Gå til innhold

Katten er mindre aktiv og liten matlyst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt som gjerne er mye ute om sommeren, men hater alt som er kaldt og vått, som betyr at hun er frivillig innekatt fra oktober til ca april. Etter jul har hun vært mindre aktiv inne og hatt redusert matlyst. Hun sover også mer og er generelt roligere. Hun virker ellers frisk, men kanskje litt mer døsig og kanskje også litt mer apatisk. Hun maler og koser seg når hun får kos og er omtrent like sosial. Hun er ikke undervektig heller, men har alltid vært på den slanke enden av skalaen. 

Jeg blir etterhvert litt bekymret for at noe er galt og lurer derfor på om noen andre har opplevd liknende?

Hun er veldig sky for ukjente, så jeg vil helst ikke ta henne med til dyrelegen med mindre det er helt nødvendig.

Anonymkode: 32234...f08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt på deg ansvar for dyr så er du også nødt til å snakke med dyrlege. Kan du evt få noen andre til å ta den med til dyrlegen? Jeg tenker at hun burde ha en helsesjekk. En katt er mester til å skjule sykdom og skader, så når man først kan se at katten endrer adferd sånn så kan det være at hun trenger Vetrinær nå. 

Anonymkode: 03d70...c61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrlege. 

Anonymkode: 794e4...c3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å oppdatere i tilfelle andre skulle se liknende symptomer hos sine katter i fremtiden.

Jeg tok henne til dyrelege og det viste seg at hun har en infeksjon. Hun må ta medisiner i 10-14 dager, men kommer til å bli helt fin igjen. Takk for alle råd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å oppdatere i tilfelle andre skulle se liknende symptomer hos sine katter i fremtiden.

Jeg tok henne til dyrelege og det viste seg at hun har en infeksjon. Hun må ta medisiner i 10-14 dager, men kommer til å bli helt fin igjen. Takk for alle råd.

Godt du tok henne til dyrlege ❤️ Heller en gang for mye enn en gang for lite 

Anonymkode: 03d70...c61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...