Gå til innhold

Flytte til Emiratene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Vi er så lei av kulda i Norge og har lyst til å flytte til et varmere land. Tenkte Emiratene virker bra mtp skoler og at det er internasjonalt. Både jeg og mannen snakker språk som er i bruk der. Vi har et barn på to år. 

Er det lett å få jobb der? Hvilke erfaringer har du gjort deg?

(Dette er ikke diskusjon om kvinnesyn og religion..fordi vi vet. Det er ikke et tema)

Anonymkode: b319d...bee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

God tur :)

Hehe jo takk;) må nok få en del på plass først..

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på det samme, på sikt. Så jeg følger denne tråden. Har funnet mye jobber iallfall, når jeg søkte innen min bransje, håper dere finner ut av det og får det til. Spennende :) 

Anonymkode: 9cb94...fb8

Skrevet

Hvorfor absolutt emiratene? Det ene arabiske landet med slavearbeid? Hvorfor ikke finne alternative løsninger? Spania f.eks? skjønner at dere kan språket men ønsker dere virkelig ofre friheten og demokrati til fordel for varmen?

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Vi er så lei av kulda i Norge og har lyst til å flytte til et varmere land. Tenkte Emiratene virker bra mtp skoler og at det er internasjonalt. Både jeg og mannen snakker språk som er i bruk der. Vi har et barn på to år. 

Er det lett å få jobb der? Hvilke erfaringer har du gjort deg?

(Dette er ikke diskusjon om kvinnesyn og religion..fordi vi vet. Det er ikke et tema)

😂 Hint, hint liksom. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd 3 år i Qatar, som er ganske sammenlignbart med Emiratene. Kjør på sier jeg. Når det kommer til det etiske i forhold til menneskerettigheter så tenker jeg at det er noe man bevisst burde ta stilling til; ikke bare mangelen på andres menneskerettigheter, men også de du selv må gi slipp på. Som expat må du for eksempel søke om godkjennelse til å forlate landet (om så det er for en dagstur) hos sponsoren din. Som kvinne eller barn er mannen din sponsor, og som mann er det arbeidsgiver som er sponsor (det var i hvert fall slik før, og det er slik fortsatt så vidt jeg vet). Og om det er greit for deg, så husk at det fortsatt er en byråkratisk prosess som ikke alltid går etter planen (snakker av erfaring da sponsor noen ganger glemmer å melde i fra om tillatelse, eller ikke har gjort det i tide - og da er man stuck på flyplassen :) ). For meg var det de mest lærerike årene i mitt liv, og har gjort meg til den samfunnsengasjerte personen jeg er i dag. Når det er snakk om bosettelse eller opphold over lenger tid så tenker jeg at det er positivt; man utvikler seg og lærer ekstremt mye på godt og vondt, og utvider verdensperspektivet. Den samme erfaringen har man mulighet til å gi til de som bor der nede og man kan bidra positivt til et multikulturelt samfunn :) 

Anonymkode: 0989a...c71

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...