Gå til innhold

Samboeren min mener at jeg er urimelig som vil kjøpe lås til dørene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren leier en leilighet i 2 etasje hos hans mormor. Mormoren bor i 3 etasje. Vi deler gang og trapper. 

Dørene fra gangen og inn til leiligheten våres går ikke an å låse pga gamle, seige dører. Det har alltid vært familie som har bodd her, så det har ikke vært et problem før i følge samboeren. Helt nede så er det "klikk" lås, sånn at ingen kommer inn uansett. 

I morges hørte jeg plutselig at det banket på leilighetsdøren vår. Jeg tenker at jeg ikke orker åpne fordi jeg ligger jo i senga. Da hører jeg plutselig at det banker på soveromsdøra og mormoren hans åpner. Jeg ligger der uten klær, under dyna og uten sminke. Hun ville bare høre hvordan det gikk angående noen greier, og var så spent... Ærlig talt, jeg hadde jo åpnet hadde det passet? 

Hun har også en hund som hun går tur med flere ganger for dagen, og hver eneste gang hun kommer igjen fra tur så dytter hunden opp døren og kommer inn. Og da kommer hun selvfølgelig etter. Noen ganger lukker hun døren med en gang, men jeg føler at jeg aldri får fred. Jeg vet jo aldri når hun plutselig åpner dørene. Av og til åpner hun den bare for å se om vi er her også.

Samboeren min mener at det er rart å plutselig skaffe lås nå, at da kommer hun til å ta det ille opp. Hun er jo familie. Jeg er gravid i uke 37, og lurer på hvordan det blir. Kommer hun bare til å komme inn i det jeg står i dusjen liksom, for å se den lille? 

Hva mener dere? Er jeg VIRKELIG så urimelig?

Anonymkode: 85c8b...1a9

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Samboeren din er rar, nei du er ikke urimelig.

AnonymBruker
Skrevet

Greit å snakke med henne først så hun ikke kommer til låst dør. 

Anonymkode: f0fa2...b40

• Liker 19
Skrevet

Skaff låser. Kan jo ikke ha det slik at folk kommer rett inn. Uansett hvem det er. Samboeren din bør ordne det, og evt ta en prat med bestemor om at hun ikke bare kan gå inn. Men lås burde dere uansett ha. 

Egentlig så burde dere helst flytte...

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit å snakke med henne først så hun ikke kommer til låst dør. 

Anonymkode: f0fa2...b40

Ja, det er det men aner ikke hvordan jeg skal si det. Det kommer jo til å bli tatt ille opp uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med henne da, bli enig om grenser. 

Løsningen er ikke å plutselig montere låser. Det kan jeg love bare fører til misforståelser og vonde følelser. Hun tror jo sikkert dette er helt greit. 

Og tips 2. IKKE bo med familie, eller så nærme at man kan besøke uten å ta på seg jakke. Det fører aldri noe godt med seg. 

Anonymkode: e6786...f4c

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke fått lås på dørene enda? Var et sånt innlegg for ganske lenge siden om å låse døra i 2. etasje hvor samboer ikke ville det.

Anonymkode: 3b181...8b1

Skrevet (endret)

Skyld på at ungen vil begynne og gå etterhvert, og kan gå sin vei og forsvinne om dere ikke låser....?

En nabo jeg bodde i nærheten av i mange år, hadde to barn. Hun (moren) sov litt tungt av og til. Datteren deres hadde en gang våknet tidlig, og i bare nattøyet (tipper hun var 3 år) hadde hun åpnet døren og gått av gårde, uten at moren merket noe. Hun sov, og datteren hadde stått opp og klatret ut av sengen, uten å gråte eller si noe.

Datteren ble heldigvis funnet av en forbipasserende mor på bilveien rett nedenfor huset. Datteren til min nabo hadde krysset veien alene og var på vei mot skolen, så det var en annen mor som hadde levert barnet sitt på skolen som fikk øye på den lille treåringen uten følge.

Du kan jo bare fortelle at du har hørt sånne historier, og at du vil ha lås på døren pga det og fordi du går naken av og til også.

Jeg kan forstå at gamlemor kan bli litt fornærmet over å bli møtt med "utestengelse" på den måten, når det aldri har vært lås der før, men samtidig burde hun jo forstå unge menneskers behov for privatliv.

Endret av Million
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke fått lås på dørene enda? Var et sånt innlegg for ganske lenge siden om å låse døra i 2. etasje hvor samboer ikke ville det.

Anonymkode: 3b181...8b1

Sikkert flere som har det sånn da :P Første gang denne problemstillingen har komt opp her.

AnonymBruker
Skrevet

Flytt

Anonymkode: aa14d...507

• Liker 6
Skrevet

Kan dere ikke flytte for dere selv nå som dere skal ha baby?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tipper at dere bor der nesten gratis - så sann blir det når du utnytter mormoren. 

Anonymkode: 025b5...04c

• Liker 2
Skrevet

Nå har dere jo en kjempegod unnskyldning! Snakk med henne om det. Nå kommer det til å bli sånn at du trenger å sove når du kan, og ikke bare på natta, men må benytte sjangsen når baby tar en nap, så da kan ikke hverken hund eller mormor komme rett inn. Og så begynner barnet å gå, og da går det ihvertfall ikke, da er det farlig!

Skyld på disse tingene!

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at dere bor der nesten gratis - så sann blir det når du utnytter mormoren. 

Anonymkode: 025b5...04c

Gratis? Vi betaler 10 000 i leie + strøm utenom. Om du mener at det er gratis så ver så god. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gratis? Vi betaler 10 000 i leie + strøm utenom. Om du mener at det er gratis så ver så god. 

Men herregud da, flytt!!! 

Anonymkode: e0e8c...5c8

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg garantert funnet noe annet 

• Liker 8
Skrevet

Kanskje hun mormoren er ensom og føler seg alene her i verden? Er dere de eneste som lyser opp hverdagen hennes, og det eneste du har lyst til å er sette på en lås på døra?

Jeg hadde blitt lei meg om jeg var mormoren til kjæresten din, ensom og bare hadde gode motiver her i verden!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud da, flytt!!! 

Anonymkode: e0e8c...5c8

Men hva er problemet ditt? Jeg har da vel lov til å spørre om råd her inne som alle andre!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å fortell at pga forsikringen er det pålagt og ha lås på døra inn til leiligheten. Derfor *må* dere sette inn lås. 👍

Anonymkode: 11999...9a6

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvorfor er det første du tyr til ny lås? (Oss bekjent)

Hvorfor snakker dere ikke sammen isteden? Det virker så utrolig dramatisk! Og hva med feks en liten krok på døra «pga hunden»?

Det virker så lite løsningsorientert og demonstrativt å ty til lås i første omgang.

Endret av Rotemor
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...