Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nyeste nå i kveld til venstre, i morges i midten og i går morgest til høyre. Tolket den til høyre i går som negativ, men nå er jo både den og den i midten tørket.

Noen tanker om den nyeste (venstre)?

20170427_223253.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å teste kun 14 dager før mens er tull. Lutelfasen kan være opp til 17 dager. Mtp at el kan være to dager etter positiv og for å ta en dags slingringsmonn bør hun ikke teste senere enn 21. 

Når det er sagt så er lutealfasen ganske konstant. Så om hun vet lutealfaselengde fra før kan hun også gå ut fra denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Silfen skrev:

Å teste kun 14 dager før mens er tull. Lutelfasen kan være opp til 17 dager. Mtp at el kan være to dager etter positiv og for å ta en dags slingringsmonn bør hun ikke teste senere enn 21. 

Når det er sagt så er lutealfasen ganske konstant. Så om hun vet lutealfaselengde fra før kan hun også gå ut fra denne. 

Hæ? Nå tror jeg du misforstår meg om det er mitt innlegg du sikter til? Jeg mener at hun ikke tester lenger enn til 14 dager før forventet ny mens siden luthealfasen er 10-17 dager som du sier, der 14 er ca gjennomsnitt, men strekker testfasen lenger og lenger mot første delen av syklusen om hun ikke finner den, der jeg foreslå at hun starter å teste ca 3 uker før forventet ny mens og tester frem til 2 uker før forventet ny mens, så hun ikke tester seg i hjel. 

Du forslo teststart dag 20 og jeg 21, hvorfor mener du det jeg skriver er galt? Det er jo ca det samme? +- 1 dag?

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Thursday, April 27, 2017 den 22.32, lillevenn17 skrev:

Nyeste nå i kveld til venstre, i morges i midten og i går morgest til høyre. Tolket den til høyre i går som negativ, men nå er jo både den og den i midten tørket.

Noen tanker om den nyeste (venstre)?

20170427_223253.jpg

Kanskje jeg er litt seint ute, men som Jeg ser det så er den venstre testen klart positiv. Det ser ut som at teststrek er mye sterkere enn kontrollstreken.

Anonymkode: a3956...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg er litt seint ute, men som Jeg ser det så er den venstre testen klart positiv. Det ser ut som at teststrek er mye sterkere enn kontrollstreken.

Anonymkode: a3956...942

Takk for svar. Tok en ny i går kveld bare for å sjekke, og syns den så veldig positiv ut. Det var sent på syklusdag 23. Litt underlig med så mange sterke EL tester.. lurer på om kroppen min sliter med å slippe egget 

20170501_224734.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, lillevenn17 skrev:

Takk for svar. Tok en ny i går kveld bare for å sjekke, og syns den så veldig positiv ut. Det var sent på syklusdag 23. Litt underlig med så mange sterke EL tester.. lurer på om kroppen min sliter med å slippe egget 

Den siste ser positiv ut. 

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv?

20170504_145512.jpg

Anonymkode: 3701d...1b4

Troor det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok en EL-test fra babyplan, som det sto man måtte lese av innen fem minutter. Da synes jeg kanskje den så positiv ut, men det var fremdeles veldig "rosa" i hele testfeltet, og jeg er litt usikker på om strekene er like sterke. Hva tror dere? Positiv? Etter kanskje fem minutter til hadde testen på en måte roet seg, og testfeltet var hvitt med unntak av strekene. Da synes jeg i alle fall den så positiv ut, men det var jo etter at gyldighetsperioden var over. 

Noen med erfaring fra disse testene? Tror dere den er positiv?

IMG_8237.JPG

IMG_8238.JPG

Anonymkode: 703b0...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en EL-test fra babyplan, som det sto man måtte lese av innen fem minutter. Da synes jeg kanskje den så positiv ut, men det var fremdeles veldig "rosa" i hele testfeltet, og jeg er litt usikker på om strekene er like sterke. Hva tror dere? Positiv? Etter kanskje fem minutter til hadde testen på en måte roet seg, og testfeltet var hvitt med unntak av strekene. Da synes jeg i alle fall den så positiv ut, men det var jo etter at gyldighetsperioden var over. 

Noen med erfaring fra disse testene? Tror dere den er positiv?

IMG_8237.JPG

IMG_8238.JPG

Anonymkode: 703b0...596

Høres og ser ut som at disse er positive 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv selv om trststreken er noe tynnere enn kontrollstreken? Det er vel synlighet av farge som teller?

IMG_0184.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uglal skrev:

Er denne positiv selv om trststreken er noe tynnere enn kontrollstreken? Det er vel synlighet av farge som teller?

IMG_0184.JPG

Den ser negativ ut, men du er nok i nærheten av eggløsning 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, malla1989 skrev:

Den ser negativ ut, men du er nok i nærheten av eggløsning 😊

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IMG_7744.JPG

Anonymkode: 8c4f9...e63

Den skal være like sterk eller sterkere!

Anonymkode: 3701d...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

IMG_7744.JPG

Anonymkode: 8c4f9...e63

Denne er jo klart positiv? Med mindre jeg ikke skjønner noe av denne testen. Teststreken, altså den som er nærmest oppsugingsdelen, er jo mye sterkere enn kontrollstreken. Det vil si at denne testen er positiv. 

Anonymkode: ce62a...590

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv ja. Folk må bare lære seg å ta bilde av testene riktig vei og legge de ut med kontrollstreken til høyre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Silfen skrev:

Positiv ja. Folk må bare lære seg å ta bilde av testene riktig vei og legge de ut med kontrollstreken til høyre. 

Ja, den kan vel ikke bli stort mer positiv enn dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...