helenen Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Hva har du brukt/hvor mye har du betalt i det siste på strøm på en ca 80kvm leilighet? Skeiv gjerne hvor mange dere er. Prøver å beregne og sette opp budsjett!:-) 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Det avhenger av hvilke strømkilder du har. Har du radiator som meg blir strømregningen lav. Hvor mange rom har du varmekabler på, og hvor lavt du har varmekablene stående på? Har du vedovn? Panelovner i bruk? Det er mye som spiller inn. Jeg hadde beregnet ca 1000kr. Jeg har mye lavere, men det er fordi jeg bare bruker radiator og ingen panelovner. Anonymkode: 04823...b8c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 Vi er to voksne og ett barn på 75kvm, og betalte 2500kr forrige måned 😑. Men vinduene her er rimelig trekkfulle, så det trekker strømregningen en del opp. Anonymkode: 038f1...d6c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 Vi bruker forresten panelovner i stue og soverom, og varmekabler på bad. Anonymkode: 038f1...d6c
helenen Skrevet 5. mars 2019 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2019 Det er varmekabler i alle gulv + vedovn
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Jeg varmer opp ca. 80 kvm av leiligheten min og brukte 2200 kr forrige måned. Den billigste regningen jeg har fått var på ca. 700 kr (september). Nå som jeg har en bedre strømavtale håper jeg på billigere regninger Anonymkode: ee98d...0b4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har 76 kvm leilighet, bor alene, strømregning på 1100 kr forige mnd. Anonymkode: 90e36...a38
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 16 hours ago, helenen said: Det er varmekabler i alle gulv + vedovn Hvor mye isolasjon er det i boligen? hvor store vindusflater? Hvor i landet er det? Hvilken innetemperatur er det? Hvilken dusj er det, og hvor lang tid brukes det i dusj? Hvor gammel er boligen? Hvor kraftig er panelovnene? Er det naboer over/under/ved siden av? Jeg har 50kvm, min siste regning var på 1000,-, bestevenn sin leilighet er ca like stor, han betalte 350,-. Anonymkode: b3a4c...7ca 1
Million Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 Jeg bor i en gammel blokkleilighet på 68 kvm. i Oslo, så vi har ikke nord-norsk sprengkulde her stort sett. Har radiatorer, så betaler ikke for strøm til oppvarming. På våren og høsten når de slår av/på radiatorene fra sentralt hold, kan det hende det blir litt huskaldt inne om det brått kommer kuldeperioder, så da må jeg ta frem en el.varmluftsvifte og slå på den for å få litt varme en uke eller to i overgangsperioder med radiatorene. Da ser jeg det på strømregningen med en gang. I fjor betalte jeg vel rundt 500 kr i mnd på vinteren i strøm. I år derimot har regningen hoppet opp til 750 kr ene måneden. På sommeren i fjor og årene før der hadde jeg bare 350-400 kr i mnd i strøm (inkl nettleie). Jeg har heller ikke vaskemaskin i leiligheten, bruker vaskekjeller i blokka. Men regner med strømregningene mine vil øke året rundt fra sommeren av, fordi da er badet blitt renovert. Og da er radiatoren der inne på badet fjernet og erstattet med varmekabler i gulvet, samt at jeg da vil få plass til vaskemaskin der inne også, og den bruker jo strøm (badekaret fjernes og erstattes med dusjkabinett, så det blir plass til vaskemaskin). Så to nye kilder som trekker strøm vil så klart påvirke regningen.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 85 m2. 1 pers. I vinter ca 400 kr strøm + ca 500 nettleie. Varmepumpe + varmekabler bad. Anonymkode: 69946...d73
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #11 Skrevet 6. mars 2019 Har (ny) leilighet på 70 k, bruker ca 1300-400 kr i mnd. Anonymkode: de048...ebc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #12 Skrevet 6. mars 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: 85 m2. 1 pers. I vinter ca 400 kr strøm + ca 500 nettleie. Varmepumpe + varmekabler bad. Anonymkode: 69946...d73 oi, godt isolert bolig eller lav innetemperatur? Anonymkode: f8c4c...743
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #13 Skrevet 6. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: oi, godt isolert bolig eller lav innetemperatur? Anonymkode: f8c4c...743 Ja, godt isolert, glemte å skrive at det er ny leilighet, 2. etg. Anonymkode: 69946...d73
~white lady~ Skrevet 6. mars 2019 #14 Skrevet 6. mars 2019 Har tre panelovner, varmekabler på begge bad og vedovn i stua. 78 kvm fordelt på to etasjer. Nye vinduer som ble skiftet i 2017. Regningen både i desember og januar kom på rundt 2500 kr, til tross for en god strømavtale via lo favør. Det er muligens varmtvannet som trekker opp, jeg liker å sitte i badekaret når det er kaldt ute 🛀
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 På 5.3.2019 den 19.49, helenen skrev: Hva har du brukt/hvor mye har du betalt i det siste på strøm på en ca 80kvm leilighet? Skeiv gjerne hvor mange dere er. Prøver å beregne og sette opp budsjett!:-) Du kan ikke sammenligne strømpriser over hele landet. I Norge har vi flere ulike strømsoner med veldig ulik strømpris. Hva du skal betale i strøm avhenger heller ikke av antall kvm, men av hva du putter i strømuttaker, hvor mye varme du skrur på og hvor mye varmt vann du bruker. Du må vente til du får en strømregning og beregne hva prisen blir på den i forhold til fremtidig strøm. Minst 1 500 kr. Måneden må du nå beregne med dagens strømpriser (og den blåblå regjeringen). Sistnevnte har nemlig økt elavgiften fra 1.1.19 for å finansiere skattelette til de rikeste. Anonymkode: b9a53...546 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 14 timer siden, Million skrev: Jeg bor i en gammel blokkleilighet på 68 kvm. i Oslo, så vi har ikke nord-norsk sprengkulde her stort sett. Har radiatorer, så betaler ikke for strøm til oppvarming. På våren og høsten når de slår av/på radiatorene fra sentralt hold, kan det hende det blir litt huskaldt inne om det brått kommer kuldeperioder, så da må jeg ta frem en el.varmluftsvifte og slå på den for å få litt varme en uke eller to i overgangsperioder med radiatorene. Da ser jeg det på strømregningen med en gang. I fjor betalte jeg vel rundt 500 kr i mnd på vinteren i strøm. I år derimot har regningen hoppet opp til 750 kr ene måneden. På sommeren i fjor og årene før der hadde jeg bare 350-400 kr i mnd i strøm (inkl nettleie). Jeg har heller ikke vaskemaskin i leiligheten, bruker vaskekjeller i blokka. Men regner med strømregningene mine vil øke året rundt fra sommeren av, fordi da er badet blitt renovert. Og da er radiatoren der inne på badet fjernet og erstattet med varmekabler i gulvet, samt at jeg da vil få plass til vaskemaskin der inne også, og den bruker jo strøm (badekaret fjernes og erstattes med dusjkabinett, så det blir plass til vaskemaskin). Så to nye kilder som trekker strøm vil så klart påvirke regningen. Betaler du varmt vann via strømregningen eller via radiator/utenom strømregningen? Varmt vann står for en stor del av strømutgiftene. Anonymkode: b9a53...546
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 Det er enda mer interessant om dere skriver hvor mange kWh dere bruker pr mnd (i tillegg til prisen dere betaler). Her brukes det 450-500 kWh pr mnd stort sett hele året, men ca 550 kWh pr mnd i januar.og februar. Leillighet 90 m2. Kun strøm. Ingen andre varmekilder. 1 person. Anonymkode: af413...260
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er enda mer interessant om dere skriver hvor mange kWh dere bruker pr mnd (i tillegg til prisen dere betaler). Her brukes det 450-500 kWh pr mnd stort sett hele året, men ca 550 kWh pr mnd i januar.og februar. Leillighet 90 m2. Kun strøm. Ingen andre varmekilder. 1 person. Anonymkode: af413...260 Ps.betaler ca 400,- pr mnd, men i desember, januar og februar ca 800,- - 900,-. Anonymkode: af413...260
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke sammenligne strømpriser over hele landet. I Norge har vi flere ulike strømsoner med veldig ulik strømpris. Hva du skal betale i strøm avhenger heller ikke av antall kvm, men av hva du putter i strømuttaker, hvor mye varme du skrur på og hvor mye varmt vann du bruker. Du må vente til du får en strømregning og beregne hva prisen blir på den i forhold til fremtidig strøm. Minst 1 500 kr. Måneden må du nå beregne med dagens strømpriser (og den blåblå regjeringen). Sistnevnte har nemlig økt elavgiften fra 1.1.19 for å finansiere skattelette til de rikeste. Anonymkode: b9a53...546 Elavgiften ble faktisk redusert med 0,75 øre f.o.m. 2019. Anonymkode: 72455...724 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #20 Skrevet 7. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elavgiften ble faktisk redusert med 0,75 øre f.o.m. 2019. Anonymkode: 72455...724 Ja, det skal du få meg til å tro. Har du ikke fulgt med i duskusjonen om at elprisene øker fordi regjeringen har økt avgiftene fra nyttår av? Huseiernes Landsforbund har blant annet foreslått at regjeringen tar grep og senker avgiftene fordi strømprisene er gått til himmels, noe statskassen tjener fett på. Her har du litt lesestoff så du ser hvordan 34 % minst av strømpengene dine tar veien inn i statskassenhttps://www.tv2.no/a/10401932/ Anonymkode: b9a53...546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå