Gå til innhold

Jeg og samboer skal gå ifra hverandre. Har han rett på leiligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier leiligheten. Den står kun på mitt navn.

jeg som betaler alt av lån.

har han noe som helst rett på den?

Anonymkode: 0adab...5de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: c351b...a10

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skulle han det?

Anonymkode: db844...e9e

• Liker 16
Skrevet

Nei, hvorfor skulle han ha det? 

Du er eier, dere er ikke gift, han har ikke rett på noe. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis du har hatt alt av utgifter på den og den ikke står i hans navn nei, da kan du slappe helt av. Kvinnefella kalles det.

Anonymkode: bd75c...127

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har en diskusjon nå. Han sier så lenge jeg ikke har skrevet særeie på den . Så er den begge sin.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har en diskusjon nå. Han sier så lenge jeg ikke har skrevet særeie på den . Så er den begge sin.

Er dere gift da? Samboer har ikke noe krav på eiendeler som den andre eier. Ja ikke ektefelle heller, om leiligheten ble kjøpt før ekteskapet. Det man tar med seg inn i ekteskapet tar man med seg ut av ekteskap, selv om man ikke har særeie. 

Samboer har ikke krav på noe, annet enn halvparten av ting dere har kjøpt og eier sammen. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

If you like it then you should have put a ring on it...

Og selv om dere hadde vært gift ville leiligheten fortsatt vært din om du tok den med deg inn i ekteskapet.

Anonymkode: 0b4dc...73a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Den ble kjøpt mens vi var sammen. Jeg som tok opp lån, og den står kun på meg. Han bor bare her.

er ikke gift.

hi

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den ble kjøpt mens vi var sammen. Jeg som tok opp lån, og den står kun på meg. Han bor bare her.

er ikke gift.

hi

Da er leiligheten din, og bare din. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

I det hele tatt er det merkelig at han tror han eier noe han hverken har kjøpt eller betalt. Du kan ta det helt med ro hvis bare ditt navn står i skjøtet som ble tinglyst da du kjøpte leiligheten.

Anonymkode: c94ed...a62

• Liker 22
Skrevet

Har dere skrevet samboerkontrakt der det står beskrevet hvem som eier hva? Dersom det er du som har kjøpt og betalt på lånet for leiligheten, og det ikke foreligger noe form for samboerkontrakt vil den tilfalle deg 100%. 

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan si hva han vil.

AnonymBruker
Skrevet

Hva ble dere enige om da dere kjøpte? Har dere samboerkontrakt som sier noe om eierforholdet? Er det også du som har betalt lånet? 

Anonymkode: 55aac...d39

• Liker 1
Skrevet

Om du eier den og den står i ditt navn og bare ditt navn, så sier det seg selv at han ikke har noen rett på den.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke skrevet samboerkontrakt.

lånet betaler jeg. Egenkapital betalte også jeg. 

Han har ikke hatt noe som helst med kjøpte og gjøre. Jeg som har ordnet alt her.. nytt kjøkken har kun jeg betalt.

hi

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...