Gå til innhold

Burde vi ha en vugge/krybbe i stuen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Venter mitt første barn. Vi har kjøpt bedside crib som hun skal sove i på natten. Dette er i første etasje på soverommet vårt. I andre etasje har vi stue og kjøkken. Har kjøpt babynest og tenkte å ha det liggende i sofaen, og at hun kan ligge der på dagtid og på meg selvfølgelig. Men har nå begynt å tenke på om vi kanskje burde kjøpt en vugge til stuen som hun også kan ligge i på dagtid. Hva tenker dere?

Anonymkode: 48629...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis dere har lyst til å bruke masse penger på noe med svært kort brukstid, så ja :) 

Hvis ikke så er det ikke nødvendig. Babynest holder i massevis så lenge du passer på at babyen ikke ruller ut av sofaen. Dersom du ikke skal sitte der ved siden av babyen hele tiden kan du legge nestet på gulvet. 

Ellers går det an å kjøpe en lekegrind, dersom du tror du får bruk for det senere (vi fikk aldri det :P), med bunn som kan heves slik at babyen kan ligge i den når h*n er liten, og bruke det som lekegrind når h*n blir større. 

Men etter min mening behøver du nok ingen av delene ;) 

Anonymkode: b99b8...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Vi har det men det er fordi vi hadde en fra før. Hadde nok ikke brukt penger på en... men veldig greit å ha en plass hvor baby kan ligge da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I begynnelsen fungerer også bagen til barnevogna fint som sovested inne. Har aldri eid vogge eller lekegrind. 

Anonymkode: 0d773...6f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde verken babynest eller vugge i stuen. La babyen i enten sofaen eller i bagdelen av vogna. 

Ikke hadde jeg lekegrind heller.

Anonymkode: 228a6...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Babynest er gull!

Kunne nok egentlig tenkt meg ei vugge i stua fordi vesla her sovner mye lettere med en gyngende bevegelse, og det kunne spart litt armer og skuldre innimellom 🙂

Anonymkode: e8425...9a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vugge i stua som nr 3 bruker nå. Det gies bort mange vugger på finn så bare å følge med. Ingen vits å kjøpe ny. Vi har hvertfall hatt bruk for vugge mtp hunder og søsken. 

Anonymkode: 8ae75...202

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns den var uunnværlig, ville ikke ha de liggende i sofaen. I og med at de var av typen som måtte ligge for seg selv for å sove var det nødvendig å ha en soveplass i stua også.

Anonymkode: b0e81...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha den runde sprinkelsengen til Stokke i stuen. Deretter ha den som sprinkelsengen når hun skal på eget rom(med utvidelsesettet) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke til min som nå er 5 mnd, hadde babynest i sofaen. Men om jeg får et barn til skal jeg ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter også vår første, og her så blir det vugge i stuen, men det er min bestefar som skal lage den, så jeg håper det blir noe som eventuelt kan gå i arv senere. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde babykurv i stuen. Brukte den lite. Han lå stort sett oppå meg/skrudd på puppen. Lekegrind hadde vi også, det var han ikke interessert i. Ikke kjøp masse greier. Finn heller ut etterhvert hva dere trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har brukt en ekstra vogn, helt topp! Den ble senere brukt som sovevogn i bhg. Kjøpte brukt på finn

Anonymkode: 6ad61...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en krybbe som vi hadde fra før, men han vil helst ikke ligge der. Han sover mest på meg, og en sjelden gang i babynestet i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi  hadde babykurv i stuen.  De sov der på dagtid og det syntes jeg var deilig.  Da kunne jeg gjøre husarbeid og div mens de sov.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde vugge med hjul, det var veldig greit å kunne trille henne med oss mellom kjøkken, spisebord og sofa. Hun likte ikke vugging, så den ble egentlig bare en flyttbar seng i stuen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hengevugge i stuen og det var gull verdt. Den ble brukt av alle tre til de var ca 6 mnd. En liten baby sover mye og det var praktisk at han/hun kunne ligge i samme rom som oss, og i tillegg ble barna vendt til å kunne sove også når det er lyd rundt seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har lyst til å bruke masse penger på noe med svært kort brukstid, så ja :) 

Hvis ikke så er det ikke nødvendig. Babynest holder i massevis så lenge du passer på at babyen ikke ruller ut av sofaen. Dersom du ikke skal sitte der ved siden av babyen hele tiden kan du legge nestet på gulvet. 

Ellers går det an å kjøpe en lekegrind, dersom du tror du får bruk for det senere (vi fikk aldri det :P), med bunn som kan heves slik at babyen kan ligge i den når h*n er liten, og bruke det som lekegrind når h*n blir større. 

Men etter min mening behøver du nok ingen av delene ;) 

Anonymkode: b99b8...d40

man får en vugge på finn til 300-400 nok

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Arkana skrev:

Vi hadde hengevugge i stuen og det var gull verdt. Den ble brukt av alle tre til de var ca 6 mnd. En liten baby sover mye og det var praktisk at han/hun kunne ligge i samme rom som oss, og i tillegg ble barna vendt til å kunne sove også når det er lyd rundt seg.

samme her, babyen liker å sove i vugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...