Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har leid en leilighet som var ferdig møblert siste halve året. For tre måneder siden fant jeg skjeggkre eller sølvkre i leiligheten. Meldte da i fra til huseier som la ut noen feller i leiligheta. Utleier mener at han ikke har sett skjeggkre/sølvkre i leiligheten før og at det mest sannsynlig er jeg som har tatt det inn med meg. Jeg hadde kun noe klær med meg, og i min tidligere leilighet var det aldri et insektsproblem.

Nå har jeg igjen funnet skjeggkre/sølvkre. Virker som det er fullt utviklete siden de er såpass store, og mistenker at det har vært et problem før jeg flyttet inn.

Så spørsmålet er da: Hvem av utleier eller meg som må eventuelt betale for skadedyrfirma? Har innboforsikring, men ingenting av innboet i leiligheten er min.

Anonymkode: 79b3f...688

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utleier og dessverre er dette noe jeg selv måtte punge ut om jeg hadde vært din utleier. 

Tviler sterkt på at det er du som har tatt med disse inn. Utleier er sleip og prøver å legge skylden på deg.

Anonymkode: 07446...401

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig utleier som skal dekke på sin forsikring. 

Anonymkode: e68b8...95b

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det var deg, med mindre du har sett det der du bodde før (og bodd på forrige sted lenge nok). At huseier ikke har sett det før behøver ikke bety noe, for det kan ta forholdsvis lang tid før det evt. setter seg en bestand etter at noen har tatt det med seg inn. Om huseiers egen bolig er i tilknytning til utleieleiligheten (nabo vegg i vett, bor i overetasjen etc.) så bør han sette ut limfeller der også, siden det ikke er usannsynlig at de kan ha kommet derfra. Prøver han seg på å få deg til å betale, så må han bevise at det var deg, noe som er svært vanskelig i dag, da stadig flere boliger får kre. 

Anonymkode: 88e60...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...