Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig at man arrangerer babyshower også for barn nummer to eller tre? Eller er det bare for den første? 

Jeg har en venninne som er gravid for andre gang, selv har jeg ikke barn og ikke peiling på dette her, men er jo kjedelig om hun blir skuffet fordi alle andre får for unge nummer to og ikke henne. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo opp til deg. Ønsker du å arangere, så gjør du det.

• Liker 1
Skrevet

Har tre jenter.  Fått en form for babyshower hver gang. Men første var mest "babyshower-aktig". Med de to siste fikk jeg gavekort til meg selv.  

Ellers er det vanlig i vår gjeng å ha med barn nr 2 og. :)

Skrevet

Babyshower er jo koselig, men også litt stress. Vi lurer litt på å ta henne med ut å spise og gi henne gaver der og spleise på maten hennes, så gjør vi litt stas på henne på den måten😊 

I denne gjengen er hun den eneste med barn, og nå får hun nummer to og som den første, så vi andre vet ikke helt hva vi skal gjøre nå😅🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk i begge svangerskap:)

Anonymkode: ee392...775

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare vanlig å ha for den første ungen når mor nærmer seg termindato. 

Anonymkode: 1e9b5...16b

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene er vanlig i Norge.

Anonymkode: 6c589...f91

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare vanlig å ha for den første ungen når mor nærmer seg termindato. 

Det trodde jeg også. Men etter jeg fikk første ser jeg at det ser ut som alle får for alle barn i området rundt her. Ser det også i termingruppene:)

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av delene er vanlig i Norge.

Anonymkode: 6c589...f91

Jo. Det har blitt veldig vanlig i Norge også :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde jeg også. Men etter jeg fikk første ser jeg at det ser ut som alle får for alle barn i området rundt her. Ser det også i termingruppene:)

Jo. Det har blitt veldig vanlig i Norge også :)

Da må du bare bestemme selv om du vil gjøre som alle andre eller følge "reglene" Men det blir fort dyrt for folk om man bestemmer seg for at i vennegjengen skal alle barna feires med babyshower, for da må du gjøre det med alle vennene som får barn, og så fortsette med det, ellers blir det dårlig stemning. Hadde vi hatt babyshowers for alle i min vennegjeng så hadde vi hatt 12 baby showers siden august. Det nytter ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må du bare bestemme selv om du vil gjøre som alle andre eller følge "reglene" Men det blir fort dyrt for folk om man bestemmer seg for at i vennegjengen skal alle barna feires med babyshower, for da må du gjøre det med alle vennene som får barn, og så fortsette med det, ellers blir det dårlig stemning. Hadde vi hatt babyshowers for alle i min vennegjeng så hadde vi hatt 12 baby showers siden august. Det nytter ikke. 

Jeg er ikke TS:) 

Men jeg tenker da at man gir jo gave til alle de 12 barna likevel?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS:) 

Men jeg tenker da at man gir jo gave til alle de 12 barna likevel?

Forskjell på å gi en gave til 12 barn og å arrangere babyshowerfest 12 ganger. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg forventer ikke noe nå som jeg venter nr 2. Halve poenget er jo å gi ting de trenger, og de fleste  har "alt" når de har en unge fra før. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått med noen av mine tre. Men nå har jeg ingen vennegjeng da. Har flere venner her og der men ingen av de er venner med hverandre så ilke naturlig at en av de skulle invitert de andre til babyshower. 

Har derfor heller aldri vært i en babyshower da jeg ikke er med en i vennegjeng. 

Anonymkode: ba4b2...195

Gjest NotYou
Skrevet

I vår venninnegjeng har vi ordnet for hver baby. Har selv fått 2, og syns det er kosli😊 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjell på å gi en gave til 12 barn og å arrangere babyshowerfest 12 ganger. 

Er virkelig ikke mye man bruker på babyshower? Man trenger jo ikke så mye pynt. Her pleier det å være 100-150 per pers utenom gave.

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er virkelig ikke mye man bruker på babyshower? Man trenger jo ikke så mye pynt. Her pleier det å være 100-150 per pers utenom gave.

Det kommer da helt an på hvordan det gjøres. Om man er en eller to som arrangerer, eller om det er et samarbeid i en hel vennegjeng. Jeg har vært invitert i flere babyshowers, der det har vært den/de som arrangerer som har stått for de fleste utgiftene. Jeg har innimellom fått spørsmål om å ha med en kake i tillegg til å spleise på bleiekake. Også kommer gaven min i tillegg selvsagt. Men arrangørene har stått for pynt, snacks, drikke, kaker, og evt mat i tillegg.. Noen kjører jo «full pakke» der det er masse pynt, lunsj/middag, digert kakebord, og gaver til mange hundre kroner (ammepute, og utstyr som koster litt). Mens andre lager det mer enkelt, der kun vennegjengen samles og spiser kaker og gjør stas på den gravide med hver sine gaver (av typen bodyer og kosekluter).

Anonymkode: b655d...4e0

Skrevet

Det varierer vel. Jeg fikk babyshower med Nr 2, men det var mest fordi søsteren min syntes det var så stas og trommet sammen et spleiselag. Nr 2 er jente og jeg har gutt fra før, så det var koselig å få litt jentetøy og rosa koseklut osv. Nå er Nr 3 på vei, også jente og vi har alt vi trenger og litt til. Likevel prater søsteren min om ny babyshower. Jeg tenker at det er en koselig ting så lenge det ikke er press på verken gaver eller svære arrangementer. 

AnonymBruker
Skrevet

Hele hensikten med babyshower, er i utgangspunktet at kretsen rundt en barselkvinne trommer sammen ressursene og hjelper til med å skaffe det som trengs for å ha en baby. 

Det er - eller pleide å være - noe en kun gjorde for barn nummer en, eller egentlig 'when you start a family' i USA, hvor skikken kommer fra.

Anonymkode: 53ed9...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...