AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Del Skrevet 5. mars 2019 Jeg har ei jente som skal begynne på skolen til høste. Er spent på hvor lange dager det blir. Hvordan ser timeplanen til din førsteklassing ut? Anonymkode: 36964...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Del Skrevet 5. mars 2019 Ekstremt mye fag;lite lek og mye lekser. Anonymkode: a597f...e4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Del Skrevet 5. mars 2019 Hvor lange dagene blir kommer an på hvilken kommune du bor i, det er ikke likt over hele landet. Anonymkode: 9e54d...89c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Del Skrevet 5. mars 2019 Her er det 4 skoletimer om dagen, begynner kl 9 og slutter 13:30. Anonymkode: cf4d8...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 5. mars 2019 #5 Del Skrevet 5. mars 2019 9-13.30 hver dag. Flytter snart og der er det 8.15 ( ) -12.30 .. Mye fag og ganske mye lekser syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #6 Del Skrevet 5. mars 2019 Min 1. klassing i Oslo begynner kl 8.30 hver dag, og slutter 13.05 4 dager i uka, og 13.35 en dag i uka. Som en annen over her skriver, er det forholdsvis mye fag og lite lek. Men jeg har inntrykk av at de også «leker» en del i læringen, for eksempel går elevene rundt i klasserommet og stiller seg ved ting som har E i seg når de har om bokstaven E, osv. Og min 1. klassing elsker å gå på skolen, han elsker å lære og gleder seg til ny skoleuke hver søndag kveld. (På tross av at han er født på høsten, og dermed antakelig litt mer umoden enn de barna som er født tidlig på året.) Han hadde antakelig blitt skuffet hvis det var mer lek og mindre læring- så det er nok mest vi voksne som synes det blir «for lite» tid til lek i 1. klasse Anonymkode: d27bf...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Del Skrevet 5. mars 2019 Ja, enig i at det er ganske mye lekser også, forresten. Vi bruker nok en halvtime på lekser hver dag, siden det alltid skal leses 15 min i en bok i tillegg til andre oppgaver (som kan være enten regning, norsk eller engelsk). Anonymkode: d27bf...c44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 5. mars 2019 #8 Del Skrevet 5. mars 2019 08.20 - 13.10 3 dager 08.20 - 12.10 2 dager Altfor mye fag, altfor lite lek. Mon tro om de har glemt hva 1.klasse egentlig skulle inneholde 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #9 Del Skrevet 5. mars 2019 Her begynner skolen 8.15. Ferdig senest kl 13.15 Anonymkode: 4e7ee...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #10 Del Skrevet 5. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, enig i at det er ganske mye lekser også, forresten. Vi bruker nok en halvtime på lekser hver dag, siden det alltid skal leses 15 min i en bok i tillegg til andre oppgaver (som kan være enten regning, norsk eller engelsk). Anonymkode: d27bf...c44 En halvtime med lekser er for mye? Anonymkode: ab878...efc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #11 Del Skrevet 5. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En halvtime med lekser er for mye? Anonymkode: ab878...efc Jeg synes en halvtime med lekser er ganske mye i 1. klasse, ja. Han har jo ikke mer en 2-3 timer hjemme mellom aktivitetsskolen og kveldsstell/legging. I løpet av den tiden skal han også spise middag, ofte har han med seg venner på besøk, eller han har fritidsaktivitet (som han elsker å drive med, det er derfor ikke noe alternativ å slutte). Så av den lille tiden han har hjemme etter skolen, så synes jeg det er mye å bruke en halvtime på lekser, ja, når han allerede har brukt mange timer på skolearbeid i løpet av skoledagen. Anonymkode: d27bf...c44 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #12 Del Skrevet 5. mars 2019 09 -14.30 hver dag. Fra kl 13 er det utelek. Fri annenhver onsdag og turdag annenhver onsdag. Synes det er greit, er en del lek og spill, men altfor mye skjermtid! Mange oppgaver på iPad og mye film, de ser på filmer når de spiser blant annet. Veldig mye lekser. Bruker en halvtime om dagen ca. På en uke er det ca 9 lekser som må gjøres. Vanskelighetsgraden av oppgavene øker omtrent fra uke til uke. Barnet greier det med litt hjelp, men tør ikke tenke på for en jobb de foreldrene har som har barn som sliter faglig. Anonymkode: c543d...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #13 Del Skrevet 5. mars 2019 26 minutter siden, Absurdah skrev: 9-13.30 hver dag. Flytter snart og der er det 8.15 ( ) -12.30 .. Mye fag og ganske mye lekser syns jeg Flytter du til Bergen? Vet de har slike tider her. Anonymkode: 66a16...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #14 Del Skrevet 5. mars 2019 Skolen begynner 8.40 og varer til 13.30. De har vanlig timeplan med norsk, engelsk, matte, naturfag, gym, krle og samfunnsfag. De har egne tider inni timeplanen, der de har leketid, og spisetid (de spiser to ganger.) Sitter max 15min med lekser. Fått beskjed om at lekser her skal ta 15min, tar det mer tid, så lar man vær å gjøre de, for de skal ikke miste motivasjon og glede med lekser. Anonymkode: 3af22...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. mars 2019 #15 Del Skrevet 5. mars 2019 Her er det mandag og fredag 8.25-13.30, tirsdag og torsdag 8.25-13.00 og onsdag 8.25-12.30. En dag i uken har første trinn (og også andre trinn) uteskole. Som oftest foregår dette i skolegården eller skogen de har en kort spasertur unna. Her bruker de naturen og det de finner til fag, det blir selvfølgelig en del lek og i vinterhalvåret tenner de bål og de får ha med mat som kan grilles, så dette er en dag alle setter veldig pris på. Jeg synes det er akkurat passelig med lekser, ingen av skolebarna mine har brukt mer enn 5-10 minutter på lekser i første klasse. Det er mye fokus på det sosiale, venner og godt klassemiljø. Hos oss har de to lærere i hver klasse på første trinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #16 Del Skrevet 5. mars 2019 Starter 8:20, ferdig 11:50 2 dager i uka, og 13:50 3 dager i uka. Leksefritt, kan lese 15 min hjemme i uansett bok om ønskelig. Samme i 2. Klasse. Helt fantastisk med leksefritt. Stor kontrast fra 4. Klassingen som har lekser som tar en evighet hver dag! Kartleggingsprøvene viser at selv om de har leksefri ligger de helt fint an, kanskje til og med foran! Vi foreldre får en oppdatering på hvordan ungene fungerer fagmessig med jevne mellomrom. Anonymkode: 54b9f...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 5. mars 2019 #17 Del Skrevet 5. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Flytter du til Bergen? Vet de har slike tider her. Anonymkode: 66a16...0ec Nei,østlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #18 Del Skrevet 5. mars 2019 Men de leker da forhåpentligvis litt ifriminuttene? Hvordan gjør det foresten råde starter i 1 klasse? Drar de i gang noe lekerfor at barna skal bli kjent? Eller blirde baresendt ut i friminutt å lar de bli kjent av seg selv? Anonymkode: 95000...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. mars 2019 #19 Del Skrevet 5. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men de leker da forhåpentligvis litt ifriminuttene? Hvordan gjør det foresten råde starter i 1 klasse? Drar de i gang noe lekerfor at barna skal bli kjent? Eller blirde baresendt ut i friminutt å lar de bli kjent av seg selv? Anonymkode: 95000...483 Her har skolen trivselsteam (elever fra 5. trinn og oppover) som starter leker i skolegården som de som vil kan være med på. I første og andre klasse har de lekevenner som vil si at lærer setter sammen to og to eller tre og tre som skal leke sammen i storefri hele uken, dette for å bli kjent litt på tvers av dem de vanligvis leker med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 5. mars 2019 #20 Del Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men de leker da forhåpentligvis litt ifriminuttene? Hvordan gjør det foresten råde starter i 1 klasse? Drar de i gang noe lekerfor at barna skal bli kjent? Eller blirde baresendt ut i friminutt å lar de bli kjent av seg selv? Anonymkode: 95000...483 På den lokale barneskolen her er det skole fr 8.30 - 13.00 man- Tor på fredager slutter de 12.30. De blir satt sammen i grupper med ca 3-4 elver fra klassen og 3-4 elever fra 5. Trinn som viser de rundt på skole og som leker med de, i tillegg slår gjerne flere grupper seg sammen etterhvert for å bli kjent. Det er turdag en dag i uka hvor de går ca 1,5km og tenner bål når det er lov og koser seg ute. Det er totalt 1 time med vanlig friminutt i løpet av dagen (15 + 30 + 15) i tillegg til lunsj på ca 30 minutter. De er ofte ute mer enn det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå