Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver egenerklæring for boligsalg, og er kommet til punktet for elektrisk arbeid. Jeg har samsvarserklæring og dokumentasjon for alt, bortsett fra tre brytere som er byttet som en vennetjeneste av en elektriker for noen år tilbake. Må jeg få inn elektriker for å bytte de på ny, og få samsvarserklæring ? Eller kan jeg skrive som sant er, at de er byttet som vennetjeneste av utdannet elektriker ?

Anonymkode: 07431...02a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare bryteren? Det er da helt lovlig å gjøre selv. Det har jeg gjort mange ganger. 

Innmat er noe annet. 

Anonymkode: ced63...6ca

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare bryteren? Det er da helt lovlig å gjøre selv. Det har jeg gjort mange ganger. 

Innmat er noe annet. 

Anonymkode: ced63...6ca

Hele bryteren ble byttet. To av de til større av/på bryter, den ene til dimmer. Trodde ikke dette var lov å gjøre å selv ?

Skrevet

Om det er en elektriker som har gjort jobben og det ikke er noe ny installasjon i forhold til opprinnelig tror jeg ikke jeg hadde nevnt det.

På den andre siden så ville jeg ikke rygget dersom det stod i en egenerklæring at en bryter var skiftet av en faglært elektriker, da forteller man det som er og det er ikke noe bekymringsverdig som kommer frem.

Skrevet

Skriv "arbeidet er utført av faglært elektriker, men det foreligger ikke papirer på arbeidet".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal ha inn elektriker til å bytte et par lamper før salg, kan jeg be han om å se over bryterne og skrive samsvarserklæring på det ?

Skrevet

Klart du kan be han om det. Om han går med på det er et annet spørsmål da de som regel ikke vil skrive samsvarserklæring uten å selv ha gjort hele jobben.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver egenerklæring for boligsalg, og er kommet til punktet for elektrisk arbeid. Jeg har samsvarserklæring og dokumentasjon for alt, bortsett fra tre brytere som er byttet som en vennetjeneste av en elektriker for noen år tilbake. Må jeg få inn elektriker for å bytte de på ny, og få samsvarserklæring ? Eller kan jeg skrive som sant er, at de er byttet som vennetjeneste av utdannet elektriker ?

Skriv det som det er. Å bytte noen brytere er ingen big deal og står det i erklæringen så har du fortalt de faktiske forhold og det blir opp til ny eier å evt gjøre noe med det.

Anonymkode: 42009...337

AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2019 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Spør megleren. ,egelr er din hjelper og rådgiver ved boligsalget.

Anonymkode: 804c6...11a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...