Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har fått et jobbtilbud kommer til å takke ja.

I min nåværende jobb har jeg i mange år hatt en veldig lav lønn. Inntil nylig, fikk jeg nesten like mye som jeg har fått tilbud om i den nye jobben.
Og jeg ønsker gjerne å forsøke å forhandle meg til en litt høyere lønn, har jeg mulighet til å gjøre dette? vil det være et greit argument å si at jeg har gått opp i jobben nå og ønsker at de gir meg et tilbud som er bedre ?kan man forhandle til en bedre lønn før man takker ja? hvordan kan man gjøre det? Har noen tips til hva jeg kan si og om jeg faktisk har krav på det?

Anonymkode: 6314b...0b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å forhandle om høyre lønn ved ansettelse. Men for å forhandle om høyre lønn må du ha noe å tilby dem, har du spesiell kompetanse du vet arbeidsgiver trenger er dette et godt argument for høyre lønn, her kommer erfaring, ansiennitet, kurs og videreutdanning inn. Du kan også bruke argumentet at du trives godt i din nåværende jobb og derfor ser på lønnsforhøyelse som en god grunn til å skifte jobb. 

Lykke til! Og husk å forhandle om lønn er helt normalt og bør være noe arbeidsgiver forventer å høre fra en potensiell arbeidstaker. 

Anonymkode: 44b05...473

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...