AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Hei. Fikk ørebetennelse natt til mandag forrige uke. Begynte på et øre, men spredte seg til høyre i løpet av mandagen. Uutholdelige smerter så dro derfor til lege som kunne konstatere dobbeltsidig ørebetennelse med bulende trommehinner. Og har også bihulebetennelse. Crp var normal, men fikk vent-og-se-penicillin jeg skulle begynne på i løpet av to dager hvis det ikke var bedring. På torsdag dro jeg til legen på nytt uten bedring. Målte crp som da var på 37. Fikk beskjed om å begynne på penicillin. Og det gjorde jeg. Men det hjalp liksom ikke noe. Har fortsatt smerter og trykk i ørene (skal dog innrømme at det absolutt er bedre, men på langt nær bra) og tar max dosen med både paracet og ibux i døgnet. Har kraftig øresus og hører stemmen min og pulsen min ekstremt godt. Har også trykkfølelse i hodet og vondt nedover bak øret både på utsiden og inni halsen. Hvor lang tid er det meningen at dette skal ta da? Er sykemeldt ut dagen og skal liksom på jobb imorgen. Er det da greit å jobbe når jeg må ha smertestillende for å klare å gjøre vanlige ting? Jeg klarer jo å fungere, men må som sagt ha smertestillende. Noen som har erfaringer med ørebetennelse i voksen alder? Det er visstnok sjeldent etter hva jeg har lest Anonymkode: fb484...aa1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Tok lang tid med meg. Penicillin fungerte ikke, det er virus. Hadde det for tre uker side. Var helt tett i nesten ti uker og har fremdeles litt dotter i begge. Hold ut, og få deg en sykemelding til. Bruk nesespray som åpner (ikke saltvann). Det er bare å vente. Anonymkode: 1a944...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tok lang tid med meg. Penicillin fungerte ikke, det er virus. Hadde det for tre uker side. Var helt tett i nesten ti uker og har fremdeles litt dotter i begge. Hold ut, og få deg en sykemelding til. Bruk nesespray som åpner (ikke saltvann). Det er bare å vente. Anonymkode: 1a944...7ec Ikke ti uker seff. Men ti dager. Anonymkode: 1a944...7ec
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ti uker seff. Men ti dager. Anonymkode: 1a944...7ec Tusen takk for svar. Huff dette er Slitsomme greier 🙄 Anonymkode: fb484...aa1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Huff dette er Slitsomme greier 🙄 Anonymkode: fb484...aa1 Ja, det er fælt. Måtte holde meg nunna folksomme steder også for jeg brukte så mye krefter på å filtrere lyder. God bedring! Anonymkode: 1a944...7ec
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 Hvilken antibiotika bruker du? Håper du har fått Apocillin 660 mg Anonymkode: c6d39...a06
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er fælt. Måtte holde meg nunna folksomme steder også for jeg brukte så mye krefter på å filtrere lyder. God bedring! Anonymkode: 1a944...7ec Jobber i barnehage i tillegg så vi får se hvordan det går. Kan jo evt prøve også heller dra hvis det absolutt ikke går 🤷♀️ Anonymkode: fb484...aa1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken antibiotika bruker du? Håper du har fått Apocillin 660 mg Anonymkode: c6d39...a06 Bruker apocillin 1 g 🙄 Anonymkode: fb484...aa1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #9 Skrevet 5. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken antibiotika bruker du? Håper du har fått Apocillin 660 mg Anonymkode: c6d39...a06 Det hjelper jo uansett ikke hvis det er virus. Jeg fikk denne. Hjalp ikke en møk. Anonymkode: 1a944...7ec
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #10 Skrevet 5. mars 2019 Jeg fikk ørebetennelse 23 des i 2017. måtte på sykehus for å få hjelp. siden legekotoret hadde tatt juleferie. Der fikk jeg penicillini. Husker de sa at det kom til å toppe seg enda to dager med smerter fra jeg startet med tablettene. Det stemte jeg fikk mer smerter 24-25 des. Før det begynte å gå litt fremover igjen. Nyttårsaften våknet jeg med influensa i tillegg til ørebetennelsen.Var ikke bra igjen før etter ca 2,5 uke. God bedring!!Hold ut. Tipper du begynner å kjenne deg litt bedre på torsdag-fredag. Anonymkode: f2129...314
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #11 Skrevet 5. mars 2019 Hvis du i tillegg har bihulebetennelse så kan det være at den "har tatt over" smertene og plagene, ihvertfall mye av dem. Bihulebetennelse kan gi smerter i ørene, hodet, ansiktet, nesa, halsen og gi hovne lymfekjertler. Og er det virus så må det gå over av seg selv. Grusomt vondt, så absolutt! Føler meg deg. God bedring. Anonymkode: 8594b...905
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå