AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Skriver egenerklæring for boligsalg, og er kommet til punktet for elektrisk arbeid. Jeg har samsvarserklæring og dokumentasjon for alt, bortsett fra tre brytere som er byttet som en vennetjeneste av en elektriker for noen år tilbake. Må jeg få inn elektriker for å bytte de på ny, og få samsvarserklæring ? Eller kan jeg skrive som sant er, at de er byttet som vennetjeneste av utdannet elektriker ? Anonymkode: 07431...02a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Bare bryteren? Det er da helt lovlig å gjøre selv. Det har jeg gjort mange ganger. Innmat er noe annet. Anonymkode: ced63...6ca
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare bryteren? Det er da helt lovlig å gjøre selv. Det har jeg gjort mange ganger. Innmat er noe annet. Anonymkode: ced63...6ca Hele bryteren ble byttet. To av de til større av/på bryter, den ene til dimmer. Trodde ikke dette var lov å gjøre å selv ? Anonymkode: 07431...02a
ekkoet Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 Om det er en elektriker som har gjort jobben og det ikke er noe ny installasjon i forhold til opprinnelig tror jeg ikke jeg hadde nevnt det. På den andre siden så ville jeg ikke rygget dersom det stod i en egenerklæring at en bryter var skiftet av en faglært elektriker, da forteller man det som er og det er ikke noe bekymringsverdig som kommer frem.
TMB Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 Skriv "arbeidet er utført av faglært elektriker, men det foreligger ikke papirer på arbeidet". 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Skal ha inn elektriker til å bytte et par lamper før salg, kan jeg be han om å se over bryterne og skrive samsvarserklæring på det ? Anonymkode: 07431...02a
TMB Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 Klart du kan be han om det. Om han går med på det er et annet spørsmål da de som regel ikke vil skrive samsvarserklæring uten å selv ha gjort hele jobben. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skriver egenerklæring for boligsalg, og er kommet til punktet for elektrisk arbeid. Jeg har samsvarserklæring og dokumentasjon for alt, bortsett fra tre brytere som er byttet som en vennetjeneste av en elektriker for noen år tilbake. Må jeg få inn elektriker for å bytte de på ny, og få samsvarserklæring ? Eller kan jeg skrive som sant er, at de er byttet som vennetjeneste av utdannet elektriker ? Anonymkode: 07431...02a Skriv det som det er. Å bytte noen brytere er ingen big deal og står det i erklæringen så har du fortalt de faktiske forhold og det blir opp til ny eier å evt gjøre noe med det. Anonymkode: 42009...337
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 På 5.3.2019 den 21.14, AnonymBruker skrev: Skriver egenerklæring for boligsalg, og er kommet til punktet for elektrisk arbeid. Jeg har samsvarserklæring og dokumentasjon for alt, bortsett fra tre brytere som er byttet som en vennetjeneste av en elektriker for noen år tilbake. Må jeg få inn elektriker for å bytte de på ny, og få samsvarserklæring ? Eller kan jeg skrive som sant er, at de er byttet som vennetjeneste av utdannet elektriker ? Anonymkode: 07431...02a Spør megleren. ,egelr er din hjelper og rådgiver ved boligsalget. Anonymkode: 804c6...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå