Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fnis..mente egentlig at du legger alle fysisk ved siden av hverandre fra eldste til nyeste test merket med syklusdagen og M/K f.eks og tar ett nytt bilde samlet sånn at man kan se etter en kurve, menmen zoom ut funker sikkert:)

Negative: dag 12 og 14 kveld og videre til 17. 

Hvis du har hatt eggløsning ser det ut som dag 13 morgen til dag 14 morgen er de sterkeste. Hvis jeg skulle gjettet tror jeg LH-toppen ligger der ett sted. 

Hvor lang syklus har du? Og er du regelmessig? 

Anonymkode: bc053...6a9

Hehe, ja- jeg har kastet eggløsningstestene etter jeg har tatt bilde etter hver test. Neste mnd blir det slik du beskriver 😉 

jeg har Ca 26 dagers syklus. Har vært regelmessig siden jeg sluttet med cerazette i januar. 

Bør jeg fortsette å teste meg, eller kan jeg gi meg for denne gang? 

Trudde det skulle bli lett å teste etter el, men var visst ikke helt slik. 

Takket for hjelp! Får teste mer neste måned! Og ta vare på strimlene for å få et samlebilde 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

Hehe, ja- jeg har kastet eggløsningstestene etter jeg har tatt bilde etter hver test. Neste mnd blir det slik du beskriver 😉 

jeg har Ca 26 dagers syklus. Har vært regelmessig siden jeg sluttet med cerazette i januar. 

Takket for hjelp! Får teste mer neste måned! Og ta vare på strimlene for å få et samlebilde 😉

Ok, hvis syklusen er så kort endrer jeg mening!

Testen din på dag 11 forvirret meg fordi den også er sterk. Jeg tror du har testet for sent! i syklus om syklusen din er 26 dager og at LH topp ligger på dag 10-12, der eggløsning kan ha vært dag 11 fordi den testen er relativt sterk og du bør sjekke kveldstesten der om du har en . Etter dag 13 er det usannsynlig at LH toppen er. 

Prøv å test fra ca dag 8/9-13 f.eks i neste syklus. :) Jeg tror det vil gå bedre da (sex er også lurt da haha..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

Helt ærlig ville jeg anbefalt deg å stresse helt ned og droppe den el testinga, man stresser unødvendig mye og det i seg selv kan også gjøre at det ikke klaffer. Prøv å slapp mer av, dropp el testing og ha sex annen hver dag/tredje hver dag hvis dere klarer, så klaffer det skal dere se.. men er så viktig å ikke stresse( lettere sagt enn gjort, jeg vet), men dette er min beste anbefaling! Jeg testet bare etter el en mnd og fant fort ut at det ble bare stress utav det, og ingenting godt kom ut av det,,så vi fortsatte uten el testing. Mer spenning i det også😉 jeg er nå gravid i min 9.uke 😊 Masse lykke til!

Anonymkode: fde3f...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig ville jeg anbefalt deg å stresse helt ned og droppe den el testinga, man stresser unødvendig mye og det i seg selv kan også gjøre at det ikke klaffer. Prøv å slapp mer av, dropp el testing og ha sex annen hver dag/tredje hver dag hvis dere klarer, så klaffer det skal dere se.. men er så viktig å ikke stresse( lettere sagt enn gjort, jeg vet), men dette er min beste anbefaling! Jeg testet bare etter el en mnd og fant fort ut at det ble bare stress utav det, og ingenting godt kom ut av det,,så vi fortsatte uten el testing. Mer spenning i det også😉 jeg er nå gravid i min 9.uke 😊 Masse lykke til!

Tja..husk at folk kan ha mange grunner for å teste som at de har prøvd en stund uten å bli gravid, at de ikke er tilgjengelig for hverandre hele måneden og faktisk må planlegge litt, at de skal ta inseminasjon, at de har små barn og ikke har tid og overskudd til sex annen hver dag osv, osv. En er bare fruktbar noen dager per mnd og det kan være vel så stress med noe som etterhvert kan bli pliktsex annen hver dag hele mnd, hvis det tar tid..det er ingenting galt i å bli kjent med sin egen syklus og kropp. Det er ikke mikrobiologi på phd nivå akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja..husk at folk kan ha mange grunner for å teste som at de har prøvd en stund uten å bli gravid, at de ikke er tilgjengelig for hverandre hele måneden og faktisk må planlegge litt, at de skal ta inseminasjon, at de har små barn og ikke har tid og overskudd til sex annen hver dag osv, osv. En er bare fruktbar noen dager per mnd og det kan være vel så stress med noe som etterhvert kan bli pliktsex annen hver dag hele mnd, hvis det tar tid..det er ingenting galt i å bli kjent med sin egen syklus og kropp. Det er ikke mikrobiologi på phd nivå akkurat..

Vel... dette var ment til henne da hun sluttet på ppillen i januar skrev hun, og derfor skrev jeg det.. pga hun da nylig har begynt prøvinga..ikke at det er noe som passer for alle, noen har ikke mulighet til sex annenhver dag osv, ingenting galt i å bli kjent med egen syklus, jeg sa det kun fordi hun nylig har begynt prøvinga... og jeg selv vet hvor stressende el testing KAN være... betyr ikke at alle føler det sånn, jeg kom bare med en personlig anbefaling her. Ingen ordentlig fasit på noe når det kommer til babylaging, men i noen tilfeller hvis begge parter er friske og ingenting er galt og de har mulighet til sex annenhver/tredje hver dag, så er det absolutt å anbefale. Men heller ikke noe galt i å el teste hvis man ønsker det :) individuelt hva man ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel... dette var ment til henne da hun sluttet på ppillen i januar skrev hun, og derfor skrev jeg det.. pga hun da nylig har begynt prøvinga..ikke at det er noe som passer for alle, noen har ikke mulighet til sex annenhver dag osv, ingenting galt i å bli kjent med egen syklus, jeg sa det kun fordi hun nylig har begynt prøvinga... og jeg selv vet hvor stressende el testing KAN være... betyr ikke at alle føler det sånn, jeg kom bare med en personlig anbefaling her. Ingen ordentlig fasit på noe når det kommer til babylaging, men i noen tilfeller hvis begge parter er friske og ingenting er galt og de har mulighet til sex annenhver/tredje hver dag, så er det absolutt å anbefale. Men heller ikke noe galt i å el teste hvis man ønsker det :) individuelt hva man ønsker!

Ahh ok, skjønner. Er forsåvidt enig med den stresse delen da. Da er det ikke noe gøy mer, uansett hva som gjør at man stresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at stress skaper "trøbbel". Vi har to barn fra før av, jeg jobber 100% i en jobb med pendling 8mil en vei, samt at vi har stor gård med mye jobb. Derfor hadde prøvinga blitt lettere om jeg visste når vi måtte ha sex! Vi har jo sex ellers, men det er mer sånn en-to ganger i mnd når vi har overskudd! Med de andre barna ble jeg gravid i første prøveperiode, og dette mest fordi jeg hadde mer ro og overskudd til å kjenne etter når jeg var mer tent. Nå kommer ikke den følelsen alltid hvis man har litt underskudd på søvn og energi. Så det krever en del å ha sex annen hver dag- hvis det ikke skal bli pliktsex og kjip dårlig sex. Da syns jeg det er bedre for oss å vite når vi må ha oss, slik at vi kan planlegge og sette av tid så vi har både lyst og overskudd. I en hektisk hverdag er det noen utfordringer. Dessuten ift gårdsarbeid osv er det best å få barn i perioden slutten av september-mars. Så hadde vært kjekt om det klaffet med spire og termin i januar eller februar 🙈 

blir stress av å tenke slik, men det blir veldig utfordrende for oss å få barn nr tre i lamming og vårronn og slåtten. Derfor må det planlegge litt, og beste måten er å få oversikt over el! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, hvis syklusen er så kort endrer jeg mening!

Testen din på dag 11 forvirret meg fordi den også er sterk. Jeg tror du har testet for sent! i syklus om syklusen din er 26 dager og at LH topp ligger på dag 10-12, der eggløsning kan ha vært dag 11 fordi den testen er relativt sterk og du bør sjekke kveldstesten der om du har en . Etter dag 13 er det usannsynlig at LH toppen er. 

Prøv å test fra ca dag 8/9-13 f.eks i neste syklus. :) Jeg tror det vil gå bedre da (sex er også lurt da haha..:)

Takk for gode tips! Da skal jeg begynne tidligere neste mnd 👍 hvis el var dag 11 og vi hadde oss dag 12, kan det ha vært for sent da? 

Er jo uansett bare å vente nå da.. Men vi hadde oss dag 6, 12 og dag 14 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Strawberrygirl skrev:

Takk for gode tips! Da skal jeg begynne tidligere neste mnd 👍 hvis el var dag 11 og vi hadde oss dag 12, kan det ha vært for sent da? 

Er jo uansett bare å vente nå da.. Men vi hadde oss dag 6, 12 og dag 14 😁

Dag 12 er den av de dagene der med mest sjanse, men kan i verste fall være sent. Men det merker du jo om du blir gravid av det eller på testing neste mnd:) Ville tippet at sex dag 9, 10, 11 og kanskje til og med 12  er de gunstigste dagene for dere å ha sex på en 26 dagers syklus og der du vil finne eggløsning om du tester neste mnd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dag 12 er den av de dagene der med mest sjanse, men kan i verste fall være sent. Men det merker du jo om du blir gravid av det eller på testing neste mnd:) Ville tippet at sex dag 9, 10, 11 og kanskje til og med 12  er de gunstigste dagene for dere å ha sex på en 26 dagers syklus og der du vil finne eggløsning om du tester neste mnd. 

Da får vi se an til neste mnd 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig ny på dette å dårlig på å tolke slike eggløsningstester. Er denne positiv eller nærmer jeg meg bare? 🙂 Litt usikker på om begge strekene skal være like sterke eller om det bare skal være to streker?

IMG_0166.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, lh89 skrev:

Jeg er veldig ny på dette å dårlig på å tolke slike eggløsningstester. Er denne positiv eller nærmer jeg meg bare? 🙂 Litt usikker på om begge strekene skal være like sterke eller om det bare skal være to streker?

Skal være like sterke, helst sterkere enn kontrollstreken. Den er negativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal være like sterke, helst sterkere enn kontrollstreken. Den er negativ. 

OK, takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, lh89 skrev:

IMG_0166.JPG

Jeg tror den nærmer seg veldig - eller nettopp har vært 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, malla1989 skrev:

Jeg tror den nærmer seg veldig - eller nettopp har vært 😊

krysser fingrene uansett da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen her som har tatt en eggløsningstest hver dag i en syklus for finne ut når man har eggløsning?☺️

Anonymkode: 2682b...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har tatt en eggløsningstest hver dag i en syklus for finne ut når man har eggløsning?☺️

Det er temmelig poengløst. Man trenger ikke begynne før en viss tid ut i syklusen avhengig av sykluslengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Silfen skrev:

Det er temmelig poengløst. Man trenger ikke begynne før en viss tid ut i syklusen avhengig av sykluslengde. 

Sikker på det..? Har en venninne som får eggløsning dagen etter menstruasjon, og en syklus på over 30 dager. Jeg fødte for noen måneder siden, syklusen er lik hver måned, men er usikker på når eggløsningen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unormalt med lutealfase utenom 10-17 dager. Så med mindre hun har mens i over 10 dager så blir hun neppe gravid. Så ja, jeg er sikker på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Silfen skrev:

Det er unormalt med lutealfase utenom 10-17 dager. Så med mindre hun har mens i over 10 dager så blir hun neppe gravid. Så ja, jeg er sikker på det. 

Vel, hun har tre barn🙈😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...