Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

På onsdag før vinterferien har jeg fått innkallelse til intervju for neste dag. Intervjuet gikk veldig bra, men de ikke ville ha mine referanser. De sa at det for tidlig i prosessen og at de sannsynligvis skal ha en runde til. På fredag før vinterferien kom en melding at jeg er en høyst aktuell kandidat og at de trenger ikke annen intervjurunde. De ba meg om mine referanser og skrev at det blir nå vinterferieavvikling og at ansettelsesprosessen vil være avgjort midten av mars. Siste uke var det vinterferie og jeg spurte i dag referansene mine om de ble oppringt, hva som ikke hadde skjedd. Skal jeg spørre den potensielle arbeidsgiveren om de har mottatt min melding med kontaktinformasjon til referansene nå? Er det for masete? Jeg hadde veldig stor lyst på jobben, men vil ikke fremstå som masete... Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke midten av mars enda så jeg ville latt det ligge til fristen de selv satt har gått ut (med god margin) 

Anonymkode: 564d7...b4a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

kan huske kun en gang da selskapet faktisk ringte referansene mine. Mange spør om de men veldig få som faktisk gidder å ringe

Anonymkode: 5fa01...776

Skrevet
1 time siden, Lady of Shalott skrev:

Er det for masete? Jeg hadde veldig stor lyst på jobben, men vil ikke fremstå som masete... Hva tenker dere?

Det er ikke masete. skriv gjerne; Jeg vil ikke fremstå som masete, men vil så gjerne ha denne jobben!

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan huske kun en gang da selskapet faktisk ringte referansene mine. Mange spør om de men veldig få som faktisk gidder å ringe

Jeg driver i den bransjen og jeg mener bestemt at det du skriver ikke er vanlig. Jeg vil at alle som er ansvarlig for en kandidat lager minst to relevante referanserapporter skriftlig.

Skrevet

Hvis du ikke har mottatt noen bekreftelse på at de har fått referansene dine er det helt legitimt å ringe for å spørre om det. Da viser du at dette betyr noe for deg, og at du følger opp.

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Eliza Doalot said:

Hvis du ikke har mottatt noen bekreftelse på at de har fått referansene dine er det helt legitimt å ringe for å spørre om det. Da viser du at dette betyr noe for deg, og at du følger opp.

Jeg mottok ingen bekreftelse på at de hadde mottatt referansene. Men de ringte en av referansene 2 uker etter intervjuet, og hadde snakket med henne i en halvtime (!) hvor de omtrent stilte like mange spørsmål som i selve jobbintervjuet. 

Jeg ville også ha ventet til midten av mars, som er fristen de satte. Om du har sendt kontaktinfo til referanser på mail eller sms, så har de mottatt den med mindre du har fått feilmelding.

Anonymkode: 8604b...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette varierer nok veldig med referanser, har aldri trengt å oppgi dette selv. Har lang jobbhistorikk da, ingen hull.

Anonymkode: 01912...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte de ikke ringer referansene. Utrolig sløvt og lite smart, men sånn er det. Hvis du ikke hører noe i løpet av uka syns jeg det er innafor å ringe på mandag eller tirsdag, men jeg ville ikke mast når du har fått et estimat om midten av mars

Anonymkode: 015e3...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...