Gå til innhold

Hvordan få tak i billetter til en konsert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå må jo jeg passe på at denne tråden ikke blir stengt også da. 

Prøvde å legge ut annonse på finn at jeg ønsker å kjøpe billetter til en viss konsert. Ble så klart ikke godkjent. Hvor i helvete faen steike kan jeg henvende meg for å få kjøpt billetter? Jeg vet svartebørsmarkedet ikke er så bra, men det finnes faktisk seriøse mennesker der ute som vil selge billetter til samme pris som de kjøpte den for, og det er ikke alle som er svindlere. Jeg trenger å få tak i billetter til denne konserten, og når de var ute for salg var jeg en av de luringene som sto i kø og ventet på å få kjøpt billettene - og når jeg endelig kom inn var de utsolgt. Første gang jeg handla på Ticketmaster, med andre ord... Bittert. Uansett. Spørsmålet står i trådtittelen. 

Anonymkode: 6b1ab...219

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå må jo jeg passe på at denne tråden ikke blir stengt også da. 

Prøvde å legge ut annonse på finn at jeg ønsker å kjøpe billetter til en viss konsert. Ble så klart ikke godkjent. Hvor i helvete faen steike kan jeg henvende meg for å få kjøpt billetter? Jeg vet svartebørsmarkedet ikke er så bra, men det finnes faktisk seriøse mennesker der ute som vil selge billetter til samme pris som de kjøpte den for, og det er ikke alle som er svindlere. Jeg trenger å få tak i billetter til denne konserten, og når de var ute for salg var jeg en av de luringene som sto i kø og ventet på å få kjøpt billettene - og når jeg endelig kom inn var de utsolgt. Første gang jeg handla på Ticketmaster, med andre ord... Bittert. Uansett. Spørsmålet står i trådtittelen. 

Har du sjekka om konserten har event-side på facebook? Pleier som regel å selges en god del billetter der. 

Anonymkode: 1a115...028

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Viagogo.com kanskje? Jeg solgte noen billetter jeg hadde til en konsert i utlandet der (får ikke pengene overført før konserten er avholdt slik at de vet jeg ikke har svindlet kjøper). Dersom konsertstedet har en egen FB side legger folk gjerne ut billetter der om de ikke kan gå. Jo nærmere konsert dato jo fler billetter er min erfaring (folk blir syke rett før, må i begravelse etc.).

Anonymkode: a7451...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Viagogo har forresten ingen regel om å videreselge dyrt, så pass på prisen.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viagogo.com kanskje? Jeg solgte noen billetter jeg hadde til en konsert i utlandet der (får ikke pengene overført før konserten er avholdt slik at de vet jeg ikke har svindlet kjøper). Dersom konsertstedet har en egen FB side legger folk gjerne ut billetter der om de ikke kan gå. Jo nærmere konsert dato jo fler billetter er min erfaring (folk blir syke rett før, må i begravelse etc.).

Er ikke så gira på å kjøpe via Viagogo, for har hørt at maaange blir svindla der. Dessuten var det noen som la ut falske billetter der noen timer før billettene faktisk kom for salg offisielt. Så ja... 

Men takk for svar dere. Skal sjekke event siden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er Rammstein så rop ut, jeg har to billetter til overs 😜 Til pålydende selvsagt. 

Anonymkode: 288b5...2e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne svart deg, men når du banne så mye i en setning så gidder jeg ikke. Er nok karma som forteller deg at du må oppføre deg for å få det som du vil. 

Anonymkode: 1d721...d82

Gjest INGNTNG
Skrevet

Jeg ville sjekket arrangementet på Facebook, helt frem til datoen for konserten, og forså lagt ut et innlegg selv. Det dukker alltid opp noe.

Gjest theTitanic
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne svart deg, men når du banne så mye i en setning så gidder jeg ikke. Er nok karma som forteller deg at du må oppføre deg for å få det som du vil. 

Anonymkode: 1d721...d82

Tøys. Jeg har ikke bannet og det ble ingen billetter på meg heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket finn?

Anonymkode: 395d6...bd3

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er Rammstein så rop ut, jeg har to billetter til overs 😜 Til pålydende selvsagt. 

Anonymkode: 288b5...2e4

Hei, de vil jeg ha!

Til TS, ikke bruk Viagogo, de har elendig rykte.  Jeg pleier å gjøre som andre her og følge event-siden på facebook, det er alltid noen som legger ut billetter når konserten nærmer seg fordi de ikke får dratt likevel. Gjort det selv og. Men pass deg, det dukker som oftest opp noen svindlere der også. 

Skrevet

Sjekk eventsiden helt frem til siste øyeblikk. Jeg fikk solgt billetten min på eventsiden, til noen som stod i døra og ville inn en gang, gjett om han var glad :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...