Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å ramle av dosete. Testet akk etter El. Og denne kom frem. Teststreken er mye skarpere enn kontrollstreken. Første gangen jeg vet jeg har el. Og denne er veldig positiv, sant? Las brukanvisningen høyt for samboeren. Og skjønner jo at den er positiv. Men ble helt satt ut, og noe i meg ble usikker ettersom teststreken er mye skarpere. Forventet lik strek. Så kan noen bare bekrefte/avkrefte den for meg? 

1494186635860682593943.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ppsitiv 👆

Anonymkode: 3701d...1b4

Ååh. Takk for svar 👍 da må en vente i et par uker og håpe på det beste. Lagt inn aksjer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle kloke her inne! Nå trenger jeg litt hjelp igjen. Jeg begynte å teste etter el forrige syklus, men fant aldri helt el følte jeg. Etter tips her inne om at jeg kanskje begynte å teste for sent (dag 10), så har jeg begynt tidligere denne gangen (dag 7). Finner fortsatt ingen el. Skal fortsette å teste flere dager, men noen som kan hjelpe meg å se på testene jeg har tatt allerede? Noen som ser positive ut? Alle er tørket, så fått mer grålig farge.. 

Den øverste er dag 7, og nederste dag 10. 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

Hei alle kloke her inne! Nå trenger jeg litt hjelp igjen. Jeg begynte å teste etter el forrige syklus, men fant aldri helt el følte jeg. Etter tips her inne om at jeg kanskje begynte å teste for sent (dag 10), så har jeg begynt tidligere denne gangen (dag 7). Finner fortsatt ingen el. Skal fortsette å teste flere dager, men noen som kan hjelpe meg å se på testene jeg har tatt allerede? Noen som ser positive ut? Alle er tørket, så fått mer grålig farge.. 

image.jpg

Trur ikke noen er positive enda. Skal teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken 👍 ikke alle får el hver måned. Og om du har uregelmessig mens kan det være vanskelig å finne. Fordi den aldri er på samme dag. Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Strawberrygirl skrev:

image.jpg

Alle er negative men det ser ut som du er begynt å stige oppover på den siste. Husker du hadde ganske kort syklus, på 26 dager. Jeg tror du vil finne toppen i løpet av de 2 neste dagene egentlig og ville testet 2 ganger for dagen i morgen og i  overmorgen fordi det kan gå litt fortere i svingene på kortere syklus, samt det er letter for deg å se om du får mørkere og mørkere streker fra nå. Masse lykke til! 

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er negative men det ser ut som du er begynt å stige oppover på den siste. Husker du hadde ganske kort syklus, på 26 dager. Jeg tror du vil finne toppen i løpet av de 2 neste dagene egentlig og ville testet 2 ganger for dagen i morgen og i  overmorgen fordi det kan gå litt fortere i svingene på kortere syklus, samt det er letter for deg å se om du får mørkere og mørkere streker fra nå. Masse lykke til! 

Ja, takk for tips! Har ikke så mange el tester igjen, så vet ikke hva jeg skal prioritere. Enten en hver morgen eller to hver dag i to dager. Har fem igjen, trudde jeg hadde fler- og vet ikke om de kommer raskt nok hvis jeg bestiller nå?!

Forrige gang kom mensen etter 23 dager, så hadde veldig kort syklus da! Trudde jeg hadde ikm 1.05, så kom tr den 29.04 isteden! Er nok ikke helt stabilisert seg enda- etter pille slutt. Så spent på hvordan det blir nå i denne syklysen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, hopeful skrev:

Trur ikke noen er positive enda. Skal teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken 👍 ikke alle får el hver måned. Og om du har uregelmessig mens kan det være vanskelig å finne. Fordi den aldri er på samme dag. Lykke til 

Takk for innspill! Ja, det er så vanskelig å finne el syns jeg! Men får fortsette å teste, slik at jeg får en viss oversikt etter hvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. LH-toppen kommer stort sett ettermiddag eller kveld, og den er gjerne såpass kraftig (men kort) at dette med konsentrert urin ikke har noe å si. Tester du bare om morgenen er sjansen stor for at du går glipp av den. Så om du bare vil teste én gang om dagen ville jeg definitivt prioritert ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Strawberrygirl skrev:

Takk for innspill! Ja, det er så vanskelig å finne el syns jeg! Men får fortsette å teste, slik at jeg får en viss oversikt etter hvert 😊

Ja. Er vanskelig. Har holdt på noen uker selv, fant eggløsningen for 2 dager siden 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, Silfen skrev:

Det kan dere om dere vil, men den er veldig negativ. 

jeg har aldri fått sterkere strek enn dette.. har 1 barn fra før

Anonymkode: 8f7c0...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har aldri fått sterkere strek enn dette.. har 1 barn fra før

Anonymkode: 8f7c0...a04

Den er likevel ikke positiv. At man ikke treffer med testene er ikke ensbetydende med at man ikke har el, det sier jo seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, hopeful skrev:

Ja. Er vanskelig. Har holdt på noen uker selv, fant eggløsningen for 2 dager siden 

Så bra du fant den! Håper jeg finner den denne gangen 👍

12 timer siden, miore skrev:

Enig. LH-toppen kommer stort sett ettermiddag eller kveld, og den er gjerne såpass kraftig (men kort) at dette med konsentrert urin ikke har noe å si. Tester du bare om morgenen er sjansen stor for at du går glipp av den. Så om du bare vil teste én gang om dagen ville jeg definitivt prioritert ettermiddagen.

Ok, da skal jeg begynne å teste om kvelden i steden! Takk for tips :)

13 timer siden, Silfen skrev:

Ikke test om morgenen, men ettermiddag eller kveld. 

Takk for tips, da skal jeg begynne med det! Så får vi se hvordan resultatet blir 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Strawberrygirl skrev:

Nå er den vel positiv!? 

image.jpg

Jepp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp!:)

😀 takker for tips til alle som har hjulpet meg- og spes ift å teste på ettermiddag/kveld! Måtte to runder med el tester før jeg fant den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...