Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #21 Skrevet 15. april 2005 Tom Cruise kan være temmelig arrogant her.. Spesielt i Top Gun.
Far til 2 Skrevet 15. april 2005 #22 Skrevet 15. april 2005 Mye av selvtilliten min har alltid vært basert på skoleprestasjoner. Jeg har en dypt inngrodd holdning om at folk med høgere utdanning er bedre og mere verdt enn folk med lavere utdanning. Det er på en måte synd i de som ikke har kunnet ta så lang utdanning som jeg har. Jeg har tenkt at denne holdninga kommer fra foreldrene mine, som alltid har oppfordra oss til å ta utdanning. Men kansje den kommer fra meg selv istedenfor. Akademisk arroganse. Jeg har motsatt erafring. Desto mer du har studert et fag/emne, desto mer søkende er du etter mer informasjon. De med mest kompetanse er med andre ord de med størst evne til å lytte til andre ettersom denne gruppen som har mer forståelse for alt som kan gå galt pga uforutsette hendelser. Desto mer en graver seg ned i et tema, desto mer ser en kan ha innvirkning på resultatet. Alle burde hatt et minimum av kompetanse rundt tema "kaosteori" :-) Påstålighet er ikke nødvendigvis det samme som arroganse i mine øyne. Derimot er nedlatende holdninger ovenfor annen kompetanse noe av det værste. De som har slik nedlatende holdning ovenfor andre har muligens begrenset kompetanse, er klar over dette og forsøker å oppveie den manglende kompetanse ved feilaktig å dekke til fremfor å søke ytterligere informasjon.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #23 Skrevet 15. april 2005 Arrogante? For meg så ser en arogant person slik ut: Eks ved en forsamling,ikke hilse,ikke spørre om noe, har alle svar selv,delvis gjør andre litt usynlig. fremhever seg selv.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #24 Skrevet 15. april 2005 Arrogante? For meg så ser en arogant person slik ut: Eks ved en forsamling,ikke hilse,ikke spørre om noe, har alle svar selv,delvis gjør andre litt usynlig. fremhever seg selv. Men om andre ikke har noe å gi en så hvorfor bry seg med dem? Hva om en ikke bryr seg om å bli likt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå