tanke på eggløsningen?

IMG_6067.JPG

IMG_6068.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, sologsommer skrev:

Tok denne i dag, den er vel positiv??

Tok i går også og da var den svakere enn kontrollstreken. Vi hadde sex i går, er det en mulighet for at jeg kan bli gravid da? Typen klarer ikke ha det flere dager på rad:P Skal prøve i morgen også for det er vel det beste med tanke på eggløsningen?

Dårlige bilder, men de ser positiv ut ja.

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Silfen skrev:

Og best mtp el er sexen i går. 

Så bra! Men hvis vi har sex i morgen så kan det gå da også? Er det det står på testen hvertfall, at man burde ha sex innen 24-48 timer etter positiv test. Har ikke brukt eggløsningstest før, så kan ikke så mye om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja:) Spesielt den av de to som er mest mot høyre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper ikke denne er positiv ?? Mannen kommer hjem imorgen.... Når ca tror dere den blir positiv? I kveld eller imorgen? 

image.jpeg

Anonymkode: 1c9ec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke denne er positiv ?? Mannen kommer hjem imorgen.... Når ca tror dere den blir positiv? I kveld eller imorgen? 

image.jpeg

Anonymkode: 1c9ec...96c

Den er ikke positiv. Jeg pleier å få dette resultatet dagen før jeg får positiv. Lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, sologsommer skrev:

Så bra! Men hvis vi har sex i morgen så kan det gå da også? Er det det står på testen hvertfall, at man burde ha sex innen 24-48 timer etter positiv test. Har ikke brukt eggløsningstest før, så kan ikke så mye om det

Sex i morgen er mest sannsynlig lite vits i. Aller beste er å legge sæden klar i en dag eller to før el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært positiv eller på vei til å bli..?

IMG_4001.JPG

IMG_4002.JPG

Anonymkode: 2682b...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
18 minutter siden, Silfen skrev:

Eltest? I så fall særs negativ. 

EL-test, ja..? Er ikke dette tråden for El-tester?🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Silfen skrev:

Trodde du kanskje hadde bommet på denne og graviditetstråden.

Neida.. Hadde sett at dette hadde vært en positiv test om det hadde vært i den tråden☺️ Bare lurer på om jeg skal fortsette å teste for å se om streken blir svakere eller sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida.. Hadde sett at dette hadde vært en positiv test om det hadde vært i den tråden☺️ Bare lurer på om jeg skal fortsette å teste for å se om streken blir svakere eller sterkere.

helt umulig å si ut i fra en test. Den er veldig svak, enten fordi El har vært eller ikke har vært. Hvis du er regelmessig, kan du bruke forventet ny menstrausjondato og trekke fra 14 dager forventet luthealfase. Frem mot det er det verdt å teste, men ikke i Luthealfasen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...