AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Del Skrevet 5. mars 2019 Hva kjøper dere og hvorfor? Så mye likt. Anonymkode: e61c4...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5. mars 2019 #2 Del Skrevet 5. mars 2019 Er på jakt etter nytt service selv om syntes det aller meste omtrent ser likt ut. Er det stor kvalitetsforskjell på disse? Har kikket på servicer fra begge disse du snakker om TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmt Skrevet 5. mars 2019 #3 Del Skrevet 5. mars 2019 Kvaliteten på disse skal begge være bra, de har riktignok i senere til lagt produksjonen i utlandet, så kvaliteten kan variene nå fra før. Syntes begge har veldig flotte serviser, men det er litt vanskelig å få PP i Oslo nå, selvom det er det norske man ønsker å støtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 5. mars 2019 #4 Del Skrevet 5. mars 2019 Både PP og RC har god kvalitet på sine serviser og koster dermed deretter. Stråmønster fra PP ligner riktignok veldig mye på RC sin musselmalet (*ahem* tross alt en kopi..), men det er forskjeller i motivet som gjør at jeg syntes musselmalet ser penest ut. Motivet kommer tydeligere frem og det der. I tillegg har RC variasjoner av sin som f. eks. rillet, halvblonde, helblonde osv. Så om du virkelig skal legge penger i et flott servise så hadde jeg valgt Royal Copenhagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 5. mars 2019 #5 Del Skrevet 5. mars 2019 Royal Copenhagen er vel en klasse over Porsgrund, det er i hvertfall mitt inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. mars 2019 #6 Del Skrevet 5. mars 2019 Jeg er glad i dansk som Rosendhal og Eva Solo, så jeg hadde nok gått for R.C, danskene kan det å lage god kvalitet og fint designe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmt Skrevet 5. mars 2019 #7 Del Skrevet 5. mars 2019 men tenker dere ikke også det er viktig å støtte pp som har en så viktig historie her i norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #8 Del Skrevet 5. mars 2019 3 timer siden, mmt skrev: men tenker dere ikke også det er viktig å støtte pp som har en så viktig historie her i norge? Det kunne det sikkert vært, om ikke PP selv hadde flagget ut så mye av produksjonen. Hvorfor skal kundene ta mer ansvar enn produsenten selv? Anonymkode: a2f3f...248 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmt Skrevet 5. mars 2019 #9 Del Skrevet 5. mars 2019 Det er jeg helt enig i, er vel kun stråmønsteret igjen. Utrolig trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #10 Del Skrevet 5. mars 2019 Royal Copenhagen, uten tvil. Synes Musselmalet er langt finere enn PPs Stråmønster, både selve mønsteret og ikke minst formen på porselenet, og liker i tillegg at det finnes i flere varianter og kan kombineres med andre serviser derfra, fra de enkle hvite til moderne varianter som Mega Mussel og Signatur. Stråmønsteret har opp gjennom årene blitt laget i utallige varianter av mange forskjellige serviseprodusenter. Mønsteret ble inspirert av porselen fra østen, tyske Meissen var først ute i Europa og RCs Musselmalet var inspirert av Meissen. Anonymkode: 08de7...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmt Skrevet 6. mars 2019 #11 Del Skrevet 6. mars 2019 Hvor får man tak i de forskjellig i Oslo nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 6. mars 2019 #12 Del Skrevet 6. mars 2019 @mmt PP får du hos Christiania GlasMagasin, de har butikk i Bogstadveien i Oslo og på flere kjøpesentre i stor-Oslo. Bl.a. Lørenskog, Bekkestua og Sandvika. Royal Copenhagen får du hos Backe i Grensen og Illums Bolighus. Samt kjeder som Kitchn, Tilbords og CG fører litt derfra, varierer fra butikk til butikk, men de kan nok bestille om de ikke har det i butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #13 Del Skrevet 6. mars 2019 På 5.3.2019 den 13.28, AnonymBruker skrev: Hva kjøper dere og hvorfor? Så mye likt. Anonymkode: e61c4...743 Går på ett ut. Det viktige, Ts, er dette: handle dekketøyet ditt i en fysisk butikk. Ta opp hvert fat, hver kopp og kuvert glass og inspisere det for hakk, riper, saker og skavanker. Etter en runde med innkjøp av dekketøy har jeg nemlig landet på at et sted rundt 80% av alt de har i butikken er såpass skadet at det ikke er brukbart lengre. Når du først får en helt normal og uskadet talerken i huset så varer vel alle merker de 5-8 årene en kan regne med at billig masseprodusert ræl varer. Kvalitet, vet vi alle, er såå 1980. Du får det i alle fall ikke nå. Anonymkode: ec6e9...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Del Skrevet 7. mars 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Går på ett ut. Det viktige, Ts, er dette: handle dekketøyet ditt i en fysisk butikk. Ta opp hvert fat, hver kopp og kuvert glass og inspisere det for hakk, riper, saker og skavanker. Etter en runde med innkjøp av dekketøy har jeg nemlig landet på at et sted rundt 80% av alt de har i butikken er såpass skadet at det ikke er brukbart lengre. Når du først får en helt normal og uskadet talerken i huset så varer vel alle merker de 5-8 årene en kan regne med at billig masseprodusert ræl varer. Kvalitet, vet vi alle, er såå 1980. Du får det i alle fall ikke nå. Anonymkode: ec6e9...1e7 Vet ikke hva du legger i "masseprodusert ræl", men jeg har i alle fall mine masseproduserte hverdagstallerkener og -asjetter fra Wik og Walsøe lenger enn dette. Det samme gjelder foreldres og venners PP-servise (hverdagsservise) som er 20-30 år gammelt. TS: Både PP og Royal Copenhagen har god kvalitet på serviser sine. Jeg liker best utseendet til RC, men det er smak og behag. Anonymkode: cfe33...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. mars 2019 #15 Del Skrevet 7. mars 2019 På 5.3.2019 den 15.30, mmt skrev: men tenker dere ikke også det er viktig å støtte pp som har en så viktig historie her i norge? Nei, fordi det er ikke mye igjen av PP som utvikles her i Norge lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #16 Del Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, O.G. said: Nei, fordi det er ikke mye igjen av PP som utvikles her i Norge lengre. PPs produkter produseres vel for det meste i Asia, og det er kun PP-logoen som gjør at det blir "norsk". Jeg ser det ikke som et stort poeng å betale tidobbelt for den logoen, selv om PP har noen norske arbeidsplasser. Anonymkode: d119f...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmt Skrevet 16. mars 2019 #17 Del Skrevet 16. mars 2019 Vet dere om det lille som fortsatt produseres i porsgrunn er med porselen fra PP, eller blir det også hentet fra utlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 16. mars 2019 #18 Del Skrevet 16. mars 2019 Tror de produserer Bogstad strå (stråmønsteret) fortsatt, men ellers produseres det vel i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmt Skrevet 16. mars 2019 #19 Del Skrevet 16. mars 2019 19 minutter siden, mmt skrev: Vet dere om det lille som fortsatt produseres i porsgrunn er med porselen fra PP, eller blir det også hentet fra utlandet? tenkte også på selve porselensmassen, den ble først hentet fra lokalområdet og laget på fabrikken. de fremmer seg jo som norges eneste porselensprodusent, men har en følelse at de ikke lager den her lenger heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #20 Del Skrevet 16. mars 2019 Du kan jo se på Figgjo? De har også mye fint og er norskprodusert. Synes de kommer litt ufortjent i skyggen av PP og andre. Anonymkode: bc2e4...43c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå