AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #21 Skrevet 5. mars 2019 Vi har vugge, men har ikke brukt den ennå. Den står ferdig redd opp med ny madrass og dyne, men jeg får meg ikke til å legge baby oppi der alene. Hun er fem uker. Anonymkode: 3f6d3...289 1
Pearl2.0 Skrevet 5. mars 2019 #22 Skrevet 5. mars 2019 Vi hadde en, men baby nr en nektet å ligge i den, så det ble babynest og etter hvert ute i vogn👍 nr to prøvde vi å legge til å sove inne, men det var umulig all den tid storesøsken lekte og bråkete. Så der måtte vi venne på utesoving nesten med en gang.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #23 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Tuti skrev: man får en vugge på finn til 300-400 nok Vi fikk en fin vugge helt gratis på finn. Samme med sprinkelseng, stellebord, vippestol, ubrukte dyner og sengetøy. Alt gratis 😊 men man må ha på varsel for slike ting forsvinner på null komma niks. Anonymkode: 8ae75...202
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #24 Skrevet 6. mars 2019 Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe vugge med noen av mine, men fikk tilbud om låne en. Sa ja uten at jeg trodde vi kom til å bruke den (hehe), men nr 1 sov i den til han var 5 mnd og med nr 2 hadde vi babynest oppi og hun sov enda bedre i den. Nå hadde jeg ikke klart å se for meg noe enklere enn å legge fra meg baby der etter amming, med mulighet for å vugge lett dersom baby våknet litt. I tillegg fant babyen roen av seg selv med hjelp av vuggen da vi la henne der våken, etter litt øving da hun var 2-3 måneder. Det er ikke et «må ha», men dersom du finner noe billig eller gratis på Finn eller Facebook o.l, prøv! Jeg er ihvertfall glad for å ha sofaen fri for baby spesielt nå som baby er litt større og kan bevege seg mer Anonymkode: e2405...06d 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #25 Skrevet 6. mars 2019 Vil legge til at jeg synes å legge baby i barnevogn for å sove ute er absolutt det beste, men vi hadde baby inne i vugge de første ukene, kun ute for å trille litt. Så sov baby ute 1 gang om dagen og inne resten av dagslurene. Spesielt på veldig varme og kalde dager. Anonymkode: e2405...06d
Marimba Skrevet 6. mars 2019 #26 Skrevet 6. mars 2019 Vi har en sånn tre i en vugge, lekestasjon, vippestol på nr 2. Fant den på Facebook for et par hundrelapper. Den har virkelig vært fantastisk, og er i daglig bruk selv om baby nå er 7 måneder. Men det kommer helt an på babyen. På storesøster hadde den ikke vært noe vits. Hun skulle bæres hun, og godtok ikke vogna en gang før hun var ganske mange måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #27 Skrevet 6. mars 2019 Med nr. 1 bodde vi først i liten leilighet hvor baby for det meste sov i seng på rommet og noen ganger i vogn i gangen. I tillegg hadde vi en svær kurv stående på gulvet i stua, som gikk på utlån rundt om i familien. Synes den var kjekk når vi hadde gjester på besøk 😊 Nå bor vi litt større og venter straks nr. 2. Har soverom nede og stue og kjøkken oppe. Har gått til innkjøp av en rimelig vugge som vi skal ha i stua. Med tanke på søsken og gjester (har ikke så svær sofa, så baby med babynest tar opp litt plass) så synes vi det er greit å ha en plass å legge fra oss baby, annet enn vogn ute og seng selv om den ikke kan brukes i så mange mnd. Anonymkode: 4afe1...781
lille-sjøstjerne Skrevet 6. mars 2019 #28 Skrevet 6. mars 2019 På 5.3.2019 den 12.54, AnonymBruker skrev: Venter mitt første barn. Vi har kjøpt bedside crib som hun skal sove i på natten. Dette er i første etasje på soverommet vårt. I andre etasje har vi stue og kjøkken. Har kjøpt babynest og tenkte å ha det liggende i sofaen, og at hun kan ligge der på dagtid og på meg selvfølgelig. Men har nå begynt å tenke på om vi kanskje burde kjøpt en vugge til stuen som hun også kan ligge i på dagtid. Hva tenker dere? Anonymkode: 48629...c90 Vi har et babynest og en krybbe på hjul, og per nå (6 uker) bruker vi kun krybben på hjul. Det er mye lettere å få han til å sove der og vi kan i tillegg kjøre han bort til bordet dersom vi skal spise middag osv. Pluss han sover bedre dersom det er litt mørkt, så da kan vi plassere han fritt rundt på mørkere steder i rommet eller feks trille han inn på badet om jeg skal dusje. Vår var arvegods fra når vi selv var små, men hvis det finnes krybber på hjul fremdeles så kan jeg anbefale det på det varmeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå