Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #1 Skrevet 14. april 2005 Mer begreps-diskusjon Har du vil du svare på følgende spørsmål: Hva vil det si å være arrogant? Hvorfor er folk arrogante? Dersom ens egen selvtillit er hovedsaklig basert på spesifikke egenskaper eller evner en har, vil man da være arrogant overfor andre som ikke har samme egenskap eller evner?
Gjest Violetta Skrevet 14. april 2005 #2 Skrevet 14. april 2005 Jeg vil si at å være arrogant er det motsatte av å være ydmyk. Når man er arrogant holder man på sine egne meninger og er ikke åpen for å høre på andre eller ta til seg de som blir sagt. Man vet alltid best, og lar andre få vite det via kroppspråk og talespråk. En egenskap som irriterer meg mer enn noen andre...
Gjest gjesten Skrevet 14. april 2005 #3 Skrevet 14. april 2005 Arrogant vil for meg si å være overlegen, hoven og nedlatende.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #4 Skrevet 14. april 2005 arrogant for meg er å være sta, hoven, haka høyt til værs.. he he
Gjest Chrizzy Skrevet 14. april 2005 #5 Skrevet 14. april 2005 1. Hva vil det si å være arrogant? Kort sagt som jeg tenker så er det noen som er hovmodig og innbilsk. 2. Hvorfor er folk arrogante? Det var vanskeligere. Kanskje fordi de tror de har karakter. Fordi det gir dem en bekreftelse på seg selv, en bekreftelse på at de har karakter og styrke? 3. Dersom ens egen selvtillit er hovedsaklig basert på spesifikke egenskaper eller evner en har, vil man da være arrogant overfor andre som ikke har samme egenskap eller evner? Nei ikke nødvendigvis, men det kan kanskje være en mulighet for det om man måler menneske verdi utfra sine egne gitte kriterier. Jeg vet ikke riktig jeg
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #6 Skrevet 14. april 2005 Jeg er alltid arrogant mot barnehagepersonale og PPT
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #7 Skrevet 14. april 2005 Mye av selvtilliten min har alltid vært basert på skoleprestasjoner. Jeg har en dypt inngrodd holdning om at folk med høgere utdanning er bedre og mere verdt enn folk med lavere utdanning. Det er på en måte synd i de som ikke har kunnet ta så lang utdanning som jeg har. Jeg har tenkt at denne holdninga kommer fra foreldrene mine, som alltid har oppfordra oss til å ta utdanning. Men kansje den kommer fra meg selv istedenfor. Akademisk arroganse.
Gjest Violetta Skrevet 14. april 2005 #8 Skrevet 14. april 2005 Mye av selvtilliten min har alltid vært basert på skoleprestasjoner. Jeg har en dypt inngrodd holdning om at folk med høgere utdanning er bedre og mere verdt enn folk med lavere utdanning. Det er på en måte synd i de som ikke har kunnet ta så lang utdanning som jeg har. Jeg har tenkt at denne holdninga kommer fra foreldrene mine, som alltid har oppfordra oss til å ta utdanning. Men kansje den kommer fra meg selv istedenfor. Akademisk arroganse. Er det virkelig en side ved deg selv som du står for? Temmelig provoserende...
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #9 Skrevet 14. april 2005 Tom Cruise kan være temmelig arrogant her..
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #10 Skrevet 14. april 2005 Mye av selvtilliten min har alltid vært basert på skoleprestasjoner. Jeg har en dypt inngrodd holdning om at folk med høgere utdanning er bedre og mere verdt enn folk med lavere utdanning. Det er på en måte synd i de som ikke har kunnet ta så lang utdanning som jeg har. Jeg har tenkt at denne holdninga kommer fra foreldrene mine, som alltid har oppfordra oss til å ta utdanning. Men kansje den kommer fra meg selv istedenfor. Akademisk arroganse. Men jeg har nå engang oppdaget det at man faktisk bør være litt "skeptisk" til de med mindre utdanning; for de kan skape skikkelig trøbbel om det er de som setter dagsorden. Og man blir "arrogant" når man opplever slikt!
Gjest Chrizzy Skrevet 14. april 2005 #11 Skrevet 14. april 2005 Mye av selvtilliten min har alltid vært basert på skoleprestasjoner. Jeg har en dypt inngrodd holdning om at folk med høgere utdanning er bedre og mere verdt enn folk med lavere utdanning. Det er på en måte synd i de som ikke har kunnet ta så lang utdanning som jeg har. Jeg har tenkt at denne holdninga kommer fra foreldrene mine, som alltid har oppfordra oss til å ta utdanning. Men kansje den kommer fra meg selv istedenfor. Akademisk arroganse. Du har det sikkert hjemmefra, at du tenker over det sånn her er jo bra. Og du er ikke alene om at selvtilliten avhenger av skoleprestasjoner. Feilen der blir at man bygger opp under selvtilliten til barn og unge, ikke selvfølelsen. Om man har et tonn med selvtillit men ikke har selvfølelse så tror jeg at man sliter med å finne roen og få det bra med seg selv (Det er fra Jesper Juul da ).
Gjest synseren Skrevet 14. april 2005 #12 Skrevet 14. april 2005 Hvis en ikke ser på det som arroganse så vil en heller ikke føle det slik... :o
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #13 Skrevet 14. april 2005 Arroganse er for meg det å besitte viten, men å lukke øyne for denne til fordel for 'gitt valg' :: drittsekk Ignoranse, er å bevisst overse/benekte 'gitte valg' :: idiot
Laila Skrevet 14. april 2005 #14 Skrevet 14. april 2005 Arroganse er i mine øyne det motsatte av udmykhet. Som nevnt tidligere oppe. Arroganse er noe av det mest provoserende som finnes ved enkelte.
Gjest LoisLane Skrevet 14. april 2005 #15 Skrevet 14. april 2005 Men jeg har nå engang oppdaget det at man faktisk bør være litt "skeptisk" til de med mindre utdanning; for de kan skape skikkelig trøbbel om det er de som setter dagsorden. Og man blir "arrogant" når man opplever slikt! Dersom du har så mye utdanning, burde du har lært deg å ikke misbruke semikolon og anførselstegn. Og ja, dette var en liten demonstrasjon på arroganse...
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #16 Skrevet 14. april 2005 Jeg er arrogant mot pyser. Menn som ikke tør å stå opp for dem selv eller kompiser. Jeg er selv Mann og hadde gjort alt for å forsvare dama mi og støtta kompisene mine.
Gjest LoisLane Skrevet 14. april 2005 #17 Skrevet 14. april 2005 Jeg er arrogant mot pyser. Ja, det krever sin mann.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #18 Skrevet 15. april 2005 Er det virkelig en side ved deg selv som du står for? Nei, jeg vil virkelig ikke være slik, og jeg har gjort mitt beste for å undertrykke denne arrogansen. Men den sitter så dypt! Feilen der blir at man bygger opp under selvtilliten til barn og unge' date=' ikke selvfølelsen. Om man har et tonn med selvtillit men ikke har selvfølelse så tror jeg at man sliter med å finne roen og få det bra med seg selv.[/quote'] Hmm selvfølelse vs. selvtillit. Jeg har sett for meg at det er en forskjell her, men jeg har det ikke klart for meg hva det er, og heller ikke hvordan man kan bygge opp den ene versus den andre. Kan du skrive litt mer om dette, Chrizzy Wow, du er tilogmed Mann med stor M! Jamfør det du skriver med spørsmål 3 i det første innlegget
Gjest Gjesta Skrevet 15. april 2005 #19 Skrevet 15. april 2005 Ja, det er noe som heter akademisk arroganse , og jeg har opplevd den. Jeg har menge venner som er veldig høyt utdannet. De er helt ok, men jeg merker at mange av vennene deres inntar en slags holdning ovenfor meg. Jeg føler det som om jeg ikke er medlem av en slags klan på en måte siden jeg bare er nesten sykepleier. Vorspiel blir kjedelige for det på en måte om og gjøre å bevise noe . Dette irriterer meg veldig. :evil: men jeg har det mye artigere uten sånne folk..
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #20 Skrevet 15. april 2005 Dette irriterer meg veldig. :evil: men jeg har det mye artigere uten sånne folk.. Jeg skjønner akkurat hva du mener. Folk med akademisk arroganse er noe av det værste jeg vet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå