Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hei,

Jeg har noen spørsmål vedrørende nettverskdata på mobiltelefon.

Litt historie først:

I forbindelse med at den gamle iphonen min skulle brukes av noen andre, ble det foretatt en opprydding av gamle bilder etc. Da oppdaget mannen at en hel del nettverksdata var brukt på datingsiden www.sukker.no. Det var faktisk det nettstedet som var nest mest brukt på den mobilen.

I etterkant av dette ble jeg konfrontert med databruken. Jeg svarte som sant er at jeg aldri har besøkt denne nettsiden, og tilbød å vise frem nettverksdata på den nåværende iphonen min.

Jeg ble veldig overrasket da også denne telefonen viste mye nettverksdata til www.sukker.no, ettersom jeg heller ikke har besøkt siden på denne telefonen. Mannen min ble selvsagt litt skeptisk til dette, og mener at jeg sikkert må ha besøkt siden.

Spørsmålet blir da: Hvorfor viser telefonen min mye nettverksdata til en side jeg ikke har besøkt? Er det noen måte jeg kan "bevise" at jeg ikke bruker denne siden? Googlehistorikken viser ingenting, men det finnes jo også en privat modus som han mener jeg kan ha benyttet.

Jeg kan nevne at mannen min har brukt telefonen min til å Google "su", "sukk", "sukke". Sikkert for å undersøke hvilke resultater som kom opp. Dette var i forkant av at vi sjekket nettverksdata. Kan dette være årsak til at sukker.no bruker nest mest nettverskdata?

Jeg har forresten kontaktet www.sukker.no via e-post og bedt om besøkshistorikk, men fikk til svar at de ikke har dette tilgjengelig. Snakket riktignok med en på kundeservice, men fant ingen andre kontaktpersoner.

Noen som kan hjelpe med en forklaring, eller aller helst en måte å vise at jeg ikke har besøkt siden? Jeg ville sikkert selv ha blitt mistenksom dersom jeg hadde sett slik nettverksdata, og den mistanken vil jeg helst ikke ha hengende over meg.

Anonymkode: fedeb...9aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på telefonen din fant du denne informasjonen? 

Anonymkode: 710a4...6fc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du velger «innstillinger», så «safari», scroller helt ned til «avansert» og deretter velger «nettstedsdata». 

Anonymkode: fedeb...9aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...