Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

😀 takker for tips til alle som har hjulpet meg- og spes ift å teste på ettermiddag/kveld! Måtte to runder med el tester før jeg fant den! 

Kjempepositiv :) Bra ettermiddagstesting gjorde susen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
19 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

😀 takker for tips til alle som har hjulpet meg- og spes ift å teste på ettermiddag/kveld! Måtte to runder med el tester før jeg fant den! 

Du kan godt ta test i morgen morgen tidlig også siden du har nok tester igjen. Den vil enten vise et brått fall, eller fortsatt være sterk. På den måten får du et bilde av om toppen din er lang eller kort også som kan være nytting hvis du f.eks skal teste flere mnd.:) Lykke til med bebilaging!

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

forventet EL er idag, og igår var testen sterk men ikke sterk "nok". Idag er testene svakere igjen, slik de har vært i 2 uker nå. kan jeg regne med at EL er idag/var igår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nesten sterk test i går kan det kanskje være slik at den ble positiv i går kveld/natt, men dette er umulig å si. Med positiv test i natt er el 12-36 timer senere, sånn omtrentlig, dersom du har el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen som har erfaring med Ovia og eggløsningstester? Jeg tokmdenne i går kveld, men vil jo ikke si at den er knallpositiv... men aner ikke hvilken kategori den skal i på Ovia! Prøvde først high, da flyttet jo hele prøvevinduet seg :( noen som har tips?

20170510_231157.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit det, men kategoriene er positiv, negativ, unclear, peak, high eller low. Testet også de to dagene før, da var teststreken mye svakere, så dette er den sterkeste til nå.

Jeg skjønner ikke hva de andre kategoriene er, hvis man kun skal operere med negativ og positiv, er det jeg prøver å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eltestet er kun negativ eller positiv så det greiene høres bare teit ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet å teste 3-4 dager etter mensen. Kan nr 5 fra toppen kvalifisere til positiv selvom den egentlig ikke er sterk nok?  Tenker siden de har blitt lysere og lysere etter den....?
Testene er ikke antall dager, noen dager har jeg testet morgen og kveld.
Jeg kan vel ikke ha hatt EL såå tett på mens at jeg var for seint ute med å fange det opp på testen?
Nå blir jo testene mine lysere og lysere. Glemte å ta bilde av dagens, men den er som den nest siste. Altså bitte litt sterkere enn i går... Skjer a? :/

Jeg har forresten helt stabile sykluser.

123.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Teardrop skrev:

Startet å teste 3-4 dager etter mensen. Kan nr 5 fra toppen kvalifisere til positiv selvom den egentlig ikke er sterk nok?  Tenker siden de har blitt lysere og lysere etter den....?
Testene er ikke antall dager, noen dager har jeg testet morgen og kveld.
Jeg kan vel ikke ha hatt EL såå tett på mens at jeg var for seint ute med å fange det opp på testen?
Nå blir jo testene mine lysere og lysere. Glemte å ta bilde av dagens, men den er som den nest siste. Altså bitte litt sterkere enn i går... Skjer a? :/

Jeg har forresten helt stabile sykluser.

123.jpg

Du har kort LH-topp og har ikke klart å fange den på en test. Kanskje du hadde EL mellom nr. 5 og 6? Ingen som vet. Jeg har LH-topp på kanskje 3 timer. Så jeg er heldig om jeg finner den. 

Anonymkode: 3701d...1b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, så da er det håp allikevel, begynte å bli redd for at jeg ikke får eggløsning, men da hadde vel ikke testene slått ut noe eller?

Takk for svar :)  Vi har hatt masse sex, så om den er imellom noen her så har vi ihvetfall truffet sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en runde på primolut, og enkel dose letrozol. Skal til gyn i morgen for å se hvordan dette går, evt få eggløsningssprøyte. :-) Hva synes dere? 

Håper sånn at spiren sitter nå, etter 2 år uten mens og 10 mnd prøving :-)

IMG_5055.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 9. mai 2017 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Du kan godt ta test i morgen morgen tidlig også siden du har nok tester igjen. Den vil enten vise et brått fall, eller fortsatt være sterk. På den måten får du et bilde av om toppen din er lang eller kort også som kan være nytting hvis du f.eks skal teste flere mnd.:) Lykke til med bebilaging!

Jeg tester i går tidlig og kveld, og de var fortsatt positive. Hadde ikke flere tester, så fikk ikke testet i dag. Så aner ikke om jeg fortsatt kunne hatt positiv 😐 hadde sex tirsdag kveld. I går kom ikke samboer hjem fra jobb før utpå natta. Ikke fått hatt sex enda i dag. Håper det ikke er for sent å ha oss i dag for å treffe el 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

Jeg tester i går tidlig og kveld, og de var fortsatt positive. Hadde ikke flere tester, så fikk ikke testet i dag. Så aner ikke om jeg fortsatt kunne hatt positiv 😐 hadde sex tirsdag kveld. I går kom ikke samboer hjem fra jobb før utpå natta. Ikke fått hatt sex enda i dag. Håper det ikke er for sent å ha oss i dag for å treffe el 😊

Hvis du var positiv både morgen og kveld i går er det nok til å vite at du ikke har en veldig kort topp, og at du kan forvente at du tar positive tester dag 11 hvis du skal teste flere sykluser om du er regelmessig. (Hvis du er regelmessig er det heller ikke nødvendig å teste måned etter måned egentlig, da kan du egentlig bare forvente at LH topp er et eller annet sted på dag 11 og eggløsning sannsynligvis på dag 12) og at sex i alle fall dag 10-12 er verdt prioriteringen fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du var positiv både morgen og kveld i går er det nok til å vite at du ikke har en veldig kort topp, og at du kan forvente at du tar positive tester dag 11 hvis du skal teste flere sykluser om du er regelmessig. (Hvis du er regelmessig er det heller ikke nødvendig å teste måned etter måned egentlig, da kan du egentlig bare forvente at LH topp er et eller annet sted på dag 11 og eggløsning sannsynligvis på dag 12) og at sex i alle fall dag 10-12 er verdt prioriteringen fremover. 

Takker for svar! Jeg er nesten på gråten fordi det ser ut til at det ikke blir noe sex i dag heller 😐 men vi hadde oss jo på dag 11, så kan jo hende det går greit.. Er så kjedelig å gå å vente! 

Jeg har ikke hatt veldig stabile sykluser, men har mellom 23 og 26 dager syklus. Dersom jeg ikke blir gravid i denne PP, så bestiller jeg flere el tester og tester neste periode også. Så får jeg se hvordan det blir resten. Jeg er fornøyd med at jeg fant el denne gangen, for fant den ikke sist! Men da begynte jeg nok for sent i og med at jeg hadde syklus på 23 dager.. Eller kan jo hende at jeg har kort lutealfase.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder fint med sex tirsdag. Husk at lutealfasen er konstant selv om syklusen endrer seg, så da må du teste tidlig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...