Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos gynokologen og de fant en stor cyste på venstre eggstokk. Nå venter jeg på time på sykehuset for nærmere undersøkelse. Troligvis må jeg  opereres. Det får jeg nærmere bedskjed om. Jeg og mannen prøver å bli gravide og idag fant jeg ut at jeg er gravid!

Jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon og om det kan påvirke graviditeten?

Anonymkode: 8a2df...36c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp - måte hast opereres når jeg var 14 uker på vei på grunn av en cyste på eggstokken.  Gikk fint med babyen. 

Anonymkode: c2e2a...04a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en cyste på størrelse med en golfball på ene eggstokken min. Fikk beskjed av en gynolog å operere, men så var jeg hos en annen gynekolog som tidligere jobbet med prøverør og hun sa at jeg ikke burde ta operasjonen før jeg var ferdig med barn. Har aldri merket noe til denne cysten og merket ingenting under graviditeten. 

Anonymkode: 08a4d...be3

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en cyste på størrelse med en golfball på ene eggstokken min. Fikk beskjed av en gynolog å operere, men så var jeg hos en annen gynekolog som tidligere jobbet med prøverør og hun sa at jeg ikke burde ta operasjonen før jeg var ferdig med barn. Har aldri merket noe til denne cysten og merket ingenting under graviditeten. 

Min er så stor så det ser ut som jeg er flere mnd på vei. Det er ikke snakk om en liten cyste. Men gynokologen min henviste meg for videre sjekk på sykehuset. Hun så sjokkert ut så det er derfor jeg er redd. Hun sa også at jeg burde vente med å bli gravid.hun tok på magen min og den var hard så hun trodde egentlig at jeg var gravid før hun sjekket med ultralyden og så en stor cyste. men jeg har allerede blitt befruktet..

Jeg vil helst ikke fjerne noen som helst for jeg vil ha barn i fremtiden og er redd for at de på sykehuset vil fjerne begge eggstokkene. Det kan i verste fall være en ond arted cyste eller kreft!

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den så stor som min at du har en gravid mage? Eller kan du ikke kjenne den i det hele tatt?

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg fant de en vann-cyste på 7*6 cm på venstre eggstokk da jeg var på tidlig ultralyd som gravid i uke 8. De sa den ikke var noe farlig, men kunne gjøre vondt hvis den sprakk. Sa de helst ville unngå operasjon i 1.trimester uansett. Men høres jo kanskje ut som denne er en god del større. Hvor stort målte den? De vil sikkert passe godt på om det viser seg at du er gravid. Lykke til

Anonymkode: acca9...6c4

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den så stor som min at du har en gravid mage? Eller kan du ikke kjenne den i det hele tatt?

Jeg kan ikke kjenne den i det hele tatt. Den er nok en del mindre enn din.

Det er veldig viktig at du i denne prosessen er helt klar på at du ønsker barn. Da det var snakk om min operasjon så sa gynekologen at de kanskje kom til å fjerne eggstokken hvis det passet seg «siden jeg tross alt hadde en til». Og det er jo ikke greit!!! 

AnonymBruker
Skrevet

Bra du får operasjon. Husk at de må sende den inn til prøving. Evt eggstokk kreft skal man ikke kimse av, og kan være veldig alvorlig, bra den er oppdaget!

Anonymkode: b1ccd...80f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke kjenne den i det hele tatt. Den er nok en del mindre enn din.

Det er veldig viktig at du i denne prosessen er helt klar på at du ønsker barn. Da det var snakk om min operasjon så sa gynekologen at de kanskje kom til å fjerne eggstokken hvis det passet seg «siden jeg tross alt hadde en til». Og det er jo ikke greit!!! 

Slapp du å fjerne den? 

Vi ha barn i fremtiden og kommer til å bli helt knust om de fjerner alt nedentil.  Jeg håper gynekologen virkelig var sikker på at  det kun var den venstre eggstokken! Kommer til å nekte å fjerne begge. Vil ha barn . Er 30 år gammel 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp du å fjerne den? 

Vi ha barn i fremtiden og kommer til å bli helt knust om de fjerner alt nedentil.  Jeg håper gynekologen virkelig var sikker på at  det kun var den venstre eggstokken! Kommer til å nekte å fjerne begge. Vil ha barn . Er 30 år gammel 

Ja, jeg skulle si i fra hvis de ble plagsomme.

De har ganske god oversikt ved ultralyd så det stemmer nok det dem sier. Du må bare være veldig tydelig på at du ønsker barn. Om du så ender med prøverør så er hver millimeter med eggstokk verdifull fordi man da kan høste egg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk stor komplikasjoner fordi jeg ble sendt hjem med paracet og deretter seinere på dagen full hast inn på sykehuset og måte hast opereres. Var i mye smerter...til slutt måte de faktisk fjerne eggledningen på denne siden FORDI DE latt det gå så langt med den stor cysten. Så om jeg var deg og legen anbefaler å fjerne, ville jeg ha gjort det.  De går inn med kikkehull operasjon, har en egen legelag for barnet og passer godt på deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg fikk ikke tid før om litt over 2 uker på sykehuset. Det synes jeg er veldig dårlig ettersom det er kritisk! Redd for at de må fjerne alt bare pga de bruker så lang tid før de behandler meg :(

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk stor komplikasjoner fordi jeg ble sendt hjem med paracet og deretter seinere på dagen full hast inn på sykehuset og måte hast opereres. Var i mye smerter...til slutt måte de faktisk fjerne eggledningen på denne siden FORDI DE latt det gå så langt med den stor cysten. Så om jeg var deg og legen anbefaler å fjerne, ville jeg ha gjort det.  De går inn med kikkehull operasjon, har en egen legelag for barnet og passer godt på deg. 

Det er jo forferdelig! Det er sikkert det som skjer med meg nå. At de drøyer for lenge med å operere meg så de må fjerne hele venstre eggstokk. Ringte sykehuset for å få mer informasjon om saken min men de kunne ikke gi ut informasjon. Det er jo utrolig dårlig ettersom det handler om meg 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar.

Jeg fikk ikke tid før om litt over 2 uker på sykehuset. Det synes jeg er veldig dårlig ettersom det er kritisk! Redd for at de må fjerne alt bare pga de bruker så lang tid før de behandler meg :(

Kanskje du kan ringe og informere om at du er tidlig gravid? Siden legen ikke visste om det da de sendte henvisning, kanskje de vurderer det som viktigere at du kommer inn tidligere da.

Anonymkode: acca9...6c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar.

Ta det helt med ro nå :) Du har en cyste på eggstokken. Det betyr at de fjerner den, ikke at de fjerner alt! Dette er en rutineoperasjon. Om noe går veldig galt må de kanskje fjerne noe mer, men det er ytterst sjeldent. STOR forskjell på en cyste på en eggstokk og fjerne hele systemet. To uker er ikke lenge å vente heller, jeg hadde en veldig stor cyste og det tok 4 måneder før jeg fikk operasjon. Den kunne sprekke når som helst. 

Dette ordner seg! Pust med magen. Men som andre sier, informer gjerne om at du er gravid så de er klar over det om de ikke allerede vet det :)

Anonymkode: 7c124...65c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...