AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Jeg har ganske blank/oljete hud, sånn har det bestandig vært. Har ikke noen urenheter å snakke om, den er bare blank. Bruker mineralsminke og pudder, men må friske opp flere ganger i løpet av dagen fordi den "smelter" etter noen timer. Føler meg veldig lite fresh når det er lenge siden sist jeg påførte pudder. Hva kan jeg gjøre for å roe ned oljeproduksjonen? Jeg bruker Elixir sine hudpleieprodukter (skumrens, Niactil og pads). Mineralsminken er fra Jane Iredale (veldig bra merke, har vunnet flere priser). Eneste gangen jeg har hatt "tørr" hud var da jeg gikk på Yasminelle, men det er uaktuelt nå. Anonymkode: 985da...e8c
Nerine_ Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Har du prøvd ulike pudder? Let etter ett som er ment til fet/blank hud. Og evnt en foundation som er tilpasset hud som blir fort blank.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 8 minutter siden, Nerine_ skrev: Har du prøvd ulike pudder? Let etter ett som er ment til fet/blank hud. Og evnt en foundation som er tilpasset hud som blir fort blank. Ja, jeg har prøvd ulike mattifying-produkter, men jeg må påføre dem like ofte som de andre pudderne,så da er jeg jo like langt. Sminken hjelper jo ikke på selve oljeproduksjonen. Anonymkode: 985da...e8c
Nerine_ Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har prøvd ulike mattifying-produkter, men jeg må påføre dem like ofte som de andre pudderne,så da er jeg jo like langt. Sminken hjelper jo ikke på selve oljeproduksjonen. Anonymkode: 985da...e8c Primer for fet hud da? Og settingspray? Eller enda viktigere, vært hos hudpleier og fått tilpasset rutine etter din hud?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 Bruker du et godt serum, og en god ansiktskrem om morgenen? Og tilsvarende - et godt nattserum, og en fet nattkrem? Huden min overproduserer fett om jeg ikke er flink med fukt. Og settingspray + fuktspray er helt avgjørende for at huden skal holde seg fin gjennom dagen. Kun foundation og pudder fører til blank t-sone etter få timer. Anonymkode: cbeb1...74b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 Jeg har ikke hatt blank hud etter at jeg skiftet til en fuktighetskrem uten olje men med mye fukt. For meg høres det ut som din krem inneholder for mye olje. Anonymkode: 6561f...13b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 Niactil hjalp for meg sant opplever jeg at det ble bedre med alderen. Bruker primer og este lauder double wear foundation. Ellers har jeg bare innfunnet meg med at jeg må friske opp med pudder i ny og ne. Fordelen med denne hudtype er at vi ikke får så fort rynker. Anonymkode: 2aa2e...b65
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 Jeg har veldig fet/blank hud. Opplever som deg at all sminke "smelter" og renner av utover dagen. Bruker sjelden foundation, pudder og lignende, bare lar huden være som den er... Er det virkelig så stygt å ha blank hud?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #9 Skrevet 5. mars 2019 7 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Jeg har veldig fet/blank hud. Opplever som deg at all sminke "smelter" og renner av utover dagen. Bruker sjelden foundation, pudder og lignende, bare lar huden være som den er... Er det virkelig så stygt å ha blank hud? Ikke nødvendigvis, men i kombinasjon med at jeg har litt ujevn hudtone synes jeg at jeg ser litt "uryddig" ut uten hudsminke. Vanskelig å forklare. Moren min har også blank hud, men veldig jevn og hvit hudtone, og hun ser flott ut uten sminke. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruker du et godt serum, og en god ansiktskrem om morgenen? Og tilsvarende - et godt nattserum, og en fet nattkrem? Huden min overproduserer fett om jeg ikke er flink med fukt. Og settingspray + fuktspray er helt avgjørende for at huden skal holde seg fin gjennom dagen. Kun foundation og pudder fører til blank t-sone etter få timer. Anonymkode: cbeb1...74b Æsj, du har sikkert rett. Jeg må vel investere i flere produkter, rett og slett. Anonymkode: 985da...e8c
Djungelvrål Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har hatt fet hud i t-sonen hele livet og har bare innfunnet meg med det. Liker ikke å bruke primer da mer produkt bare gjør huden mer kakete og fremhever tekstur. Husker noen ganger å pudre litt FØR jeg legger foundation, dette hjelper noe. Bruker den nye Maybelline fountadion, den syns jeg sitter bra. Har pudder i veska og pudrer meg en gang i løpet av dagen når jeg er på jobb. Fordelen som en skrev over her er at vi med fet hud får færre og senere rynker, det gjelder meg også. https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/skjønnhet/makeup/loral-paris-2219/infallible-24-stay-fresh-foundation-301954-2284/?gclid=CjwKCAiA_P3jBRAqEiwAZyWWaIj1YuVnA828MgQK5ob33vvFz7tqtqSYzhiz-6iO5GOpQaDRQVHD2RoC-nsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#fo_c=663&fo_k=6ed33f0957845d87488a6ed7970e9fde&fo_s=gplano 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #12 Skrevet 9. mars 2019 På 8.3.2019 den 19.24, AnonymBruker skrev: Mikrobotox Anonymkode: d862f...b0b Hva er det? 🤔 Anonymkode: 985da...e8c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 "unpowder". funker superbra på meg Anonymkode: 80d89...b19
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 Har hatt dette problemet i alle år selv. Bruker kun mineralsminke da jeg får kviser av annen foundation,og huden ser grusom ut bare noen timer etter påføring. Blir mange touch ups ila dagen men det ser likevel ikke bra ut. De fleste mineral pudder er veldig tørre og tørker ut huden så den produserer enda mer olje (f.eks jane iredale kompakt pudder som jeg også har brukt), det hjelper lite med fukt serum og krem for min del. Anonymkode: 3b550...db4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #15 Skrevet 11. mars 2019 Primer + settingspray! Anonymkode: ad768...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå