Gjest Gjesta Skrevet 14. april 2005 #1 Skrevet 14. april 2005 Hva er holdbarheten på et åpnet glass med tyttebærsyltetøy?? Gjelder holdbarhetsdatoen som står på glasset kun når glasset er uåpnet? Det ser hvertfall greit ut, ikke grønt eller ikke no Hadde satt pris på svar før middagstid (ca 16.30) :-D
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2005 #2 Skrevet 14. april 2005 HVis det ikke er mugg isyltetøyet er det ok å bruke. Syltetøy som er kjøpt i butikken inneholder stort sett konserveringsmiddel og rikelig med sukker i tillegg til bær selvsagt. Så det holder lenge.
Gjest Gjesta Skrevet 14. april 2005 #3 Skrevet 14. april 2005 Skal hilse fra Joika kakene mine å si takketakk :bukke:
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #4 Skrevet 14. april 2005 HVis det ikke er mugg isyltetøyet er det ok å bruke. Syltetøy som er kjøpt i butikken inneholder stort sett konserveringsmiddel og rikelig med sukker i tillegg til bær selvsagt. Så det holder lenge. Ja, jeg lurer noen ganger. Jeg har noe bringebærsyltetøy i kjøleskapet og det er ca ett år siden jeg åpnet denne krukken (jeg spiser ikke mye syltetøy). For er par uker siden skulle jeg lage en bløtkake og syltetøyet var like fint. Det må være mye konserveringsmiddel i kjøpesyltetøy.
Gjest piaf Skrevet 14. april 2005 #5 Skrevet 14. april 2005 I tillegg har akkurat tyttebær, i likhet med molter, et "innebygget" konserveringsmiddel fra naturens side som kalles benzosyre. Benzosyren virker bakterie- og sopphemmende. Les mer her.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #6 Skrevet 14. april 2005 Tyttebær og multer har et natulig konserveringsmiddel benzosyre i tillegg til tilsatt konserveringsmiddel. som ofte er bensosyre i kunstig form. Benzosyre er soppdrepende og bakteriehemmende.
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2005 #7 Skrevet 14. april 2005 Tyttebær og multer har et natulig konserveringsmiddel benzosyre i tillegg til tilsatt konserveringsmiddel. som ofte er bensosyre i kunstig form. Benzosyre er soppdrepende og bakteriehemmende. Dette er meg, som har skrevet nesten ordrett det samme som piaf :oops:
Gjest piaf Skrevet 14. april 2005 #8 Skrevet 14. april 2005 Dette er meg, som har skrevet nesten ordrett det samme som piaf :oops: Da skulle vel alle ha fått med seg poenget vårt nå, ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå