Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #1 Skrevet 14. april 2005 jeg bor og studerer mange mange timer hjemmefra..kjæresten på 3. året flytter hit til høsten..han har aldri bodd hjemmefra..vi har fryktelig lyst å bo sammen..men: det er et stort steg..det blir å ta alt på et helt nytt og mer seriøst nivå..praktisk er det best, det er dyrt å bo alene..han burde bodd alene litt først..vi burde hatt hvert vårt sted, som en sikkerhet når man er alene i ny stor by..kjenner folk som har gått i fella..jeg vil gjøre det ordentlig og seriøst når vi først skal gjøre det..samtidig vil jeg bare hoppe i det, uten å tenke på å eie nye pene møbler og ha alt tipp topp..ønsker å spare penger og være sammen med han..likevel føles det ut som at det blir litt "feil" likevel..
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #2 Skrevet 14. april 2005 Hvis han flytter fra mamma for første gang, råder jeg deg til å la ham bo for seg selv en stund, så blir han mer selvstendig Og hvis det føles feil å flytte sammen, blir det sikkert feil også. Vent heller til dere er klare
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #3 Skrevet 14. april 2005 Hvis dere har vært sammen i 3 år men fredeles ikke er klare til å bo sammen, høres vel forholdet litt døfødt ut... OG.. han trenger da vel ikke å bo alene litt først? DU må da vel greie å la ham bli "selvstendig" sammen med deg? dvs ikke gjøre alt for ham slik mamma kanskje gjorde.
Gjest Gitte Skrevet 14. april 2005 #4 Skrevet 14. april 2005 Hvis dere har vært sammen i 3 år men fredeles ikke er klare til å bo sammen, høres vel forholdet litt døfødt ut... OG.. han trenger da vel ikke å bo alene litt først? DU må da vel greie å la ham bli "selvstendig" sammen med deg? dvs ikke gjøre alt for ham slik mamma kanskje gjorde. for no tull.... folk tar ting i forskjellig i tempo.
Gjest Violetta Skrevet 14. april 2005 #5 Skrevet 14. april 2005 Jeg mener bestemt at alle har godt av å bo for seg selv en stund. Man lærer ting som man aldri lærer når man bor sammen med andre. Til trådstarter er altså rådet at dere bor fra hverandre til å begynne med, og så ser etter hvert om dere vil flytte sammen. Dere hadde jo ikke flyttet sammen enda om dere hadde bodd på samme plass i utgangspunktet vel? Så hvorfor slik hast med å flytte sammen nå?
Lovvi Skrevet 14. april 2005 #6 Skrevet 14. april 2005 Hvis det føles "feil" allikevel, som du sier, så ikke flytt sammen med han enda! Det kan jo godt hende at det har kunnet gått bra om dere flyttet sammen nå, men du må huske å lytte til magefølelsen din! Jeg har en venninne som flyttet sammen med typen sin etter kun kun kort tid. Han flyttet rett fra mamma`s kjøttkaker til kjæresten sine kjøttkaker. Jeg skal love deg at forholdet har vært turbulent etter at forelskelsens rus hadde lagt seg...........og størstedelen av turbulensen skyldtes nettopp at han var umoden og ikke hadde opplev å bo for seg selv.......... Nå har de riktignok klart seg gjennom brasene og blitt foreldre og snart skal de gidte seg...men som venninna mi sier; hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg villet latt han bo for seg selv en stund før vi flyttet sammen....... Hva om dere finner dere hver deres billige hybel eller kollektiv i nærheten av hverandre? På den måten, vil han få nødvendig erfaring i å bo for seg selv, samt at dere har muligheten til å ligge over hos hverandre og føle litt på det å bo sammen..................
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #7 Skrevet 14. april 2005 Joda, det man kan lære av å bo alene er dårlige (u)vaner. Så får man akkurat samme problem når man flytter sammen. Hvorfor skal liksom alle være så uelvstendige bare fordi de ikke har bodd alene før? JEG har ALDRI bodd alene, men greier med da fint fordet..
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #8 Skrevet 14. april 2005 ja dere har rett dere som sier vi skal vente..jeg vil gjerne at han skal ha den erfaringen som jeg har fått..det er vel greit nok å bo i nærheten i begynnelsen, og så får vi se..vi har kommet over forelskelses rusen, så det er ikke derfor vi vil bo sammen..har hatt en del ups and dowsn allerede..særlig pga avstandsforholdet..men vi har bestemt oss for hverandre..så vi får vel vente litt til..det er bare vanskelig når lysten på å leve sammen tar overhånd..
Gjest gjesta Skrevet 14. april 2005 #9 Skrevet 14. april 2005 ja dere har rett dere som sier vi skal vente..jeg vil gjerne at han skal ha den erfaringen som jeg har fått..det er vel greit nok å bo i nærheten i begynnelsen, og så får vi se..vi har kommet over forelskelses rusen, så det er ikke derfor vi vil bo sammen..har hatt en del ups and dowsn allerede..særlig pga avstandsforholdet..men vi har bestemt oss for hverandre..så vi får vel vente litt til..det er bare vanskelig når lysten på å leve sammen tar overhånd.. Kan kanskje bo litt alene i begynnelsen (kan jo lett bli som for meg og kjæresten, at vi uansett bor hos hverandre... ), Uansett, fortere dere flytter sammen, blir dere fortere skikkelig KJENT, og like greitt å finne ut fortest mulig om dere passer sammen..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå