AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Del Skrevet 5. mars 2019 Har forsøkt å bleke håret mitt for å få det lysere. Til min store forskrekkelse er håret mitt nå litt oransje, mest gult, og lyse striper med grønnskjær!! Kan jeg farge over med noe for å fikse dette? En askeblond f.eks eller noe? 😞 (har ikke råd til frisør) Målet mitt var fargen på dette bildet 😞 Anonymkode: 4789c...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Del Skrevet 5. mars 2019 Prøv med lilla/blå sjampo? Anonymkode: 615a4...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Del Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv med lilla/blå sjampo? Anonymkode: 615a4...33b Leste på nett at det kan forverre grønnskjær.. Men hadde hjulpet på det gule kanskje. Huff 😵 Anonymkode: 4789c...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elán Skrevet 5. mars 2019 #4 Del Skrevet 5. mars 2019 Jeg har farget håret mye, men aldri bleket hjemme pga faren for gummihår eller oransje. Du kan kanskje prøve Blondering. Jeg er ikke frisør, men det brukte noen i familien som kan litt om hår (hjemmelært) på meg da jeg skulle gå fra mørk blond til platinablond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #5 Del Skrevet 5. mars 2019 3 minutter siden, Elán skrev: Jeg har farget håret mye, men aldri bleket hjemme pga faren for gummihår eller oransje. Du kan kanskje prøve Blondering. Jeg er ikke frisør, men det brukte noen i familien som kan litt om hår (hjemmelært) på meg da jeg skulle gå fra mørk blond til platinablond. Tørr ikke å bleke noe mer nå, håret blir så skadet 😣 Redd det hadde knekt av en runde til med blondering. Anonymkode: 4789c...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #6 Del Skrevet 5. mars 2019 Se om du finner en askeblond glansvask/toning. Anonymkode: 30130...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 5. mars 2019 #7 Del Skrevet 5. mars 2019 Har du grønnfarge i håret, så må du velge en blondfarge meg rødskjær i. Altså en varm, det fjerner det grønne. Ikke velg ask/kald farge nå, da blir det bare grønnere. Noe slikt, hvis du har lyst nok hår til å dekke det? https://www.ellos.no/garnier/nutrisse-golden-praline-7-3/1021426 Og etter en stund kan du stripe det på nytt, hette kjøpes på cubus og så velger du en god blondfarge, så kan du få det kaldt senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 5. mars 2019 #8 Del Skrevet 5. mars 2019 Jeg ville ikke gjort noe som helst mer med håret uten å gå til frisør, stor fare for å ødelegge håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #9 Del Skrevet 5. mars 2019 3 minutter siden, gjest- silje skrev: Har du grønnfarge i håret, så må du velge en blondfarge meg rødskjær i. Altså en varm, det fjerner det grønne. Ikke velg ask/kald farge nå, da blir det bare grønnere. Noe slikt, hvis du har lyst nok hår til å dekke det? https://www.ellos.no/garnier/nutrisse-golden-praline-7-3/1021426 Og etter en stund kan du stripe det på nytt, hette kjøpes på cubus og så velger du en god blondfarge, så kan du få det kaldt senere. Ja, var det jeg trodde. Ja har lyst nok til det, sånn her ser det ut nå 😣 Syns det er endel grønnskjær i de lyseste stripene, men hele hodet ser jo hovedsakelig gult ut. Bra det snart er påske 😛 Anonymkode: 4789c...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 5. mars 2019 #10 Del Skrevet 5. mars 2019 Det var ikke mye grønt akkurat, eller ser feil ? Men rødskjæret vil ikke bli dekket av en lys askfarge, du må nok ned på en 7 uansett. Men risikoen er at det kan bli veldig grønt i de lyseste stripene, hvis du velger ask. 7.3 har jeg brukt på ei med lik din farge. Den er egentlig ganske fin, men litt sånn ubestemmelig.. Fordelen med den er at en får jevn farge og det er ikke for mørkt, slik at når en har kuret det godt i noen mndr, kan stripe det blondere. Da blir det veldig fint tilslutt, men det gjelder å ha tålmodighet.. Noe de fleste ikke har når en skal bli blond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #11 Del Skrevet 5. mars 2019 3 minutter siden, gjest- silje skrev: Det var ikke mye grønt akkurat, eller ser feil ? Men rødskjæret vil ikke bli dekket av en lys askfarge, du må nok ned på en 7 uansett. Men risikoen er at det kan bli veldig grønt i de lyseste stripene, hvis du velger ask. 7.3 har jeg brukt på ei med lik din farge. Den er egentlig ganske fin, men litt sånn ubestemmelig.. Fordelen med den er at en får jevn farge og det er ikke for mørkt, slik at når en har kuret det godt i noen mndr, kan stripe det blondere. Da blir det veldig fint tilslutt, men det gjelder å ha tålmodighet.. Noe de fleste ikke har når en skal bli blond. Er kanskje ikke sååå mye grønt, men jeg ser det ganske godt i lyset på badet selv 😛 Huff såpass ja, syns 7 er ganske mørk jeg da Er naturlig rødhåret, men ville ha en lysere og mer varm/gylden blondfarge. Syns jeg akkurat var på en 7'er før bleking, så kjipt å farge seg tilbake til start igjen, hehe 😛 Var ikke lett dette! 🙂 Anonymkode: 4789c...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 6. mars 2019 #12 Del Skrevet 6. mars 2019 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er kanskje ikke sååå mye grønt, men jeg ser det ganske godt i lyset på badet selv 😛 Huff såpass ja, syns 7 er ganske mørk jeg da Er naturlig rødhåret, men ville ha en lysere og mer varm/gylden blondfarge. Syns jeg akkurat var på en 7'er før bleking, så kjipt å farge seg tilbake til start igjen, hehe 😛 Var ikke lett dette! 🙂 Anonymkode: 4789c...3e0 Hvis du var en syver, hvorfor er du ikke blitt blondere? Er det bleiket, eller stripet, og hvor mange runder har du tatt? Og hvilket bleikemiddel har du brukt? Endret 6. mars 2019 av gjest- silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #13 Del Skrevet 6. mars 2019 7 minutter siden, gjest- silje skrev: Hvis du var en syver, hvorfor er du ikke blitt blondere? Er det bleiket, eller stripet, og hvor mange runder har du tatt? Og hvilket bleikemiddel har du brukt? Først stripet jeg håret hos en frisør for en stund siden. Men syntes stripene var i for stor kontrast til resten av håret, jeg ville bli lysere, så da brukte jeg en sånn avfarging. Har tenkt på å bleike en runde til, men vet ikke om jeg tør 😮 Farge håret hjemme har jeg gjort masse, men bleking har jeg ikke så mye erfaring med. Anonymkode: 4789c...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #14 Del Skrevet 6. mars 2019 Du ender bare opp med å bruke så mye penger på å ødelegge og fikse og ødelegge og fikse at til slutt hadde det blitt billigere, sunnere og penere å bare gå til frisøren Anonymkode: 7e7ac...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 6. mars 2019 #15 Del Skrevet 6. mars 2019 (endret) Den avfargingen har jeg brukt 2 g den siste måndene, den er ikke så sterk da den ikke tok noe særlig av den svarte fagen, endte jeg med å helstripe det for noen dager siden. Men den gjør det jo ikke blondt.. Så du burde bare ha helstripet det, istedenfor. Jeg stripet det med nutrisse truly blonde l+++ og den gav veldig fine striper uten at den stinker eller svir i øynene. Det er det første bleikemiddelet jeg har prøvd som har gitt fine lyse striper i mitt mørke hår, jeg er nå en 3'er utenom de lyse stripene.. Den er uten amoniakk, så håret er ikke så ekstremt slitt heller. Hvis du striper det en gang til, altså helstriper det, der du drar ut så mye hår som du klarer, og fyller alle hull i hetten, så kan du legge en lys farge over som er gylden eks 9,3, da forsvinner det grønne og så kan du ta det kaldt senere, evt bruke lillasjampo. Men du kan fint passe en gylden blondfarge, siden du har rødt hår fra før av. En frisør kan fikse dette raskt for deg, men det koster. Endret 6. mars 2019 av gjest- silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #16 Del Skrevet 6. mars 2019 4 minutter siden, gjest- silje skrev: Den avfargingen har jeg brukt 2 g den siste måndene, den er ikke så sterk da den ikke tok noe særlig av den svarte fagen, endte jeg med å helstripe det for noen dager siden. Men den gjør det jo ikke blondt.. Så du burde bare ha helstripet det, istedenfor. Jeg stripet det med nutrisse truly blonde l+++ og den gav veldig fine striper uten at den stinker eller svir i øynene. Det er det første bleikemiddelet jeg har prøvd som har gitt fine lyse striper i mitt mørke hår, jeg er nå en 3'er utenom de lyse stripene.. Den er uten amoniakk, så håret er ikke så ekstremt slitt heller. Hvis du striper det en gang til, altså helstriper det, der du drar ut så mye hår som du klarer, og fyller alle hull i hetten, så kan du legge en lys farge over som er gylden eks 9,3, da forsvinner det grønne og så kan du ta det kaldt senere, evt bruke lillasjampo. Men du kan fint passe en gylden blondfarge, siden du har rødt hår fra før av. En frisør kan fikse dette raskt for deg, men det koster. Aaaaaaah:) Takk, da skal jeg prøve det! 🙂 Anonymkode: 4789c...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 6. mars 2019 #17 Del Skrevet 6. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aaaaaaah:) Takk, da skal jeg prøve det! 🙂 Anonymkode: Du kan også helbleke det, bare påfør i det mørkeste først, og følg nøye med på det som er blondest. Det er litt mer riski, men da får du alt lysere og det har ikke så mye å si når du skal legge en farge over det igjen. Bare sørg for å få tak i ett godt nok bleikemiddel, uansett om du skal stripe eller helbleke, Eks så er loreal preference ikke bra, det blir grønt og ikke lyst nok, så det er ikke alle produkter som er gode nok. Så viktig å bruke ett godt bleikemiddel. Og ikke kjøp farge før du ser hvor lyst du får det. Og det er alltid en risiko for å brenne håret, eller at det blir gummi, må bare nevne det siden jeg føler at jeg har gitt deg råd som kan være skadelig for håret ditt. Bleking er noe av det verste en kan gjøre med håret, og en frisør er absolutt det tryggeste alternativet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #18 Del Skrevet 6. mars 2019 6 minutter siden, gjest- silje skrev: Du kan også helbleke det, bare påfør i det mørkeste først, og følg nøye med på det som er blondest. Det er litt mer riski, men da får du alt lysere og det har ikke så mye å si når du skal legge en farge over det igjen. Bare sørg for å få tak i ett godt nok bleikemiddel, uansett om du skal stripe eller helbleke, Eks så er loreal preference ikke bra, det blir grønt og ikke lyst nok, så det er ikke alle produkter som er gode nok. Så viktig å bruke ett godt bleikemiddel. Og ikke kjøp farge før du ser hvor lyst du får det. Og det er alltid en risiko for å brenne håret, eller at det blir gummi, må bare nevne det siden jeg føler at jeg har gitt deg råd som kan være skadelig for håret ditt. Bleking er noe av det verste en kan gjøre med håret, og en frisør er absolutt det tryggeste alternativet Har tidligere brukt denne her når jeg har gått fra brunt til rødt hår tidligere. Den blir lys, men ganske gul. Hadde det fungert å bruke denne og farge over med en askeblond for å tone ned det gule? For denne vet jeg har vært "snill" med håret mitt tidligere. Anonymkode: 4789c...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 6. mars 2019 #19 Del Skrevet 6. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tidligere brukt denne her når jeg har gått fra brunt til rødt hår tidligere. Den blir lys, men ganske gul. Hadde det fungert å bruke denne og farge over med en askeblond for å tone ned det gule? For denne vet jeg har vært "snill" med håret mitt tidligere. Anonymkode: 4789c...3e0 Har ikke prøvd den, men hvis du vet den bleker ned godt nok, for du er jo kun rundt en 7'er, så det kan jo fungere. Hvis du er usikker så hadde jeg ikke prøvd, det er begrenset hvor mange runder håret ditt tåler, og det er dumt å slite ut håret mer enn nødvendig, uten å få det resultatet du er ute etter. Det kan godt være det grønne går bort ved å bleke ned, at håret ditt blir gult istedenfor og det er jo mye lettere å fikse, enn grønt, og da kan da legge en kald farge over, evt bruke lillasjampo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå